Wim: allang uitgezocht. Van een versterker de stekker omdraaien en ik heb elke keer sluiting. Vandaar dat ze gemarkeerd zijn. De trafo's zitten permanent aan het net, dus da's ook continue hetzelfde.Het is ook niet maar 1 lok, ze doen het allemaal (als ik het goed heb) af en toe. Zie boven, Class66. Dat deze keer alleen de Klaas het deed zegt niks, dezelfde 2200 die het nu niet deed heeft het allang 1 of 2 keer laten zien.
Wim: de bovenste scheidingsverandering is nu nog relatief simpel uit te voeren. De twee onderste liggen nu al een tijdje vast in de ballast, dat wordt een stuk moeilijker. Ik zie zelf eerlijk gezegd niet het nut van die veranderingen, maar goed...
Het lijkt er toch op dat het een detectie probleem is bij overgang van de ene naar de andere sectie.
Hierbij kan mogelijk een (kleine) vertraging ontstaan wat tot gevolg heeft dat er een ' kortsluiting' optreed vanwege een voor- of na-ijlen van spanning of digitaal signaal.
Heb je trouwens geprobeerd om allebei de boosters op dezelfde trafo aan te sluiten?
... het gaat hier om Roco versterkers, en die hebben geen common ground systeem, dus moet je ze los van elkaar laten.....