Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Lobomotion69
Vandaag om 02:40:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 02:28:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 02:25:44
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
31 July 2025, 22:52:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
31 July 2025, 22:48:52
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
31 July 2025, 22:17:32
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
31 July 2025, 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
31 July 2025, 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
31 July 2025, 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
31 July 2025, 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
31 July 2025, 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
31 July 2025, 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
31 July 2025, 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
31 July 2025, 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
31 July 2025, 16:07:50
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 972089 keer)

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5791
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1350 Gepost op: 10 April 2016, 20:42:49 »
Het Nederlandse materieel heeft een hoogte beperking in de stroomafnemer, in België kent men dat niet.
Nedelandse bovenleiding hangt gemiddeld op 5,5 meter, in België meen ik soms op 6 meter hoogte.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1351 Gepost op: 10 April 2016, 20:45:24 »
klopt allebei.

Nederlands Materieel heeft een stuitnok in de stroomafnemer die ervoor zorgt dat die niet helemaal uitveert bij een bovenleidinglozebrug.



Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5791
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1352 Gepost op: 10 April 2016, 22:09:06 »

Onmiskenbaar het werkt van een belgische lok, Buitenkaag, 29 aug 2012. (Foto uit eigen collectie).
Panto`s van NL loks komen niet zo hoog.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1353 Gepost op: 12 April 2016, 07:51:10 »
12 april 1991
 

De 1620 in opzending achteraan IC850 van Maastricht naar Zandvoort te Utrecht. Recent door de wasstraat gegaan zeker, een maand geleden was ie behoorlijk smerig, zie foto van 14 maart.


 
Een stuk verderop bij Bunnik

Treinstel 1785 en 345 als trein 2052 onderweg van Arnhem naar Utrecht


De 4205 en 4207 als trein 1855 onderweg van Utrecht naar Arnhem


mP3015 met 3 postwagons onderweg naar Utrecht als trein 51604.
Het huis op de achtergrond voor de mP, blijkt het huis te zijn dat later bekend zou worden als Blokpost Bunnik http://www.nicospilt.com .


Een DDM stam als trein 2854 naar Utrecht


Treinstel 345, 355 en 1750 als trein 2857 naar Arnhem

 

Daarna door naar Woerden

Treinstel 4043, 4028 en 4083 als trein 1754 naar Rotterdam


Sprinters 2895 en 2871 als trein 4061 naar Rotterdam


Treinstel 4067, 4013 en 4042 op weg naar Utrecht


Treinstel 4056 en 4090 als trein 7054 op weg naar Den Haag

 

Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1354 Gepost op: 14 April 2016, 09:09:57 »
Op 14 april 1991 wat dia's gemaakt bij het tijdelijke viaduct langs de Rosestraat in Rotterdam.
Voor voetgangers was er een loopbrug gebouwd (ter vervanging van een overweg), vanwaar je een goed zicht op de spoorbaan
en de tunnelbouw had.







Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4731
    • Filmpjes op YouTube
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1355 Gepost op: 14 April 2016, 09:42:06 »
Weer fraaie platen verspreid over meerdere bijdragen  (y)

Dat project "einde Luchtspoor" is ook heel uitgebreid beschreven in een editie van "Spoor & Trein", destijds meermaals geleend van de bieb, maar geen idee welke editie.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1356 Gepost op: 14 April 2016, 15:59:55 »
1100, Plan T, Beneluxtrein, Hondekop: allemaal verleden tijd. Binnen niet al te lange tijd zullen we die ook niet meer in dit draadje aantreffen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8489
  • Spoor N
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1357 Gepost op: 15 April 2016, 07:54:26 »
Als je een jaar of 8 niet al te lang vind dan is dat inderdaad al vrij snel. :)

Verder zijn het wel mooie platen natuurlijk.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

dh3201

  • Online Online
  • Berichten: 2514
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1358 Gepost op: 15 April 2016, 08:22:19 »
Anders open je toch een nieuw draadje: 50 jaar geleden  ;D

Desondanks blijft het smullen in dit draadje (y)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1359 Gepost op: 15 April 2016, 11:40:27 »
Wat waren die bomen al lekker groen op 14 april toen  ;D

Groet Dennis

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1360 Gepost op: 15 April 2016, 13:35:04 »
@Dennis: Het ene jaar is de natuur sneller dan in een ander jaar en het verschilt ook per streek.
Verkijk je ook niet op de kleuren: ik gebruikte destijds Agfa CT 100 dia's en die blijken nu
geen goede keus geweest te zijn. De 4 dia's zijn kort na elkaar op 14 april gemaakt, maar vooral
de blauwe lucht is bij elke dia anders.
De originele scan zag er zo uit.

Waren er 25 jaar geleden maar betaalbare digitale camera's.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1361 Gepost op: 15 April 2016, 14:26:57 »
Het blauw metallic van de Kadett City was ook een tikje donkerder, maar de plaat is wsl wat later op de middag gemaakt.

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1362 Gepost op: 19 April 2016, 07:41:52 »
19 april 1991, vandaag station Maastricht

De 4213 en 4219


En van de andere kant met de 4219 vooraan



Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2883
    • foto's op Imgur
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1363 Gepost op: 19 April 2016, 09:38:32 »
Waren er 25 jaar geleden maar betaalbare digitale camera's.

Die verkleurde foto's en dia's geven dit draadje ook wel zijn charme.

Maar het is inderdaad hoog tijd dat men kleureopnamen gaat inscannen, voordat die echt onbruikbaar zijn geworden.
Digitaal valt er best nog wat aan te sleutelen, maar het houdt een keer op.


Bij z/w opnamen speelt dit gelukkig nauwelijks.
Waardoor dat komt? : In z/w foto's zitten in de donkere partijen nog de zilver verbindingen, die voor de donkere partijen zorgen. En die vervagen niet of nauwelijks.
In kleurenopnamen is alle zilver er bij het ontwikkelen uitgewassen, en blijven slechts de kleurkoppelaars achter. Die kunnen wél verkleuren/vervagen.


HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8522
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1364 Gepost op: 19 April 2016, 10:48:25 »
Doel je dan alleen op de afdrukken of ook op de negatieven?