Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door MRdirect
Vandaag om 15:33:14
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: NS 1600P (ex DE2500 202-002)  (gelezen 26793 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #15 Gepost op: 09 november 2017, 15:10:30 »
Nou, ik dacht dat de Liliput DE2500 bij €275 begon.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #16 Gepost op: 09 november 2017, 15:19:35 »
Yep...die gaan we dus niet kopen.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #17 Gepost op: 09 november 2017, 15:39:13 »
Ik wel, kijk maar  :P    Prijs was 247 euri's



Ook die heeft bijna 'n jaar in Nederland test gereden. (y)
« Laatst bewerkt op: 09 november 2017, 16:11:27 door ad.M »

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2147
  • Bruggen-IG:
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #18 Gepost op: 09 november 2017, 16:09:25 »
Chris,  Dat is alom bekend, niet 'n merk waar je op zit te wachten.
Maar wist je toen al dat ze de mal gingen veranderen om de "Weise Riese" te produceren dan?
Want de blauwe bok en de Rote Ochse hebben alle 2 'n "hoed" op het dak terwijl de Weise Riese 'n bijna glad dak heeft  met 2 uitlaatpijpen. Daar hebben ze de mal wel voor veranderd. ::)
Is natuurlijk vrij eenvoudig maar dan moeten de 2 hoedjes op de 1600P ook geen probleem zijn toch?

Maar als dat alles is, kan dat toch ook geen probleem zijn om zelf te maken, als je een model van die variant wil? Blijft alleen het spuiten over. Mooie aanleiding om je vaardigheden uit te breiden!

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #19 Gepost op: 09 november 2017, 16:17:03 »
Ga ik misschien ook wel doen maar eerst kijken of ik de importeurs over de streep kan trekken.
Want het model is echt mooi geworden. Dus ook wachten op de "Weisse Riese".
En dat is geen was middel. ;D

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2575
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #20 Gepost op: 09 november 2017, 16:29:50 »
Ik wel, kijk maar  :P    Prijs was 247 euri's



Ook die heeft bijna 'n jaar in Nederland test gereden. (y)

Ad ik zie een uitdaging voor je! Lekker een avondje afplakken ,passen en meten.  (y)   ;D

http://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~dieselloks--92-80-~br-202-202-002-bis-004-henschel-bbc-de-2500-versuchstrager/908867/202-003-0-im-deutschen-technikmuseum-berlin.html


Oh maar wacht. Dat hoeft niet eens.  :o Dit kleurenschema uit begin jaren '80 (1982) spreekt mij wel aan trouwens.

https://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Liliput/6-4-004001-281339-0-0-0-0-4-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 09 november 2017, 16:40:14 door Thowra »
We're all riders on this train.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #21 Gepost op: 09 november 2017, 17:07:57 »
Jeroen,

Er is ook vast wel iemand die zo'n cocon gaat maken en deze uitvoering zal best erg mooi worden. Dus maar eens kijken of ik de lok aanschaf. De uitvoering hier op dit plaatje wel.


Ad
« Laatst bewerkt op: 11 november 2017, 12:31:51 door ad.M »

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1467
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #22 Gepost op: 09 november 2017, 17:52:29 »
Hierbij een foto van de andere zijde van de UmAn



Rob

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #23 Gepost op: 11 november 2017, 12:35:02 »
Van de importeur Duitsland kreeg ik 'n negatief antwoord.
De Nederlandse importeur gaf helemaal geen krimp.

Maar hoop doet toch 'n beetje leven.
Ben nog met iemand in gesprek.
Heeft er iemand nog 'n tekening van de 1600P en met name het bovenaanzicht?

Mvg Ad
« Laatst bewerkt op: 11 november 2017, 12:36:55 door ad.M »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #24 Gepost op: 11 november 2017, 15:40:48 »
Is niet geweldig en er staat een 1100 achter die het nog wat lastiger maakt om te zien, maar toch een idee van de dakopbouw:


En de bruine diesel uitvoering:


Zo te zien is de grote geluiddemper(?) er afgehaald en is er een pantograaf met nog een kleine opbouw opgezet.
« Laatst bewerkt op: 11 november 2017, 15:45:07 door spoorzeven »
Groet, Frank

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #25 Gepost op: 11 november 2017, 15:56:07 »
In de modellen zie ik een 4 en een 6 assige lok voorbijkomen.
Welke uitvoering heeft er in Nederland proefgereden?

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1079
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #26 Gepost op: 11 november 2017, 16:14:41 »
In de modellen zie ik een 4 en een 6 assige lok voorbijkomen. Welke uitvoering heeft er in Nederland proefgereden?

De ongewijzigde oranje 202 003 als 4-asser.
De 1600p (voormalige 202 002) als 6-asser (waarvan tijdens het proefbedrijf maar 1 as aangedreven was...)

https://www.flickr.com/photos/33230154@N08/14052509057/in/gallery-vaclavrouca-72157650768043133/

Ook de 202 004 was een 6-asser.

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 961
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #27 Gepost op: 11 november 2017, 17:00:23 »
In het boek '' Draaistroomtractie in Nederland'' zijn nog wel detail foto's te vinden van de NS 1600P.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #28 Gepost op: 21 november 2017, 22:05:57 »
Deze loks waren toch afgewezen vanwege het vermogen wat ze konden leveren, en iets van op slechts 1 draaistel (ooit gelezen)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #29 Gepost op: 22 november 2017, 11:11:41 »
de proefloc had maar 1 aangedreven as ja, t was gewoon een dieselloc met een panto op t dak en wat extra erin geklonterde aansturing voor 1 tractiemotor. Natuurlijk zou dat bij een eventueel definitief ontwerp voor een NS-eloc ook zo zijn.