Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:59
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 16:18:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 886690 keer)

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:25 jaar geleden
« Reactie #420 Gepost op: 25 april 2009, 13:35:59 »
25 april 1984.

Deze dag 25 jaar geleden maar weer eens een bezoekje gebracht aan de omgeving van Mariënberg, waar de oude rode dieseltjes nog steeds reden. Maar het einde kwam steeds dichterbij. Tijdens de ochtendspits werd er nog een slag gereden met 3 tweetjes van Zwolle naar Emmen.


De 101 en de 76 om 7.56 op spoor 2 in Hardenberg op weg naar Zwolle. Geen 3, maar slechts 2 stellen deze dag.



De volle olietrein met lok 216 089-3 net voorbij Bergentheim op weg naar Almelo om 9.45. Er wordt ook al gewerkt aan het dubbelsporig maken van het gedeelte Mariënberg-Gramsbergen.


Van de ochtend naar de avond. De 22 vertrekt om 19.17 uit Mariënberg naar Almelo.


De seinpalen D2 en D3 aan de Hardenbergse kant van het station.


Voor de tweede keer die dag de 216 089-3 met een olietrein op weg naar Almelo. De wisselverbinding van spoor 2 naar spoor 3 bestaat nu niet meer en spoor 3 is nu een kopspoor.

Ik had wat problemen met het foto's uploaden de laatste tijd. Hoop dat het nu wel goed gaat.

Groeten Harry.

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re:25 jaar geleden
« Reactie #421 Gepost op: 25 april 2009, 18:15:49 »
Harry en Lolke.

Gosh wat een fijne plaatjes sturen jullie weer op. Brrrrrrrrr. (y)

Vooral doorgaan.

Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

markje

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
Re:25 jaar geleden
« Reactie #422 Gepost op: 27 april 2009, 21:41:22 »
Mooie fotos

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3731
  • de hondsrug baan
Re:25 jaar geleden
« Reactie #423 Gepost op: 05 mei 2009, 08:46:31 »
hallo allemaal,

eindelijk kan ik ook iets aan dit draadje toevoegen, het is nu precies 25 jaar geleden dat een kennis zijn nieuwe auto zou laten zien.hij had deze datsun (ja zo heette het merk nog) die middag daar voor van de garage gehaald,toen hij die zaterdagmorgen bij mij aan belde ,pak je camera er staat een 1600 in nieuw-amsterdam riep hij nog.vol ongeloof ging ik met hem mee, terwijl in die tijd de spoorlijn nog geen meter bovenleiding had. hoe zat dat nu de trein was bestemd voor de ENKA emmen kwam van almelo daar was geen machinist aanwezig om de 1600 weg te rangeren. toen wij in nieuw-amsterdam aan kwamen was er geen diesel loc te bekennen deze zat in schoonebeek waarschijnlijk om een lege olietrein daar na toe te brengen.de andere foto heb ik in emmen gemaakt het weer werd toe wat beter en er stonden ook al meer fotografen op het station, de kwaliteit van de scans valt mij wat tegen excuus daar voor maar ik wou jullie dit verhaal na 25 jaar toch vertellen.

mvgr Evert Masselink




zo stond de 1600 in nieuw-amsterdam.


de 2 2400en staan klaar om de 1600 weer mee te nemen.

en zo vertrok het span naar almelo.
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2009, 09:49:46 door mass am see »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re:25 jaar geleden
« Reactie #424 Gepost op: 05 mei 2009, 09:19:06 »
inmiddels staat de 1826 (1626) terzijde :'(

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1783
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:25 jaar geleden
« Reactie #425 Gepost op: 05 mei 2009, 09:42:28 »
Love those old pics!!
Greetz:Menno
Er gaat niets boven een Eminent 310 🎹🎶

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:25 jaar geleden
« Reactie #426 Gepost op: 08 mei 2009, 22:36:15 »
Unieke plaatjes van die 1600 op de Emmerlijn, Evert. Veel eloks kwam je daar nooit tegen, ook niet toen de draad er boven hing. Hoogstens een 1700 met dubbeldekkers.

Hier nog wat plaatjes van vandaag 25 jaar geleden.

8 mei 1984.

Vandaag niet met de trein op stap geweest, maar wat foto's gemaakt op mijn thuisbasis, het station van Hoogeveen. Veel bijzonders kwam er niet langs deze lijn, vergeleken met andere hoofdspoorlijnen in het land. Pas tegen de avond werd het leuk. Dan gingen de VAM- en andere goederentreinen rijden. En er waren nog een paar reizigerstreinen die de moeite waard waren.


De mooiste en meest bijzondere trein was wel de ic 500/501, die s'morgens van Groningen naar Den Haag reed, en s'middags weer terug ging. De trein bestond uit franse corailrijtuigen, later aangevuld met ICR en nog weer later geheel met ICR. Op de foto de 1214 met de trein bestaande uit 5 corails en 2 ICR om 18.51 op het station van Hoogeveen.


Nog geen half uur later kwam er nog een getrokken trein voorbij. Nu niet met corails, maar met het iets minder comfortabele Plan E. Maar daarom niet minder leuk. Deze trein kwam uit Amsterdam en ging de volgende morgen weer terug. Af en toe verdwaalde er ook nog wel eens een Plan K of N in deze trein. Maar vandaag niet. De 1639 met 8 Plan E als stoptrein naar Groningen om 19.16. Deze trein met Plan E heeft maar 1 jaar gereden. Tegenwoordig rijden er hier alleen nog maar treinstellen.


Daarna kwam ook het goederen vervoer op gang. De 2466 en 2500 met 11 VAM-wagens afkomstig uit Zwolle en Meppel rijden om 20.01 door Hoogeveen op weg naar Wijster. Daarna kwam er tot middernacht ieder uur een VAM-trein voorbij.


Om 20.23 komt de blauwe 1105 voorbij met de containertrein van Veendam naar Rotterdam. Nog net genoeg licht voor een plaatje. Foto is gemaakt in de bocht net na het station aan de kant van Meppel.

Binnenkort meer.

Groeten Harry.




Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:25 jaar geleden
« Reactie #427 Gepost op: 09 mei 2009, 01:18:45 »
Erg mooie foto's! De ambtenarentrein ken ik, wel eens ingezeten. Dat er een jaar lang plan E reed is me nooit opgevallen. Ook nog als stoptrein. Leuk om te weten.

Gerard.

Jan Bennink

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
    • RhB-Modelbaan
Re:25 jaar geleden
« Reactie #428 Gepost op: 21 mei 2009, 12:53:56 »
Dag allemaal,

Vandaag was het 25 jaar geleden was niet zulk mooi weer. Maar wat weg ging moest op de foto en de klassieke beveiliging bij Vriezenveen had nog wat bijzonders. Het "Amerikaanse" voorsein (met trein 8423):



Dan ook nog maar even de olieboot met DB 216-154-5 op de plaat.



Vriezenveen, 21 mei 1984.

Mijn volgende bijdrage zal in augustus zijn. Gelukkig zijn er inmiddels genoeg die het draadje met prachtige opname's vullen :D
Met groet, Jan
Vanaf 2015 bouwend aan een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB.

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:25 jaar geleden
« Reactie #429 Gepost op: 21 mei 2009, 13:20:50 »
Heel mooie foto's Jan! Maar, ik vermoed dat je ze allebei in Vroomshoop gemaakt hebt: de eerste foto ten westen van de draaibrug, de tweede vanzelfsprekend bij het station.

Groetjes, Bart
Groetjes, Bart

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:25 jaar geleden
« Reactie #430 Gepost op: 21 mei 2009, 13:52:57 »



Hee Mispoes, welke nummers ;D

Jan, bedankt weer voor je bijdrage en tot ziens in Augustus :)
Wordt het toch nog gezellig!

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3084
    • Mijn Flickr pagina
Re:25 jaar geleden
« Reactie #431 Gepost op: 21 mei 2009, 14:19:42 »
Ik gok dat het voorste motorrijtuig de 36 is.
En wederom weer fantastische foto's. (y)
gr Ed.

Jan Bennink

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
    • RhB-Modelbaan
Re:25 jaar geleden
« Reactie #432 Gepost op: 21 mei 2009, 14:33:09 »
ik vermoed dat je ze allebei in Vroomshoop gemaakt hebt: de eerste foto ten westen van de draaibrug, de tweede vanzelfsprekend bij het station.

Het zou zo maar kunnen Bart, dan heb ik het destijds verkeerd opgeschreven :-\
Ik kwam daar niet zo vaak.......
De bevestiging komt vandaag nog wel (wie? ;D)

groet, Jan
Vanaf 2015 bouwend aan een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8808
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #433 Gepost op: 21 mei 2009, 19:41:36 »
Hee Mispoes, welke nummers ;D

de achterste lijkt mij de 34 (ietwat doorgezakt)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re:25 jaar geleden
« Reactie #434 Gepost op: 22 mei 2009, 22:05:18 »
En een plaatje van het beroemde afwijkende sein te Vroomshoop. Dit sein naar Amerikaans voorbeeld was oorspronkelijk bedoeld als driestandsein, maar kreeg die functie bij NS nooit. De seinen stonden op diverse drukbereden baanvakken met automatisch blokstelsel. In Vroomshoop stond één van de laatsten.

Gr/H
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.