Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modeltreinen Pierre Dominique door sncf231e
Vandaag om 15:32:14
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door Ronaldk
Vandaag om 15:29:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:16:28
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:14:24
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:13:44
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 15:05:40
Handregelaar aan IB Basic door Joz
Vandaag om 14:58:59
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 14:45:32
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 14:24:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 14:08:49
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 13:55:54
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Remunj
Vandaag om 13:22:08
Raadplaatje door Hlv53
Vandaag om 12:39:02
Het Boemeltje - Electronica door Hans GJ
Vandaag om 12:35:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:08:20
Rails roestig verven door Scratchbuilt
Vandaag om 10:22:32
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Duikeend
Vandaag om 09:12:30
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 06:47:18
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
17 June 2025, 22:28:16
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
  

Auteur Topic: NS 1600P (ex DE2500 202-002)  (gelezen 36375 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22446
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #15 Gepost op: 09 November 2017, 15:10:30 »
Nou, ik dacht dat de Liliput DE2500 bij €275 begon.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #16 Gepost op: 09 November 2017, 15:19:35 »
Yep...die gaan we dus niet kopen.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #17 Gepost op: 09 November 2017, 15:39:13 »
Ik wel, kijk maar  :P    Prijs was 247 euri's



Ook die heeft bijna 'n jaar in Nederland test gereden. (y)
« Laatst bewerkt op: 09 November 2017, 16:11:27 door ad.M »

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2208
  • Bruggen-IG:
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #18 Gepost op: 09 November 2017, 16:09:25 »
Chris,  Dat is alom bekend, niet 'n merk waar je op zit te wachten.
Maar wist je toen al dat ze de mal gingen veranderen om de "Weise Riese" te produceren dan?
Want de blauwe bok en de Rote Ochse hebben alle 2 'n "hoed" op het dak terwijl de Weise Riese 'n bijna glad dak heeft  met 2 uitlaatpijpen. Daar hebben ze de mal wel voor veranderd. ::)
Is natuurlijk vrij eenvoudig maar dan moeten de 2 hoedjes op de 1600P ook geen probleem zijn toch?

Maar als dat alles is, kan dat toch ook geen probleem zijn om zelf te maken, als je een model van die variant wil? Blijft alleen het spuiten over. Mooie aanleiding om je vaardigheden uit te breiden!

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #19 Gepost op: 09 November 2017, 16:17:03 »
Ga ik misschien ook wel doen maar eerst kijken of ik de importeurs over de streep kan trekken.
Want het model is echt mooi geworden. Dus ook wachten op de "Weisse Riese".
En dat is geen was middel. ;D

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #20 Gepost op: 09 November 2017, 16:29:50 »
Ik wel, kijk maar  :P    Prijs was 247 euri's



Ook die heeft bijna 'n jaar in Nederland test gereden. (y)

Ad ik zie een uitdaging voor je! Lekker een avondje afplakken ,passen en meten.  (y)   ;D

http://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~dieselloks--92-80-~br-202-202-002-bis-004-henschel-bbc-de-2500-versuchstrager/908867/202-003-0-im-deutschen-technikmuseum-berlin.html


Oh maar wacht. Dat hoeft niet eens.  :o Dit kleurenschema uit begin jaren '80 (1982) spreekt mij wel aan trouwens.

https://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Liliput/6-4-004001-281339-0-0-0-0-4-2-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 09 November 2017, 16:40:14 door Thowra »
We're all riders on this train.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #21 Gepost op: 09 November 2017, 17:07:57 »
Jeroen,

Er is ook vast wel iemand die zo'n cocon gaat maken en deze uitvoering zal best erg mooi worden. Dus maar eens kijken of ik de lok aanschaf. De uitvoering hier op dit plaatje wel.


Ad
« Laatst bewerkt op: 11 November 2017, 12:31:51 door ad.M »

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1539
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #22 Gepost op: 09 November 2017, 17:52:29 »
Hierbij een foto van de andere zijde van de UmAn



Rob

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #23 Gepost op: 11 November 2017, 12:35:02 »
Van de importeur Duitsland kreeg ik 'n negatief antwoord.
De Nederlandse importeur gaf helemaal geen krimp.

Maar hoop doet toch 'n beetje leven.
Ben nog met iemand in gesprek.
Heeft er iemand nog 'n tekening van de 1600P en met name het bovenaanzicht?

Mvg Ad
« Laatst bewerkt op: 11 November 2017, 12:36:55 door ad.M »

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5545
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #24 Gepost op: 11 November 2017, 15:40:48 »
Is niet geweldig en er staat een 1100 achter die het nog wat lastiger maakt om te zien, maar toch een idee van de dakopbouw:


En de bruine diesel uitvoering:


Zo te zien is de grote geluiddemper(?) er afgehaald en is er een pantograaf met nog een kleine opbouw opgezet.
« Laatst bewerkt op: 11 November 2017, 15:45:07 door spoorzeven »
Groet, Frank

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #25 Gepost op: 11 November 2017, 15:56:07 »
In de modellen zie ik een 4 en een 6 assige lok voorbijkomen.
Welke uitvoering heeft er in Nederland proefgereden?

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #26 Gepost op: 11 November 2017, 16:14:41 »
In de modellen zie ik een 4 en een 6 assige lok voorbijkomen. Welke uitvoering heeft er in Nederland proefgereden?

De ongewijzigde oranje 202 003 als 4-asser.
De 1600p (voormalige 202 002) als 6-asser (waarvan tijdens het proefbedrijf maar 1 as aangedreven was...)

https://www.flickr.com/photos/33230154@N08/14052509057/in/gallery-vaclavrouca-72157650768043133/

Ook de 202 004 was een 6-asser.

Maarten.T

  • Online Online
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #27 Gepost op: 11 November 2017, 17:00:23 »
In het boek '' Draaistroomtractie in Nederland'' zijn nog wel detail foto's te vinden van de NS 1600P.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #28 Gepost op: 21 November 2017, 22:05:57 »
Deze loks waren toch afgewezen vanwege het vermogen wat ze konden leveren, en iets van op slechts 1 draaistel (ooit gelezen)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re: NS 1600P (ex DE2500 202-002)
« Reactie #29 Gepost op: 22 November 2017, 11:11:41 »
de proefloc had maar 1 aangedreven as ja, t was gewoon een dieselloc met een panto op t dak en wat extra erin geklonterde aansturing voor 1 tractiemotor. Natuurlijk zou dat bij een eventueel definitief ontwerp voor een NS-eloc ook zo zijn.