Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:17
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
01 August 2025, 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
01 August 2025, 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
01 August 2025, 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
01 August 2025, 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
01 August 2025, 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
01 August 2025, 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
01 August 2025, 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
01 August 2025, 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
01 August 2025, 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
01 August 2025, 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
01 August 2025, 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
01 August 2025, 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
01 August 2025, 17:17:20
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
01 August 2025, 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
01 August 2025, 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
01 August 2025, 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
01 August 2025, 15:52:23
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 972320 keer)

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:25 jaar geleden
« Reactie #780 Gepost op: 09 August 2011, 21:06:45 »
Begin dan maar een bril uit te delen aan het NSM: die hebben het steeds over hun 1125 ook al staat daar het nummer 1122 op...

geduld  ;D

mvg,
Robin

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #781 Gepost op: 09 August 2011, 21:24:23 »
Ja? Gaan jullie het na 25 jaar eindelijk doen?  (y)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:25 jaar geleden
« Reactie #782 Gepost op: 09 August 2011, 21:32:03 »
Spannend, gelukkig was de 1125 ook nog turkoois, dus daar hoeven dan eindelijk eens géén discussie over te voeren 8)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:25 jaar geleden
« Reactie #783 Gepost op: 09 August 2011, 21:38:32 »
Begin dan maar een bril uit te delen aan het NSM: die hebben het steeds over hun 1125 ook al staat daar het nummer 1122 op...
De reden was je vast wel bekend, de 1122 was de laatste lok die "beneusd" werd, en speciaal voor het eventueel ooit terugbouwen van een lok is daarvan alle toebehoren bewaard. Oa onderdelen van de kop, de frontseinen, de sierstrippen en dusook de lokplaten.

Voor NS-150 is een 1100 terug gebouwd, en de 1125 was op dat moment uit dienst en voorhanden, de 1122 daarin tegen was nog in dienst...

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3183
  • Einzelganger
Re:25 jaar geleden
« Reactie #784 Gepost op: 09 August 2011, 21:47:41 »
Jaja, Mispoes heeft aan zijn linkerhand weer een enorme stapel platen.
En die gaan er allemaal doorheen deze avond.
Ik voel trouwens een te gek, maf wezenloze power uit dit topic.
En dat allemaal op de zoveelste van de zoveelste van het jaar negentienzesenachtig.... ;D
 

Odorex of odorono in de disco
Durex of anders gono in de disco
Odorex of odorono in de disco
Durex of anders gono


eric (mooie plaatjes poes )

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:25 jaar geleden
« Reactie #785 Gepost op: 09 August 2011, 22:51:13 »
Prachtig Poes! Ik ben opeens meer gaan eten bij het bekijken van de plaatjes. Een bakje borrelnootjes met een stukje franse kaas en een goed gevuld glas wijn, zit ik hier te genieten.  ;D Danke!

Jeroen
We're all riders on this train.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:25 jaar geleden
« Reactie #786 Gepost op: 09 August 2011, 23:18:54 »
Voor NS-150 is een 1100 terug gebouwd, en de 1125 was op dat moment uit dienst en voorhanden, de 1122 daarin tegen was nog in dienst...

Voor NS-175 dan maar in de herhaling... de 1122 is inmiddels uit dienst maar bewaard ;)

En nu wel graag met een blauwe bies...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1802
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re:25 jaar geleden
« Reactie #787 Gepost op: 11 August 2011, 17:14:38 »


Drie plaatje op op verschillende plaatsen, dat moet haast wel een dagje tienertoer geweest zijn. En na wat zoeken in het bakje met oude kaartjes inderdaad het bewijsstuk kunnen vinden  :D



Met foto's in Utrecht, Amsterdam Sloterdijk, Zandvoort, Hoofddorp en Leidschendam blijk ik vandaag 25 jaar geleden vooral de noordelijke randstad bezocht te hebben.

Martijn

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3450
    • Mijn van-alles website
Re:25 jaar geleden
« Reactie #788 Gepost op: 11 August 2011, 18:02:09 »
Minder slecht heeft soortgenoot 2498 het getroffen, deze gaat naar het NINT:
[afbeelding]
Cool! Was het NINT als in het NINT in Amsterdam? Weet je daar misschien meer over? Ik ben er als kind namelijk wel een paar/aantal keer geweest, maar heb dit ding nooit gezien.

@ Martijn: ik vind het heel jammer dat ik dat nooit heb kunnen doen: weliswaar heb ik een paar jaar mogen proeven van een studentenkaart (gelukkig voor de digitale ongein) maar ik had het liever eerder gedaan dan m'n 18de...

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re:25 jaar geleden
« Reactie #789 Gepost op: 11 August 2011, 18:24:00 »
Yep, allen is dat niet doorgegaan en werd de loc na een tijd bij het NSM gedropt.
De 2498 was daarmee het eerste materieel wat in de huisstijl geel-grijs te zien was is het NSM.
Later werd dat volgens mij de 2264, nadat de 2498 weer bruin was...
Totdat deze ook door de meniekwast geraakt werd  ;D

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re:25 jaar geleden
« Reactie #790 Gepost op: 11 August 2011, 22:41:10 »
Die is helaas gesloopt :(

kan iemand mij meer vertellen over die ex ns 83 loc, had voor deze plaat nog nooit zo'n loc gezien.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:25 jaar geleden
« Reactie #791 Gepost op: 11 August 2011, 22:45:58 »
Dat was in de jaren dertig een acculoc, welke later is omgebouwd tot dieselloc.

zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_locomotief
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Mijn fotosite
Re:25 jaar geleden
« Reactie #792 Gepost op: 11 August 2011, 22:53:22 »
Wikipedia vergeet wel de 81 en 82 (de voormalige HSM 201 en 202), die al in 1908 als acculocs in dienst werden gesteld om het ZHESM-materieel stroomloos uit de remise te halen, maar dat terzijde. De NS 83 en 84 waren zoals nederduitsemeester al schreef in eerste instantie ook acculocs, maar al na 5 jaar waren de accu's versleten en werd besloten de locs tot diesels te verbouwen. De centraal geplaatste cabine verschoof daarbij uit het midden. In de oorlog raakte de 84 in Duitsland vermist en de 83 kwam via via bij een Belgisch bedrijf terecht. Eind jaren 80 werd het locje naar ik meen door Brabant Rail verworven, maar het is alsnog gesloopt omdat het geen representatieve loc voor de NS-geschiedenis was  >:( :'(. Een gemiste kans, als je het mij vraagt.

gr. Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #793 Gepost op: 11 August 2011, 23:51:01 »
en de 83 kwam via via bij een Belgisch bedrijf terecht. Eind jaren 80 werd het locje naar ik meen door Brabant Rail verworven, maar het is alsnog gesloopt omdat het geen representatieve loc voor de NS-geschiedenis was  >:( :'(. Een gemiste kans, als je het mij vraagt.

Sobemai was dat Belgische bedrijf als ik het goed heb. De reden van sloop (in 1987) van de 83 was dat Brabant Rail veel te veel geld vroeg aan de Stibans voor de loc...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:25 jaar geleden
« Reactie #794 Gepost op: 12 August 2011, 02:09:17 »
Wikipedia vergeet wel de 81 en 82 (de voormalige HSM 201 en 202), die al in 1908 als acculocs in dienst werden gesteld om het ZHESM-materieel stroomloos uit de remise te halen, maar dat terzijde.

Dan pas je het toch aan?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40