Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
Fleischmania Nostalgia door tijgernootje
Vandaag om 15:11:10
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:07:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Lobomotion69
Vandaag om 14:45:44
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Spoor- en tramweg parafernalia door Rob Ellerman
Vandaag om 14:05:02
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
  

Auteur Topic: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)  (gelezen 122123 keer)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #480 Gepost op: 17 February 2018, 20:01:52 »
De 7155 (3de klas) veroorzaakt kortsluiting op mijn baan. Kennelijk ook nog inferieure assen.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #481 Gepost op: 17 February 2018, 20:02:17 »
Marklin al eens geprobeerd?

Zijn idd van Marklin.
Vr. groeten,
Bob

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #482 Gepost op: 17 February 2018, 20:10:40 »
De 7155 (3de klas) veroorzaakt kortsluiting op mijn baan. Kennelijk ook nog inferieure assen.

Ik ben bang het volgende:
Onder het kunststof interieur zitten 2 metalen strips op enkele punten met nokjes vastgesmolten, deze strips dienen voor het eventueel plaatsen van binnenverlichting en drukken op de uitstekende punten van de draaistellen die op de puntassen stroom afnemen.
Deze strips kunnen soms wat geboggeld zijn en dan in contact komen met de metalen onderplaat, er is heel weinig ruimte tussen de onderzijde van het interieur en deze metalen plaat.
Bij mij heb ik voor de zekerheid deze strips met secondenlijm her en der nog wat tegen de onderzijde van het interieur vastgezet.
Het kan ook misgaan op de plekken waar deze strips op de draaistelpunten rusten.
Schroefjes van het interieur kunnen behoorlijk vast(gekleefd) zitten.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 17 February 2018, 23:41:38 door prutser »

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #483 Gepost op: 17 February 2018, 22:22:12 »
Oh ja, de ramen zijn ook summier vastgezet waardoor als je het rijtuig vastpakt, je makkelijk het glas wat naar binnen duwt, als je het rijtuig toch los hebt kan je het vensterdeel ook gelijk op meer plaatsen aan de binnenkant van de wand, ik gebruik kristal klear, vastzetten.

Tja, ze hebben wat nabewerking nodig maar dan heb je ook wat, kuch...

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 17 February 2018, 23:25:11 door prutser »

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #484 Gepost op: 17 February 2018, 22:46:21 »
Dank voor je reactie Stephan; ik ga het proberen. Groet, Arnold

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #485 Gepost op: 18 February 2018, 00:14:31 »
Maar laten we nou dit soort slow-chat berichten achterwege gaan laten.

Het voegt niets toe aan de modelbespreking, is een herhaling van al heel veel berichten, en geeft ons forum een ‘zeur-imago’. Eén een bericht plaatsen zou voldoende moeten zijn.

Zullen bovenstaande berichten nog kort laten staan, maar morgen gaan ze toch echt weg..

Discussies per Pb, of ‘meld bericht aan de moderator’, NIET meer in dit draadje a.u.b.!

Gr, Bert
Team moderatoren.

Daan de leeuw

  • Offline Offline
  • Berichten: 178
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #486 Gepost op: 18 February 2018, 08:57:36 »
Kun jij een foto maken van de onderzijde? de aangepaste koppeling??

bij deze,
heb hier geen lijm gebruikt, stukje er af, klein beetje vijlen aan de bovenzijde en er achteraan voor gehouden zodat het zwaluwstaartje van de koppeling er door heen kan.
Mvg Daan

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1920
    • Flickr pagina
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #487 Gepost op: 18 February 2018, 09:08:12 »
Ziet er perfect uit!  (y)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #488 Gepost op: 18 February 2018, 10:34:37 »
Als je echt exact de overgang wilt hebben moet ook het hekje open en de loopplank omlaag.
Exact heeft zoals we nu wel achter zijn het rijtuig afgeleverd met half ingetrokken balgen.
Of hebben jullie dit ook aangepast ? (ik niet  ::) )
Vr. groeten,
Bob

Daan de leeuw

  • Offline Offline
  • Berichten: 178
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #489 Gepost op: 18 February 2018, 10:45:22 »
Ik ook niet, want dat zie je toch niet als hij gekoppeld is.
Voor de preisertjes is dat volgens mij ook maar beter dat de deurtjes en hekjes dichtblijven gezien de meeste bogen op de gemiddelde modelbaan....
« Laatst bewerkt op: 18 February 2018, 10:48:38 door Daan de leeuw »
Mvg Daan

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #490 Gepost op: 18 February 2018, 10:50:58 »
Ik had er niet bij stil gestaan, maar het is natuurlijk wel mooier.
Bij de Artitec ovalen ramen rijtuig (en bij de Roco plan D) is het wel mogelijk.
Vr. groeten,
Bob

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 754
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #491 Gepost op: 18 February 2018, 10:51:24 »
Een clubgenoot heeft vrijdag mijn exemplaar bij Bentink meegenomen. Dinsdag krijg ik mijn rijtuig AB7538.
Gisteren/zaterdag werd ik door Bentink gebeld met de mededeling dat indien het rijtuig mij niet beviel ik deze aan Bentink kon retouneren. Voorts deelde men mij mede dat door Exact train aan Bentink een vervangende koppeling in het vooruitzicht is gesteld, voor de te korte vouwbalg bleek geen vervanging of herstel mogelijk.

Wat mij opviel is dat Exact train niet op de geplubliceerde deelnemerslijst van Rail voorkomt?.

Eindconclusie: een goede dealer is meer waard dan een onzakelijke fabrikant.

Waarvan akte,
Coen.

Daan de leeuw

  • Offline Offline
  • Berichten: 178
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #492 Gepost op: 18 February 2018, 11:01:35 »
Daarom doe ik ook altijd zaken met de dealer en nooit met de fabrikant....
Mvg Daan

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #493 Gepost op: 18 February 2018, 11:32:53 »
Ik had er niet bij stil gestaan, maar het is natuurlijk wel mooier.
Bij de Artitec ovalen ramen rijtuig (en bij de Roco plan D) is het wel mogelijk.

De Roco heeft helemaal geen hekjes en bij de ovaalramer zit de loopplank vastgelijmd. Geen beweging in te krijgen. Misschien maar goed ook, want bij de Roco raken de loopplankjes zoek en blijven ze bij ingeklapte balg zonder houtlijm niet overeind staan.
Kortom, ik vind het fixeren van de hekjes en de loopplank in de toestand bij ingeklapte balg wel handig. Bij een uitgeklapte balg zie je er toch niks van.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #494 Gepost op: 18 February 2018, 12:22:25 »
Een clubgenoot heeft vrijdag mijn exemplaar bij Bentink meegenomen. Dinsdag krijg ik mijn rijtuig AB7538.
Gisteren/zaterdag werd ik door Bentink gebeld met de mededeling dat indien het rijtuig mij niet beviel ik deze aan Bentink kon retouneren. Voorts deelde men mij mede dat door Exact train aan Bentink een vervangende koppeling in het vooruitzicht is gesteld, voor de te korte vouwbalg bleek geen vervanging of herstel mogelijk.

Wat mij opviel is dat Exact train niet op de geplubliceerde deelnemerslijst van Rail voorkomt?.

Eindconclusie: een goede dealer is meer waard dan een onzakelijke fabrikant.

Waarvan akte,
Coen.

Laten ze dan bij elke winkelier een handjevol van die koppelingen afgeven zodat iedereen die het nodig vindt de zijne te vervangen deze af kan halen.

Balgen kunnen ook hersteld worden door langere balgen en eindframe's te leveren met langere pootjes, omwisselen is wel erg moeilijk omdat aan dat frame ook de stalen balgophanging vastzit en ik heb geen idee hoe dat los te maken en of het dan weer goed vast te zetten is.

Als ze slim zijn dan leveren ze voor toekomstige modellen lange en korte rubber balgen bij en doen ze op de vier pootjes (die langer moeten zijn dan nu het geval) van het frame aan de binnenkant halverwege extra lipjes zodat bij het plaatsen van een ingekorte balg je het frame verder in de bak kan duwen en deze op de vier clipjes halverwege de pootjes vastklikt.

Stephan.