Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Ronald69
Vandaag om 01:21:51
Plan E - 2023 oplage door KNed
Vandaag om 00:33:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 00:13:42
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door sneek
14 June 2025, 23:40:26
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
14 June 2025, 22:45:22
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
14 June 2025, 22:42:26
ESU Loksound V4 Plux22 door W. Dagevos
14 June 2025, 21:28:17
US diorama in H0 door Wim Vink
14 June 2025, 21:25:50
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
14 June 2025, 21:21:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
14 June 2025, 21:19:38
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
14 June 2025, 21:18:52
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door puntenglijder
14 June 2025, 20:41:41
Magneet koppelingen voor Bemo door henk
14 June 2025, 19:47:45
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door NL-modelspoor
14 June 2025, 19:45:11
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
14 June 2025, 19:43:33
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door hmmglaser
14 June 2025, 18:54:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Bor de Wolf
14 June 2025, 17:32:25
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
14 June 2025, 17:20:42
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
14 June 2025, 17:13:47
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
14 June 2025, 16:48:40
Minibaan Visserskaai H0 door Scratchbuilt
14 June 2025, 16:32:11
Hulp bij update Mobile Station 2 door Prutsert
14 June 2025, 14:34:22
Het Boemeltje door Sikko
14 June 2025, 14:16:25
Polderbaan(tje) 0,3m2 door Reeks77
14 June 2025, 13:01:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jeroen95
14 June 2025, 11:48:48
19 Toen door R1954
14 June 2025, 11:35:11
Lichtprintjes NS2400 door hmmglaser
14 June 2025, 10:58:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
14 June 2025, 10:31:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door 741230
14 June 2025, 09:05:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
13 June 2025, 23:53:36
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 967386 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8913
    • Midland
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #990 Gepost op: 19 October 2013, 12:27:13 »
Gave platen ;D. Draagt heel erg bij tot het gezegde 25 jr geleden :'(.
Precies de sfeer die ik zoek.
Gr Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #991 Gepost op: 19 October 2013, 13:26:55 »
Ik weet niet of het dezelfde zijn, maar in de kantine van Nedtrain in Onnen staan ook een aantal van deze banken.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #992 Gepost op: 19 February 2014, 08:14:59 »
19-2-1989: De langste reizigerstrein ter wereld.

Bij Eindhoven Acht en het eindpunt station Eindhoven de LRT met de 1607 gefotografeerd.





Na aankomst te Eindhoven:






De 2403 bezig met uitrangeren van de 60 wagons:


En nog twee andere foto's van die dag.
De 1104 naar Den Haag bij Eindhoven Acht.


Station Eindhoven met onder andere de dubbeldekker voor de pers.



Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #993 Gepost op: 19 February 2014, 08:48:13 »
Daar stond ik ook ergens... 19 jaar oud. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2874
    • foto's op Imgur
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #994 Gepost op: 19 February 2014, 08:52:59 »
Ik woonde die tijd in Japan.
Daar was die trein toen ook een nieuws-item op tv.
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #995 Gepost op: 19 February 2014, 09:36:14 »
Dat ook alweer 25 jaar geleden! Wel leuk om te zien al die mensen langs het spoor die kwamen kijken naar de langste reizigerstrein, nu zal spontaan het treinverkeer stil gelegd worden omdat de mensen te dicht op het spoor staan en de zouden de politieagenten van ProFail flink wat bekeuringen uitdelen.....
Op deze foto's is duidelijk te zien dat het toen rondom het spoor stukken gezelliger was!

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • check www.roestrijden.nl
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #996 Gepost op: 19 February 2014, 09:55:27 »
Vergeet 'Ut Oerske' niet (zijnde sik 302) die reed bij het uitrangeren van de trein achterop, versierd  met het bord "Ik duwde de langste trein".
Sik 302 was naar analogie met de naamgeving van de serie 1600 genoemd naar het dorp 'Oerle' ('Oers' voor intimi).
Dit naar aanleiding van een column van Ruud Groen in het Eindhovens dagblad waarom alleen de grote steden in Nederland een eigen loc kregen en de dorpen werden overgeslagen.
De NS nodigde daarop de man uit om sik 302 te dopen (met een biertje uiteraard)

Nadien werd de 302 nog jaren gebruikt bij de intocht van prins carnaval.

Foto! http://www.eindhoveninbeeld.com/UserFiles/files/Fotopaginas/34658.jpg


Treinen moeten rijden

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #997 Gepost op: 19 February 2014, 10:08:12 »
@RDJ oh ja jeetje en nu staat de 1607 die toen de "HELD" was afgeschreven in het rijtje te Waalhaven weg te rotten :'(
Misschien een stichting behoud de "HELD" uit 1989 oprichten en weer in dit stoere jasje te steken ???
Mvg jamie diks

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11615
    • Mijn fotoarchief
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #998 Gepost op: 19 February 2014, 10:13:57 »
Is al eens een hele discussie over geweest...

edit: hier dus http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,14749.0.html

Eelco
« Laatst bewerkt op: 19 February 2014, 10:15:37 door NS8714 »

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • check www.roestrijden.nl
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #999 Gepost op: 19 February 2014, 10:17:00 »
@ Jamie,
En wat ga je er dan mee doen?
Rondjes rijden?
Treinen moeten rijden

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1000 Gepost op: 19 February 2014, 10:28:20 »
In zijn achtertuin...

dennisvanmanen

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1001 Gepost op: 19 February 2014, 10:35:57 »
sik 302 mag inderdaad niemand vergeten
foto


gr dennis

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1002 Gepost op: 19 February 2014, 12:34:59 »
Dat ook alweer 25 jaar geleden! Wel leuk om te zien al die mensen langs het spoor die kwamen kijken naar de langste reizigerstrein, nu zal spontaan het treinverkeer stil gelegd worden omdat de mensen te dicht op het spoor staan en de zouden de politieagenten van ProFail flink wat bekeuringen uitdelen.....
Op deze foto's is duidelijk te zien dat het toen rondom het spoor stukken gezelliger was!

Het treinverkeer werd ook bijna stilgelegd. De trein mocht niet stoppen, dat zou te gevaarlijk zijn met alle mensen langs het spoor. Het werd nog even spannend toen de railverkeersleider bij Boxtel andere treinen voorrang wilde geven, dit betekende bijna het einde van de rit.

Wat je ook ziet is dat iedereen netjes aan de kant staat. Zo maak ik ook foto`s, meestal zwaait de machinist dan vriendelijk.

Overigens, politieagenten van ProRail?

Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk

Heußenstein : HO, DB 1957

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1914
    • Flickr pagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1003 Gepost op: 19 February 2014, 12:56:41 »
Die poltie agenten waren toen nog veelal van de spoorwegpolitie. En Prorail heette toen NS Verkeersleiding! Ja mensen, het spoor was in 1989 nog gewoon één familie!!!
Heb het schouwspel toen bij Lage Zwaluwe voorbij zien komen en iemand vond het leuk als zijn dochter met vlag naast het spoor zou gaan staan voor zijn foto. Dat vonden wij een wat minder plan en hebben toen agenten aangehouden die mevrouw van het spoor hebben weggehaald...
Door o.a. Ton Voogel was ons plaatje heel mooi zonder mensen. We hadden hier ook uren werk in gestoken door heel vroeg naar de fotostek op het viaduct bij de flyover te gaan staan. Geen auto's en mensen in beeld!  (y)

Landsee

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1004 Gepost op: 19 February 2014, 19:08:18 »
Goedenavond,

Doet mij ook denken aan 18 februari.
Op die dag kwamen vanuit heel het land de verschillende sets rijtuigen naar de Kijfhoek. Mijn taak was het om aan de hand van de wagenlijsten uit het SGG (System Gegevensverwerking Goederen), de nummering en de volgorde van de rijtuigen te controleren. Uiteindelijk één afwijking gevonden en laten aanpassen. Vanwege het slechte weer liep ik binnendoor en noteerde de nummers die op het balkon stonden aangegeven. Op een gegeven moment kwam ik aan het eind van een set rijtuigen en kreeg de deur niet open, wat mij wel opviel was dat de ramen waren beplakt.  Uiteindelijk via een andere deur de treinstam verlaten, nieuwsgierig van buiten af toch even gekeken waarom de deur niet open ging. Dit was niet verwonderlijk, er stond namelijk groot 60 op de deur. Ben blij dat ik van binnenuit niet heb doorgezet, anders had de bestickering er wat minder mooi uitgezien

Op de zaterdag zijn aan de noordzijde van de Kijfhoek drie sets van 20 rijtuigen gerangeerd, die op zondag 19 februari zijn samengevoegd op de toenmalige doorrijd sporen.

De vrijwilligers die op zaterdag hadden geholpen mochten op zondag meerijden. Dit was een bijzondere ervaring. Het vertrek vanaf Kijfhoek, waarbij het viaduct aan de Munnikesteeg, zwart was van de kijkers. Ook het wegviaduct tussen Zwijndrecht en Dordrecht stond vol. Overigens zaten we in rijtuig 10, maar we konden gedurende de rit regelmatig (vaak!!!) het gebruik van de tyfoon horen.

Wat ons tevens opviel was de hoge treinsnelheid tussen Breda (tussenstop om de recordpoging vast te leggen) en uiteindelijk Eindhoven.

Op zaterdag en zondag zijn tv opname gemaakt voor een toentertijd populair programma van volgens mij de TROS. Aan het eind van de middag hebben we de nodige opnames gezien. Ter plaatse waren ze al een schifting aan het maken. Een week eerder hadden ze al details opnamen gemaakt in de zon, het weekend zelf was het somber en regende het. Je moet er echt op letten maar in het uiteindelijke gemonteerde programma zie je het wel terug. '

Al met al een geweldige ervaring die ik niet had willen missen, alleen jammer dat het record maar kort in onze handen was.

« Laatst bewerkt op: 19 February 2014, 19:11:12 door Landsee »