Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aandrijving metro gezocht
door
Remco vM
Vandaag
om 00:32:12
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Benelux795
21 October 2025, 22:52:33
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
PeterV
21 October 2025, 22:52:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Rob Ellerman
21 October 2025, 22:50:41
Raadplaatje
door
R1954
21 October 2025, 22:36:58
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans1963
21 October 2025, 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
21 October 2025, 21:58:43
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
21 October 2025, 21:57:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
21 October 2025, 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
21 October 2025, 21:43:51
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
21 October 2025, 21:28:29
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Rob Bennis
21 October 2025, 21:28:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric v C
21 October 2025, 21:04:46
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
21 October 2025, 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
21 October 2025, 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
21 October 2025, 19:37:55
ik mis al een poos
door
jerrytrein
21 October 2025, 19:29:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
21 October 2025, 19:14:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
21 October 2025, 19:12:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
21 October 2025, 19:10:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
21 October 2025, 18:51:04
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
gtw6016
21 October 2025, 18:41:12
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
21 October 2025, 18:33:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Paul1969
21 October 2025, 17:57:42
25 oktober modeltreinenbeurs weert
door
dennie
21 October 2025, 15:38:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
21 October 2025, 15:26:17
Märklin 2025
door
Quinzeedied
21 October 2025, 15:09:34
Modeltreinenbeurzen
door
Ronald Halma
21 October 2025, 14:19:46
Rijdag bij Wullum NS
door
Wim Rosbender
21 October 2025, 12:33:10
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
21 October 2025, 11:39:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Omlaag
Auteur
Topic: NS 1600P (ex DE2500 202-002) (gelezen 43838 keer)
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4341
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #30 Gepost op:
22 November 2017, 11:29:34 »
Ik denk dat ze dan in viervoudige tractie hadden gereden, net als met de 2200en.
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #31 Gepost op:
22 November 2017, 11:38:56 »
of zesvoudig... t was een zesasser, dus dan wil je ook wel 6 assen tractie...
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Bahn-AG
Offline
Berichten: 1774
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #32 Gepost op:
22 November 2017, 11:59:14 »
Hallo
De lok was er om de motor/regeling voor de BR120 en de invloed van stoorspanningen te kunnen testen.
Het ding was inderdaad maar op één as aangedreven.
Gemiddeld treingewicht was 250t (totaalgewicht!)
Bart
«
Laatst bewerkt op: 22 November 2017, 12:00:47 door Bahn-AG
»
Gelogd
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4341
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #33 Gepost op:
22 November 2017, 13:07:47 »
Citaat van: Floris Dilz op 22 November 2017, 11:38:56
of zesvoudig... t was een zesasser, dus dan wil je ook wel 6 assen tractie...
Oh heeft het ding zes assen?
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
Jeanne
Offline
Berichten: 230
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #34 Gepost op:
23 November 2017, 01:21:44 »
De proef 1600P was vooral bedoeld om het testen van de omzetter (van 1,5 kV DC → 2,8 kV DC → 3 fase AC voor de tractiemotor) enerzijds en anderzijds de adhesie van draaistroomtractie te onderzoeken. Met een 1/6 locomotief aandrijving kon je perfect de slip meten.
Gelogd
Jeanne Kok
ad.M
Offline
Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #35 Gepost op:
23 December 2017, 12:15:33 »
Hier is tie dan, de Weisse Riese van waaruit de 1600 P is ontstaan.
Dus gaan we aan het werk in 2018.
Heeft en kan mij iemand helpen aan tekeningen van het dak van de 1600P misschien?!
«
Laatst bewerkt op: 24 December 2017, 09:57:39 door ad.M
»
Gelogd
Martijn193
Bestuur
Offline
Berichten: 4294
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #36 Gepost op:
23 December 2017, 14:16:00 »
Is dit de liliput versie? Ik heb zelf een heris staan, wil ik ook nog eens ombouwen dus zal je verhaal volgen!
Gelogd
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor
ad.M
Offline
Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #37 Gepost op:
23 December 2017, 23:31:58 »
Yep, dit is de liliput uitvoering
Gelogd
ad.M
Offline
Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #38 Gepost op:
26 December 2017, 22:33:20 »
Hallo hobbyisten,
Heeft er iemand foto's van het bovenaanzicht van de 1600P.
Het boek "draaistroom tractie in Nederland " heb ik ook reeds in bezit.
Probeer natuurlijk z.g.m. de dak apparaten na te bootsen, maar zonder tekening wordt het maar gokken.
Ik hoor graag van jullie zodat ik de ombouw hier in fases kan plaatsen.
Mvg Ad
«
Laatst bewerkt op: 26 December 2017, 22:36:01 door ad.M
»
Gelogd
Silvolde
Offline
Berichten: 1590
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #39 Gepost op:
27 December 2017, 14:07:17 »
Ad, ik meende dat er in een M+F Journal een artikel aan het model gewijd was. Behalve een foto van de 1600P op een Neuheitenfolder heeft mijn zoektocht nog niet opgeleverd.
Groet, Rob
Gelogd
ad.M
Offline
Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #40 Gepost op:
28 December 2017, 11:07:19 »
Hallo Rob en andere geïnteresseerden.
Ja, het is moeilijk om de juiste documentatie te vinden. Ik had de hoop dat er meer reacties kwamen en dat ik daardoor 'n betere kijk op de lok zou krijgen.
Maar ik ben toch begonnen met de ombouw.
Allereerst heb ik de uitlaat pijpjes verwijderd. Daarna de opstaande rand van de grote ventilator afgevijld. Daarna is er 'n schijfje met 'n diameter van 17mm en 'n dikte van 0,6 mm opgezet. De ventilator kop (bobbel) heb ik uitgesneden uit dit schijfje.
Dit schijfje heb ik op de ventilator bevestigd m.b.v. Micro kristal klear.verder afgekort met MKK.
Daarop zijn de isolatoren bevestigt (ook met MKK) De isolatoren kwamen uit de rommelbak (van 'n koploper van Lima) en daarop de stroomafnemer van 'n sprinter van FL.
Rechts op de bovenstaande foto zit 'n luik. Die kan verwijderd worden zodat je bij de dipswitches op de print kunt komen. Op onderstaande foto heb ik dit "dekseltje" opgewipt en verwijderd van de lok.
Dit moet besteld worden bij Liliput met het bestelnummer L32051-216-1.
Ik heb 'm even van de Rote ochse afgehaald en op de 1600P in wording geplaatst.
Het originele dekseltje is "versmalt" geplaatst achter de stroomafnemer. Op de foto's is op te maken dat deze verhoging aan 1 zijde ingekort is.
Dit moet nog afgewerkt worden aan de kop kanten.
Verder zijn we begonnen met de aanzuig of afzuig box op het dak. De maten zijn uitgekomen op 21mm x 5mm breed en kop kanten 10mmx7mm. De kopkanten zijn plaatjes die ik er later op gelijmd heb omdat het dak bol is. Daarop komen dan nog de extra aanzuig of afzuig openingen. Dit was het voorlopig omdat ook ik het deksel van de Rote Ochse moet gaan bestellen.
Alle items zijn gefixeerd met MKK zodat er altijd nog iets gewijzigd kan worden.
«
Laatst bewerkt op: 28 December 2017, 12:06:09 door ad.M
»
Gelogd
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8136
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #41 Gepost op:
28 December 2017, 21:46:23 »
Voor een ieder die het interesseert nog twee plaatjes
:
https://www.flickr.com/photos/hanswiskerke/25389801101/in/album-72157626745973139/
https://www.flickr.com/photos/hanswiskerke/8301123034/in/album-72157626745973139/
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
Deetrein
Offline
Berichten: 1662
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #42 Gepost op:
01 January 2018, 01:42:45 »
http://www.ssimodellbahntechnik.de/ssihomepage/de2500.html
voor wat het waard is...
mvg, Erich
Gelogd
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's:
https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums
Deetrein
Offline
Berichten: 1662
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #43 Gepost op:
01 January 2018, 01:53:07 »
en nog één
mvg, Erich
Gelogd
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's:
https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums
ad.M
Offline
Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
«
Reactie #44 Gepost op:
06 January 2018, 10:39:51 »
Mooie foto's Erich, vooral de laatste foto heeft me doen besluiten de aanzuigkast op het dak alsnog te veranderen.
Als er iemand is die 'n goed bovenaanzicht heeft houd ik me aanbevolen.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
NS 1600P (ex DE2500 202-002)