Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:01:35
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
26 april 2024, 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
26 april 2024, 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
26 april 2024, 15:14:16
  

Auteur Topic: NS 1600P (ex DE2500 202-002)  (gelezen 27302 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #15 Gepost op: 09 november 2017, 15:10:30 »
Nou, ik dacht dat de Liliput DE2500 bij €275 begon.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #16 Gepost op: 09 november 2017, 15:19:35 »
Yep...die gaan we dus niet kopen.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #17 Gepost op: 09 november 2017, 15:39:13 »
Ik wel, kijk maar  :P    Prijs was 247 euri's



Ook die heeft bijna 'n jaar in Nederland test gereden. (y)
« Laatst bewerkt op: 09 november 2017, 16:11:27 door ad.M »

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2149
  • Bruggen-IG:
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #18 Gepost op: 09 november 2017, 16:09:25 »
Chris,  Dat is alom bekend, niet 'n merk waar je op zit te wachten.
Maar wist je toen al dat ze de mal gingen veranderen om de "Weise Riese" te produceren dan?
Want de blauwe bok en de Rote Ochse hebben alle 2 'n "hoed" op het dak terwijl de Weise Riese 'n bijna glad dak heeft  met 2 uitlaatpijpen. Daar hebben ze de mal wel voor veranderd. ::)
Is natuurlijk vrij eenvoudig maar dan moeten de 2 hoedjes op de 1600P ook geen probleem zijn toch?

Maar als dat alles is, kan dat toch ook geen probleem zijn om zelf te maken, als je een model van die variant wil? Blijft alleen het spuiten over. Mooie aanleiding om je vaardigheden uit te breiden!

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #19 Gepost op: 09 november 2017, 16:17:03 »
Ga ik misschien ook wel doen maar eerst kijken of ik de importeurs over de streep kan trekken.
Want het model is echt mooi geworden. Dus ook wachten op de "Weisse Riese".
En dat is geen was middel. ;D

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #20 Gepost op: 09 november 2017, 16:29:50 »
Ik wel, kijk maar  :P    Prijs was 247 euri's



Ook die heeft bijna 'n jaar in Nederland test gereden. (y)

Ad ik zie een uitdaging voor je! Lekker een avondje afplakken ,passen en meten.  (y)   ;D

http://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~dieselloks--92-80-~br-202-202-002-bis-004-henschel-bbc-de-2500-versuchstrager/908867/202-003-0-im-deutschen-technikmuseum-berlin.html


Oh maar wacht. Dat hoeft niet eens.  :o Dit kleurenschema uit begin jaren '80 (1982) spreekt mij wel aan trouwens.

https://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Liliput/6-4-004001-281339-0-0-0-0-4-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 09 november 2017, 16:40:14 door Thowra »
We're all riders on this train.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #21 Gepost op: 09 november 2017, 17:07:57 »
Jeroen,

Er is ook vast wel iemand die zo'n cocon gaat maken en deze uitvoering zal best erg mooi worden. Dus maar eens kijken of ik de lok aanschaf. De uitvoering hier op dit plaatje wel.


Ad
« Laatst bewerkt op: 11 november 2017, 12:31:51 door ad.M »

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1471
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #22 Gepost op: 09 november 2017, 17:52:29 »
Hierbij een foto van de andere zijde van de UmAn



Rob

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #23 Gepost op: 11 november 2017, 12:35:02 »
Van de importeur Duitsland kreeg ik 'n negatief antwoord.
De Nederlandse importeur gaf helemaal geen krimp.

Maar hoop doet toch 'n beetje leven.
Ben nog met iemand in gesprek.
Heeft er iemand nog 'n tekening van de 1600P en met name het bovenaanzicht?

Mvg Ad
« Laatst bewerkt op: 11 november 2017, 12:36:55 door ad.M »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #24 Gepost op: 11 november 2017, 15:40:48 »
Is niet geweldig en er staat een 1100 achter die het nog wat lastiger maakt om te zien, maar toch een idee van de dakopbouw:


En de bruine diesel uitvoering:


Zo te zien is de grote geluiddemper(?) er afgehaald en is er een pantograaf met nog een kleine opbouw opgezet.
« Laatst bewerkt op: 11 november 2017, 15:45:07 door spoorzeven »
Groet, Frank

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #25 Gepost op: 11 november 2017, 15:56:07 »
In de modellen zie ik een 4 en een 6 assige lok voorbijkomen.
Welke uitvoering heeft er in Nederland proefgereden?

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #26 Gepost op: 11 november 2017, 16:14:41 »
In de modellen zie ik een 4 en een 6 assige lok voorbijkomen. Welke uitvoering heeft er in Nederland proefgereden?

De ongewijzigde oranje 202 003 als 4-asser.
De 1600p (voormalige 202 002) als 6-asser (waarvan tijdens het proefbedrijf maar 1 as aangedreven was...)

https://www.flickr.com/photos/33230154@N08/14052509057/in/gallery-vaclavrouca-72157650768043133/

Ook de 202 004 was een 6-asser.

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 963
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #27 Gepost op: 11 november 2017, 17:00:23 »
In het boek '' Draaistroomtractie in Nederland'' zijn nog wel detail foto's te vinden van de NS 1600P.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #28 Gepost op: 21 november 2017, 22:05:57 »
Deze loks waren toch afgewezen vanwege het vermogen wat ze konden leveren, en iets van op slechts 1 draaistel (ooit gelezen)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #29 Gepost op: 22 november 2017, 11:11:41 »
de proefloc had maar 1 aangedreven as ja, t was gewoon een dieselloc met een panto op t dak en wat extra erin geklonterde aansturing voor 1 tractiemotor. Natuurlijk zou dat bij een eventueel definitief ontwerp voor een NS-eloc ook zo zijn.