Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door Noud
Vandaag om 18:00:46
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 17:55:05
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 17:22:47
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Reinout van Rees
Vandaag om 17:16:07
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
CIWL type P door willyTEE
Vandaag om 16:05:27
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:48:55
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:25:03
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 12:51:53
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:46:17
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
  

Auteur Topic: NS 1600P (ex DE2500 202-002)  (gelezen 36578 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22453
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #15 Gepost op: 09 November 2017, 15:10:30 »
Nou, ik dacht dat de Liliput DE2500 bij €275 begon.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #16 Gepost op: 09 November 2017, 15:19:35 »
Yep...die gaan we dus niet kopen.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #17 Gepost op: 09 November 2017, 15:39:13 »
Ik wel, kijk maar  :P    Prijs was 247 euri's



Ook die heeft bijna 'n jaar in Nederland test gereden. (y)
« Laatst bewerkt op: 09 November 2017, 16:11:27 door ad.M »

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2208
  • Bruggen-IG:
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #18 Gepost op: 09 November 2017, 16:09:25 »
Chris,  Dat is alom bekend, niet 'n merk waar je op zit te wachten.
Maar wist je toen al dat ze de mal gingen veranderen om de "Weise Riese" te produceren dan?
Want de blauwe bok en de Rote Ochse hebben alle 2 'n "hoed" op het dak terwijl de Weise Riese 'n bijna glad dak heeft  met 2 uitlaatpijpen. Daar hebben ze de mal wel voor veranderd. ::)
Is natuurlijk vrij eenvoudig maar dan moeten de 2 hoedjes op de 1600P ook geen probleem zijn toch?

Maar als dat alles is, kan dat toch ook geen probleem zijn om zelf te maken, als je een model van die variant wil? Blijft alleen het spuiten over. Mooie aanleiding om je vaardigheden uit te breiden!

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #19 Gepost op: 09 November 2017, 16:17:03 »
Ga ik misschien ook wel doen maar eerst kijken of ik de importeurs over de streep kan trekken.
Want het model is echt mooi geworden. Dus ook wachten op de "Weisse Riese".
En dat is geen was middel. ;D

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #20 Gepost op: 09 November 2017, 16:29:50 »
Ik wel, kijk maar  :P    Prijs was 247 euri's



Ook die heeft bijna 'n jaar in Nederland test gereden. (y)

Ad ik zie een uitdaging voor je! Lekker een avondje afplakken ,passen en meten.  (y)   ;D

http://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~dieselloks--92-80-~br-202-202-002-bis-004-henschel-bbc-de-2500-versuchstrager/908867/202-003-0-im-deutschen-technikmuseum-berlin.html


Oh maar wacht. Dat hoeft niet eens.  :o Dit kleurenschema uit begin jaren '80 (1982) spreekt mij wel aan trouwens.

https://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Liliput/6-4-004001-281339-0-0-0-0-4-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 09 November 2017, 16:40:14 door Thowra »
We're all riders on this train.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #21 Gepost op: 09 November 2017, 17:07:57 »
Jeroen,

Er is ook vast wel iemand die zo'n cocon gaat maken en deze uitvoering zal best erg mooi worden. Dus maar eens kijken of ik de lok aanschaf. De uitvoering hier op dit plaatje wel.


Ad
« Laatst bewerkt op: 11 November 2017, 12:31:51 door ad.M »

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #22 Gepost op: 09 November 2017, 17:52:29 »
Hierbij een foto van de andere zijde van de UmAn



Rob

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #23 Gepost op: 11 November 2017, 12:35:02 »
Van de importeur Duitsland kreeg ik 'n negatief antwoord.
De Nederlandse importeur gaf helemaal geen krimp.

Maar hoop doet toch 'n beetje leven.
Ben nog met iemand in gesprek.
Heeft er iemand nog 'n tekening van de 1600P en met name het bovenaanzicht?

Mvg Ad
« Laatst bewerkt op: 11 November 2017, 12:36:55 door ad.M »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5547
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #24 Gepost op: 11 November 2017, 15:40:48 »
Is niet geweldig en er staat een 1100 achter die het nog wat lastiger maakt om te zien, maar toch een idee van de dakopbouw:


En de bruine diesel uitvoering:


Zo te zien is de grote geluiddemper(?) er afgehaald en is er een pantograaf met nog een kleine opbouw opgezet.
« Laatst bewerkt op: 11 November 2017, 15:45:07 door spoorzeven »
Groet, Frank

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #25 Gepost op: 11 November 2017, 15:56:07 »
In de modellen zie ik een 4 en een 6 assige lok voorbijkomen.
Welke uitvoering heeft er in Nederland proefgereden?

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1376
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #26 Gepost op: 11 November 2017, 16:14:41 »
In de modellen zie ik een 4 en een 6 assige lok voorbijkomen. Welke uitvoering heeft er in Nederland proefgereden?

De ongewijzigde oranje 202 003 als 4-asser.
De 1600p (voormalige 202 002) als 6-asser (waarvan tijdens het proefbedrijf maar 1 as aangedreven was...)

https://www.flickr.com/photos/33230154@N08/14052509057/in/gallery-vaclavrouca-72157650768043133/

Ook de 202 004 was een 6-asser.

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #27 Gepost op: 11 November 2017, 17:00:23 »
In het boek '' Draaistroomtractie in Nederland'' zijn nog wel detail foto's te vinden van de NS 1600P.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #28 Gepost op: 21 November 2017, 22:05:57 »
Deze loks waren toch afgewezen vanwege het vermogen wat ze konden leveren, en iets van op slechts 1 draaistel (ooit gelezen)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #29 Gepost op: 22 November 2017, 11:11:41 »
de proefloc had maar 1 aangedreven as ja, t was gewoon een dieselloc met een panto op t dak en wat extra erin geklonterde aansturing voor 1 tractiemotor. Natuurlijk zou dat bij een eventueel definitief ontwerp voor een NS-eloc ook zo zijn.