Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 18:27:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 18:23:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 18:10:36
Koploper overzetten naar iTrain door Henk Veenstra
Vandaag om 17:53:57
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
Vandaag om 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
Vandaag om 17:20:20
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 16:56:31
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 16:22:59
Wat doen jullie als het koud wordt? door Dick55
Vandaag om 16:03:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door hervé
Vandaag om 14:56:14
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 14:53:47
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
Vandaag om 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:27:39
NS-1000 in spoor-1 door moonlicht
Vandaag om 12:58:08
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Wim1969
Vandaag om 12:40:28
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
Vandaag om 10:21:22
Piko 2025 door De eerste Ivo
Vandaag om 08:27:57
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
Vandaag om 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
19 September 2025, 22:52:08
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
19 September 2025, 22:32:40
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Syb030
19 September 2025, 22:31:17
Onbekend analoog bouwsteentje door Bahn-AG
19 September 2025, 22:20:19
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door RetroJack
19 September 2025, 22:01:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 September 2025, 21:40:34
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 985281 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1785 Gepost op: 19 September 2017, 11:27:02 »
@Ron: beiden mooie reportages!  (y)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1786 Gepost op: 20 September 2017, 14:36:31 »
Een dia van 20 september 1992 uit Rotterdam.


ZGT 803 op de Westzeedijk met op de achtergrond de stellingmolen "De Distilleerketel" (bouwjaar 1986) in Delfshaven.
De tram is in 2006 naar Galati in Roemenië gegaan.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1787 Gepost op: 27 September 2017, 14:48:41 »
Op 27 september 1992 wat dia's gemaakt van de sneltram Utrecht-Nieuwegein.
Destijds was busmaatschappij Westnederland nog de exploitant.


Mr. 5025 nadert op weg naar Utrecht de halte Zuilenstein.


Eveneens bij de halte Zuilenstein. De trams zijn in 1983 geleverd door het Zwitserse SIG.


Ook hier reclame op de tram (al zijn de ruiten niet beplakt).


Uiteraard ook bij deze halte (Fokkesteeg) een gewone tram afgewacht.


Halte Eiteren van de tak naar IJsselstein.


In de buurt van de halte Wijkersloot.


Tot slot de voetgangersbrug op het stuk tussen de remise en de halte Zuilenstein.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1788 Gepost op: 27 September 2017, 14:59:27 »
Eigenlijk onvoorstelbaar dat dat dezelfde trams zijn als die nu rijden.

Leuke foto's
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 213
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1789 Gepost op: 03 October 2017, 07:35:38 »
3 oktober 1992
 
 
Bezoek aan de CFV3V, men reed toen ook nog op het traject Dinant – Heer-Agimont – Givet.
 
De 4611 bij Dinant

 

 
Het troosteloze stationnetje van Heer-Agimont bij de Franse grens

 

 
De 4001 brengt gelukkig wat kleur

 

 
En tot slot nog een keer de 4611

 

Het zijn helaas wat sombere foto’s, volgende week weer wat zonnige NS foto’s, of hopelijk heeft Wim deze week nog een paar zonnige tramfoto’s uit z’n mooie collectie  :).

Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1790 Gepost op: 03 October 2017, 08:11:36 »
Dat sombere geeft het juist extra sfeer vind ik  :)  Ik heb de pagina gelijk even opgeslagen bij mijn favorieten, als referentiemateriaal.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1791 Gepost op: 03 October 2017, 09:18:12 »
Aan troosteloze stations geen gebrek in Wallonië en Noord-Frankrijk...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 213
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1792 Gepost op: 10 October 2017, 07:35:25 »
10 oktober 1992


Vandaag de 1501 “Ariane” met de Zuid Limburg Express vanuit Hoek van Holland via Heerlen bij aankomst in Maastricht


















En weer op de terugweg na vertrek uit Maastricht bij Geulle



Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1793 Gepost op: 10 October 2017, 07:47:30 »
Zeer mooie foto's.

Gr. Bert.

könings

  • Gast
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1794 Gepost op: 10 October 2017, 09:07:17 »
Ja, inderdaad heel mooie foto's. Blijft toch een aparte verschijning, dat seinhuis :).

Mvg Bas

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2019
  • A-C
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1795 Gepost op: 14 October 2017, 18:52:47 »
@ron,

Bedankt voor de dinant foto's  (y)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1796 Gepost op: 30 October 2017, 09:22:44 »
Op 30 oktober 1992 nog wat dia's in Rotterdam gemaakt. Het was een grauwe, mistige dag, dus het
zijn qua kleuren geen uitbundige plaatjes.


Op het Stationsplein mr. 750 in nieuwe kleuren (groen/wit). In 1992 was men al aan het nadenken over "TramPlus" en
uiteraard horen daar nieuwe kleuren bij.


De kleur "geel" overheerste nog bij de ZGT's in Rotterdam. Mr. 714 op de Molenvliet in Rotterdam-Zuid. Destijds waren er nog
gescheiden tramnetten op de beide oevers.


Verderop op de Molenvliet hadden de bomen nog herfstkleuren.


Het werd toch wel wat eentonig bij de tram in Rotterdam. Het oudere materieel (series 300, 600 en 1600) zag je niet meer zoveel.
Is nu ook eigenlijk wel met alleen maar Citadissen.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent


MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2879
    • foto's op Imgur
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1797 Gepost op: 30 October 2017, 09:32:31 »
Toen waren wij al 3 jaar weg uit Rotjeknor. Wat gaat de tijd toch hard.
Leuke plaatjes, typisch weer voor dit jaargetijde.
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4227
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1798 Gepost op: 30 October 2017, 10:15:31 »
Mooi plaatje  (y) en herkenbaar, want op die datum woonde ik daar hemelsbreed 100 m vandaan en zag dit dagelijks over de Spinozaweg rijden.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3242
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1799 Gepost op: 30 October 2017, 12:08:17 »

Het werd toch wel wat eentonig bij de tram in Rotterdam. Het oudere materieel (series 300, 600 en 1600) zag je niet meer zoveel.
Is nu ook eigenlijk wel met alleen maar Citadissen.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent
op de zuidzijde was het wel eentonig, maar op noord was nog variatie genoeg, ik heb daar zeker in mijn begin periode van 97 t/m 2003 nog volop met de 1600, 700 en een enkele keer een 300 gereden (al was die vanwege materieel tekort in bruikleen van het museum)