Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 886708 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #990 Gepost op: 19 oktober 2013, 12:27:13 »
Gave platen ;D. Draagt heel erg bij tot het gezegde 25 jr geleden :'(.
Precies de sfeer die ik zoek.
Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #991 Gepost op: 19 oktober 2013, 13:26:55 »
Ik weet niet of het dezelfde zijn, maar in de kantine van Nedtrain in Onnen staan ook een aantal van deze banken.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 208
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #992 Gepost op: 19 februari 2014, 08:14:59 »
19-2-1989: De langste reizigerstrein ter wereld.

Bij Eindhoven Acht en het eindpunt station Eindhoven de LRT met de 1607 gefotografeerd.





Na aankomst te Eindhoven:






De 2403 bezig met uitrangeren van de 60 wagons:


En nog twee andere foto's van die dag.
De 1104 naar Den Haag bij Eindhoven Acht.


Station Eindhoven met onder andere de dubbeldekker voor de pers.



Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Tillig Elite, Koploper

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #993 Gepost op: 19 februari 2014, 08:48:13 »
Daar stond ik ook ergens... 19 jaar oud. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
    • foto's op Imgur
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #994 Gepost op: 19 februari 2014, 08:52:59 »
Ik woonde die tijd in Japan.
Daar was die trein toen ook een nieuws-item op tv.
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #995 Gepost op: 19 februari 2014, 09:36:14 »
Dat ook alweer 25 jaar geleden! Wel leuk om te zien al die mensen langs het spoor die kwamen kijken naar de langste reizigerstrein, nu zal spontaan het treinverkeer stil gelegd worden omdat de mensen te dicht op het spoor staan en de zouden de politieagenten van ProFail flink wat bekeuringen uitdelen.....
Op deze foto's is duidelijk te zien dat het toen rondom het spoor stukken gezelliger was!

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 284
  • check www.roestrijden.nl
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #996 Gepost op: 19 februari 2014, 09:55:27 »
Vergeet 'Ut Oerske' niet (zijnde sik 302) die reed bij het uitrangeren van de trein achterop, versierd  met het bord "Ik duwde de langste trein".
Sik 302 was naar analogie met de naamgeving van de serie 1600 genoemd naar het dorp 'Oerle' ('Oers' voor intimi).
Dit naar aanleiding van een column van Ruud Groen in het Eindhovens dagblad waarom alleen de grote steden in Nederland een eigen loc kregen en de dorpen werden overgeslagen.
De NS nodigde daarop de man uit om sik 302 te dopen (met een biertje uiteraard)

Nadien werd de 302 nog jaren gebruikt bij de intocht van prins carnaval.

Foto! http://www.eindhoveninbeeld.com/UserFiles/files/Fotopaginas/34658.jpg


Treinen moeten rijden

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #997 Gepost op: 19 februari 2014, 10:08:12 »
@RDJ oh ja jeetje en nu staat de 1607 die toen de "HELD" was afgeschreven in het rijtje te Waalhaven weg te rotten :'(
Misschien een stichting behoud de "HELD" uit 1989 oprichten en weer in dit stoere jasje te steken ???
Mvg jamie diks

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #998 Gepost op: 19 februari 2014, 10:13:57 »
Is al eens een hele discussie over geweest...

edit: hier dus http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,14749.0.html

Eelco
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2014, 10:15:37 door NS8714 »

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 284
  • check www.roestrijden.nl
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #999 Gepost op: 19 februari 2014, 10:17:00 »
@ Jamie,
En wat ga je er dan mee doen?
Rondjes rijden?
Treinen moeten rijden

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1000 Gepost op: 19 februari 2014, 10:28:20 »
In zijn achtertuin...

dennisvanmanen

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1001 Gepost op: 19 februari 2014, 10:35:57 »
sik 302 mag inderdaad niemand vergeten
foto


gr dennis

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1002 Gepost op: 19 februari 2014, 12:34:59 »
Dat ook alweer 25 jaar geleden! Wel leuk om te zien al die mensen langs het spoor die kwamen kijken naar de langste reizigerstrein, nu zal spontaan het treinverkeer stil gelegd worden omdat de mensen te dicht op het spoor staan en de zouden de politieagenten van ProFail flink wat bekeuringen uitdelen.....
Op deze foto's is duidelijk te zien dat het toen rondom het spoor stukken gezelliger was!

Het treinverkeer werd ook bijna stilgelegd. De trein mocht niet stoppen, dat zou te gevaarlijk zijn met alle mensen langs het spoor. Het werd nog even spannend toen de railverkeersleider bij Boxtel andere treinen voorrang wilde geven, dit betekende bijna het einde van de rit.

Wat je ook ziet is dat iedereen netjes aan de kant staat. Zo maak ik ook foto`s, meestal zwaait de machinist dan vriendelijk.

Overigens, politieagenten van ProRail?

Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk

Heußenstein : HO, DB 1957

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1840
    • Flickr pagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1003 Gepost op: 19 februari 2014, 12:56:41 »
Die poltie agenten waren toen nog veelal van de spoorwegpolitie. En Prorail heette toen NS Verkeersleiding! Ja mensen, het spoor was in 1989 nog gewoon één familie!!!
Heb het schouwspel toen bij Lage Zwaluwe voorbij zien komen en iemand vond het leuk als zijn dochter met vlag naast het spoor zou gaan staan voor zijn foto. Dat vonden wij een wat minder plan en hebben toen agenten aangehouden die mevrouw van het spoor hebben weggehaald...
Door o.a. Ton Voogel was ons plaatje heel mooi zonder mensen. We hadden hier ook uren werk in gestoken door heel vroeg naar de fotostek op het viaduct bij de flyover te gaan staan. Geen auto's en mensen in beeld!  (y)

Landsee

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1004 Gepost op: 19 februari 2014, 19:08:18 »
Goedenavond,

Doet mij ook denken aan 18 februari.
Op die dag kwamen vanuit heel het land de verschillende sets rijtuigen naar de Kijfhoek. Mijn taak was het om aan de hand van de wagenlijsten uit het SGG (System Gegevensverwerking Goederen), de nummering en de volgorde van de rijtuigen te controleren. Uiteindelijk één afwijking gevonden en laten aanpassen. Vanwege het slechte weer liep ik binnendoor en noteerde de nummers die op het balkon stonden aangegeven. Op een gegeven moment kwam ik aan het eind van een set rijtuigen en kreeg de deur niet open, wat mij wel opviel was dat de ramen waren beplakt.  Uiteindelijk via een andere deur de treinstam verlaten, nieuwsgierig van buiten af toch even gekeken waarom de deur niet open ging. Dit was niet verwonderlijk, er stond namelijk groot 60 op de deur. Ben blij dat ik van binnenuit niet heb doorgezet, anders had de bestickering er wat minder mooi uitgezien

Op de zaterdag zijn aan de noordzijde van de Kijfhoek drie sets van 20 rijtuigen gerangeerd, die op zondag 19 februari zijn samengevoegd op de toenmalige doorrijd sporen.

De vrijwilligers die op zaterdag hadden geholpen mochten op zondag meerijden. Dit was een bijzondere ervaring. Het vertrek vanaf Kijfhoek, waarbij het viaduct aan de Munnikesteeg, zwart was van de kijkers. Ook het wegviaduct tussen Zwijndrecht en Dordrecht stond vol. Overigens zaten we in rijtuig 10, maar we konden gedurende de rit regelmatig (vaak!!!) het gebruik van de tyfoon horen.

Wat ons tevens opviel was de hoge treinsnelheid tussen Breda (tussenstop om de recordpoging vast te leggen) en uiteindelijk Eindhoven.

Op zaterdag en zondag zijn tv opname gemaakt voor een toentertijd populair programma van volgens mij de TROS. Aan het eind van de middag hebben we de nodige opnames gezien. Ter plaatse waren ze al een schifting aan het maken. Een week eerder hadden ze al details opnamen gemaakt in de zon, het weekend zelf was het somber en regende het. Je moet er echt op letten maar in het uiteindelijke gemonteerde programma zie je het wel terug. '

Al met al een geweldige ervaring die ik niet had willen missen, alleen jammer dat het record maar kort in onze handen was.

« Laatst bewerkt op: 19 februari 2014, 19:11:12 door Landsee »