Haha, das waar ook.... Het is zo onlogisch dat t bij mij niet settled, Ronald, sorry 😉
Op Klassieke beveiliging staat ook het BVS van Bsk online, wellicht dat het doorlezen daarvan e.e.a. verduidelijkt.
@EricB ik heb het even opgehaald, maar dat behoeft wel een stevige bestudering.
..... De seinen S en U zijn versimpelde vertakkingseinen die niet voor rangeerdelen gelden. 130 is een nieuw sein dat nog geplaatst moet worden, dat zou ook eventueel een rangeerstoplantaarn kunnen zijn (vermoed ik). Mijn idee is dat de rangeerpaallantaarn T alleen sporen 3-5 afdekt en Q 3 en 4. Sporen 6 en 7 (misschien ook 5) kunnen dan altijd gebruikt worden, omdat 130 de toegang tot de hoofdbaan beveiligd.Maar omdat ik me realiseer dat rangeerpaal Q wel erg weinig betekend, zit ik ook nog aan het volgende alternatief te denken.....Nu is de plaats van rangeerpaallantaarn Q tussen sporen 6 en 7 en geldt voor spoor 5-7. Ik begin zelf te neigen naar deze tweede oplossing. Misschien is het dan zelfs mogelijk om T te laten vervallen en het dekkingsgebied van Q te veruimen naar 4-7. Dus wat vinden de deskundigen daarvan?
een ESU Lopi5 micro bleek keurig te passen onder het motortje tussen het chassis.