Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door MRdirect
Vandaag om 15:33:14
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 886934 keer)

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1003
Re:25 jaar geleden
« Reactie #780 Gepost op: 09 augustus 2011, 21:06:45 »
Begin dan maar een bril uit te delen aan het NSM: die hebben het steeds over hun 1125 ook al staat daar het nummer 1122 op...

geduld  ;D

mvg,
Robin

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #781 Gepost op: 09 augustus 2011, 21:24:23 »
Ja? Gaan jullie het na 25 jaar eindelijk doen?  (y)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3456
Re:25 jaar geleden
« Reactie #782 Gepost op: 09 augustus 2011, 21:32:03 »
Spannend, gelukkig was de 1125 ook nog turkoois, dus daar hoeven dan eindelijk eens géén discussie over te voeren 8)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Thom

  • Online Online
  • Berichten: 3863
Re:25 jaar geleden
« Reactie #783 Gepost op: 09 augustus 2011, 21:38:32 »
Begin dan maar een bril uit te delen aan het NSM: die hebben het steeds over hun 1125 ook al staat daar het nummer 1122 op...
De reden was je vast wel bekend, de 1122 was de laatste lok die "beneusd" werd, en speciaal voor het eventueel ooit terugbouwen van een lok is daarvan alle toebehoren bewaard. Oa onderdelen van de kop, de frontseinen, de sierstrippen en dusook de lokplaten.

Voor NS-150 is een 1100 terug gebouwd, en de 1125 was op dat moment uit dienst en voorhanden, de 1122 daarin tegen was nog in dienst...

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3179
  • Einzelganger
Re:25 jaar geleden
« Reactie #784 Gepost op: 09 augustus 2011, 21:47:41 »
Jaja, Mispoes heeft aan zijn linkerhand weer een enorme stapel platen.
En die gaan er allemaal doorheen deze avond.
Ik voel trouwens een te gek, maf wezenloze power uit dit topic.
En dat allemaal op de zoveelste van de zoveelste van het jaar negentienzesenachtig.... ;D
 

Odorex of odorono in de disco
Durex of anders gono in de disco
Odorex of odorono in de disco
Durex of anders gono


eric (mooie plaatjes poes )

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2575
Re:25 jaar geleden
« Reactie #785 Gepost op: 09 augustus 2011, 22:51:13 »
Prachtig Poes! Ik ben opeens meer gaan eten bij het bekijken van de plaatjes. Een bakje borrelnootjes met een stukje franse kaas en een goed gevuld glas wijn, zit ik hier te genieten.  ;D Danke!

Jeroen
We're all riders on this train.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:25 jaar geleden
« Reactie #786 Gepost op: 09 augustus 2011, 23:18:54 »
Voor NS-150 is een 1100 terug gebouwd, en de 1125 was op dat moment uit dienst en voorhanden, de 1122 daarin tegen was nog in dienst...

Voor NS-175 dan maar in de herhaling... de 1122 is inmiddels uit dienst maar bewaard ;)

En nu wel graag met een blauwe bies...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1665
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re:25 jaar geleden
« Reactie #787 Gepost op: 11 augustus 2011, 17:14:38 »


Drie plaatje op op verschillende plaatsen, dat moet haast wel een dagje tienertoer geweest zijn. En na wat zoeken in het bakje met oude kaartjes inderdaad het bewijsstuk kunnen vinden  :D



Met foto's in Utrecht, Amsterdam Sloterdijk, Zandvoort, Hoofddorp en Leidschendam blijk ik vandaag 25 jaar geleden vooral de noordelijke randstad bezocht te hebben.

Martijn

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3341
    • Mijn van-alles website
Re:25 jaar geleden
« Reactie #788 Gepost op: 11 augustus 2011, 18:02:09 »
Minder slecht heeft soortgenoot 2498 het getroffen, deze gaat naar het NINT:
[afbeelding]
Cool! Was het NINT als in het NINT in Amsterdam? Weet je daar misschien meer over? Ik ben er als kind namelijk wel een paar/aantal keer geweest, maar heb dit ding nooit gezien.

@ Martijn: ik vind het heel jammer dat ik dat nooit heb kunnen doen: weliswaar heb ik een paar jaar mogen proeven van een studentenkaart (gelukkig voor de digitale ongein) maar ik had het liever eerder gedaan dan m'n 18de...

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re:25 jaar geleden
« Reactie #789 Gepost op: 11 augustus 2011, 18:24:00 »
Yep, allen is dat niet doorgegaan en werd de loc na een tijd bij het NSM gedropt.
De 2498 was daarmee het eerste materieel wat in de huisstijl geel-grijs te zien was is het NSM.
Later werd dat volgens mij de 2264, nadat de 2498 weer bruin was...
Totdat deze ook door de meniekwast geraakt werd  ;D

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:25 jaar geleden
« Reactie #790 Gepost op: 11 augustus 2011, 22:41:10 »
Die is helaas gesloopt :(

kan iemand mij meer vertellen over die ex ns 83 loc, had voor deze plaat nog nooit zo'n loc gezien.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3456
Re:25 jaar geleden
« Reactie #791 Gepost op: 11 augustus 2011, 22:45:58 »
Dat was in de jaren dertig een acculoc, welke later is omgebouwd tot dieselloc.

zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_locomotief
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1488
    • Mijn fotosite
Re:25 jaar geleden
« Reactie #792 Gepost op: 11 augustus 2011, 22:53:22 »
Wikipedia vergeet wel de 81 en 82 (de voormalige HSM 201 en 202), die al in 1908 als acculocs in dienst werden gesteld om het ZHESM-materieel stroomloos uit de remise te halen, maar dat terzijde. De NS 83 en 84 waren zoals nederduitsemeester al schreef in eerste instantie ook acculocs, maar al na 5 jaar waren de accu's versleten en werd besloten de locs tot diesels te verbouwen. De centraal geplaatste cabine verschoof daarbij uit het midden. In de oorlog raakte de 84 in Duitsland vermist en de 83 kwam via via bij een Belgisch bedrijf terecht. Eind jaren 80 werd het locje naar ik meen door Brabant Rail verworven, maar het is alsnog gesloopt omdat het geen representatieve loc voor de NS-geschiedenis was  >:( :'(. Een gemiste kans, als je het mij vraagt.

gr. Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #793 Gepost op: 11 augustus 2011, 23:51:01 »
en de 83 kwam via via bij een Belgisch bedrijf terecht. Eind jaren 80 werd het locje naar ik meen door Brabant Rail verworven, maar het is alsnog gesloopt omdat het geen representatieve loc voor de NS-geschiedenis was  >:( :'(. Een gemiste kans, als je het mij vraagt.

Sobemai was dat Belgische bedrijf als ik het goed heb. De reden van sloop (in 1987) van de 83 was dat Brabant Rail veel te veel geld vroeg aan de Stibans voor de loc...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:25 jaar geleden
« Reactie #794 Gepost op: 12 augustus 2011, 02:09:17 »
Wikipedia vergeet wel de 81 en 82 (de voormalige HSM 201 en 202), die al in 1908 als acculocs in dienst werden gesteld om het ZHESM-materieel stroomloos uit de remise te halen, maar dat terzijde.

Dan pas je het toch aan?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40