Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door jandcargo
Vandaag om 22:37:32
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 22:36:12
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 22:23:02
Update: baan in de tropen door Arjen52
Vandaag om 22:21:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:12:23
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 22:02:52
Met welke tang knip je verenstaal? door Ronaldk
Vandaag om 21:50:59
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door 741230
Vandaag om 21:24:01
Wat was jullie allereerste loc? door Frans v H
Vandaag om 21:18:25
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 21:15:19
US diorama in H0 door 741230
Vandaag om 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 21:06:11
De fabriek - Spoor 0 door Huup
Vandaag om 20:48:34
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 20:19:02
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk door Benjamin92
Vandaag om 20:11:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
  

Auteur Topic: Kranenberg, een exercitie in code 70  (gelezen 307803 keer)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17886
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1590 Gepost op: 20 April 2025, 21:05:07 »
Niks aan de complimenten toe te voegen, Menno herstel Meino :)

Maikel van Velzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1591 Gepost op: 20 April 2025, 21:25:03 »
Hallo Meino,

Meer dan geslaagd station! Succes met de verdere afronding van je project. Kijk nu alweer uit naar de aankomende video's waarin dit station mooi tot zijn recht zal komen.

Grt Maikel

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2835
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1592 Gepost op: 20 April 2025, 21:32:54 »
Een echte aanwinst, dat maakt het een kloppend geheel

Cor

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1593 Gepost op: 25 April 2025, 17:11:42 »
Nadat ik met stripjes de perronoverkapping af had en de handel een kleurtje gegeven, eens nadenken over de plaatsing. De kap steunt op 9 pilaartjes en die moeten wel allemaal mooi recht staan.



Dus met wat karton een boormal gemaakt, waar ik de plaatsen van de pilaren heb overgenomen van de kap. Vervolgens even twee stukjes staf op de beide uiteinden van de kap gelijmd en daarna met de mal op het perron net zolang (voorzichtig) schuiven tot de beide pilaren recht stonden onder de geplaatste kap. Met stukjes plakband vastgezet en nadat de kap verwijdert was, de gaten voor de pilaarvoetjes geboord.





Dat is denk ik redelijk gelukt. Overigens dit moet je eigenlijk doen voordat de voorkant van de baan klaar is. Hoe voorzichtig je ook bent, je mouw veegt toch over zaken, je blijft met je handen ergens aan vast zitten, kortom er moeten nu toch ook nog een paar randzaken gerepareerd worden, niks ernstigs, maar wel vervelend.

Op naar de volgende klus, verlichting en interieur. Alles staat nu nog los.

Groet Meino

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17886
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1594 Gepost op: 25 April 2025, 17:26:10 »
Ik ga echt niet nog een keer zeggen hoe mooi ik het vind  ;D ;)

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1920
    • Flickr pagina
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1595 Gepost op: 25 April 2025, 18:01:08 »
Ziet er geweldig uit Meino!  (y)

AP3737

  • Offline Offline
  • Berichten: 334
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1596 Gepost op: 25 April 2025, 20:20:54 »
Hallo Meino

Ik volg je draadje al een hele tijd met veel plezier. De hele stations verbouwing ziet er geweldig uit. Ik kan er alleen maar van dromen dat het er bij mij een heel klein beetje zo uit ziet. Respect!
Wat ik me wel afvraag, is het bord met de stationsnaam. Ik herinner me vooral borden waarbij de beide zijkanten rond zijn. Maar misschien dat mijn herinneringen mij in de steek laten.

Groet, Aiko

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1597 Gepost op: 25 April 2025, 20:53:23 »
Aiko

je hebt nu gelijk, alles is behoorlijk gestandaardiseerd. Maar toen ik begon heb ik niet echt onderzoek gedaan naar de manier waarop stationsnamen uitgevoerd waren en iets gefabriekt dat ik wel aardig vond. Gelukkig was de standaardisatie in de vijftiger jaren (de periode van Kranenberg) nog niet echt doorgevoerd, dus kom je ook andere vormen van stationsbenamingen tegen. Zoals rechthoekige witte borden met zwarte letters enz.. Kortom ik geef me wat artistieke vrijheid kwa vorm en uitvoering.

Groet Meino

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1598 Gepost op: 26 April 2025, 18:04:00 »
Een ander klusje, ik heb ooit een tunneltje naar het eiland perron gemaakt. De oude ingang was binnen in het station Calw. Echter nu wilde ik dat buiten op het perron hebben. Ik ga er van uit dat het tunneltje later is gebouwd, oorspronkelijk zal er een overweg geweest zijn. Maar dan is de interne layout van het station al historisch bepaald.

Met wat rest materiaal (wie wat bewaart heeft wat) een ingang met trap gemaakt.



Daarna een gat gemaakt in het perron waar de nieuwe ingang in past.



Foto's zijn wel erg onverbiddelijk wat stof en beschadigingen aangaat.

Groet Meino

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7602
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1599 Gepost op: 26 April 2025, 18:10:17 »
Strak Meino, net als het gebouw en de perronkap  (y)

Gezien het tijdperk, zou een dienst overpad m.i. ook (nog) op z'n plaats zijn.
Eventueel zelfs berijdbaar i.v.m. post- en stukgoedvervoer.
Komt ie mee als het al bijna af is
;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 4995
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1600 Gepost op: 26 April 2025, 18:11:29 »
Fraai, dit alles en trap buiten lijkt logisch, maar is de doorloophoogte niet wat laag...? :-\
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3285
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1601 Gepost op: 26 April 2025, 18:16:11 »
De trap lijkt wat aan de smalle kant. Dat wordt gezellig tijdens de reizigersspits ;D
Groeten,
Richard

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7602
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1602 Gepost op: 26 April 2025, 19:02:42 »
Jaren 50 Richard, toen waren we nog niet geheel doorgedraaid ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2323
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1603 Gepost op: 26 April 2025, 19:13:44 »
De trap is 24mm breed, dus in het echt 2,1m. Dat zou nu waarschijnlijk te smal zijn. Ook de doorloop hoogte is waarschijnlijk aan de lage kant. Maar ook dit is een compromis voor de ruimte die ik heb. Straks zit het onder de perronkap en is er nog maar weinig van te zien.

Groet Meino

wob

  • Online Online
  • Berichten: 2873
  • Aachenau West
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1604 Gepost op: 26 April 2025, 21:44:02 »



Prachtig, niet van echt te onderscheiden (y)

Groet, Bas