Lukt wel maar dan gaat ie alleen rechtuit, heb ik even geprobeerd gisteren
Een blauwe AB aangeschaft
Mag ik vragen naar de kleur van de 2de klas bankjes?
Ik heb de blauwe AB 6243, die van de 2e klas zijn groen.
Ik ben nog een beetje aan het uitproberen gegaan en de koppelingsschacht verkort. Dit n.a.v. de opmerkingen van Tom en Jan.Er blijft een opening tussen de balgen. Zoals hier al eerder geopperd lijkt het alsof de balgen "half" zijn neergelaten. Ik laat het hierbij, vervolgacties wanneer alles binnen is, incl rijtuigverlichting
Mijn rijtuigen heb ik nog niet opgehaald. Ik lees hier over de vouwbalgen en de kortkoppelingen. Volgens mij heeft Gert al een relatief eenvoudig oplossing gegeven voor de kortkoppeling: proberen de NEM schacht naar achteren te plaatsen. De vouwbalgen lijken mij minder een probleem. Misschien in tijdperk IIIb, maar in eerdere tijdperken liep dit rijtuig vrijwel altijd individueel mee als een rijtuig AB in een trein met verder alleen C rijtuigen. Naoorlogs (IIIa ? ik zit niet zo goed in de tijdperken) vooral met C12c's zonder vouwbalg en een 4 deurs stalen D (zonder vouwbalg) eventueel een ex HSM post en een verwarmingsrijtuig achter Tommy, BB300, NS 1000 etc. Vooroorlogs geldt hetzelfde waarbij samenstellen met houten coupérijtuigen ook veel voorkomen.Anders gezegd: voor mij graag dit AB rijtuig met ingeklapte vouwbalgen, dat past het beste in treinsamenstellingen. Het is anders als je het als gedeclasseerd rijtuig in een stam plan E laat meerijden in de jaren '60.Neemt niet weg dat het natuurlijk niet helemaal goed is.mvg,Ivo