Hoe verloopt de detectie? Als daar vertraging in zit zal koploper later reageren en de centrale ook. Al met al een interessante constatering maar een complex probleem. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wim,Waarom toch niet even de lok na de Z21 sessie ijken op de DR5000/Koploper combi? Jij laat de lok in Koploper rijden op de DR5000 met de ijktabel gemaakt vanuit de Z21 maar ook, niet onbelangrijk, de remgegevens van het "leren remmen" ook gebaseerd op de baanspanning van de Z21. Dat kan het wat jij noemt onrustige gedrag verklaren.Gr, Ben.
...Daar komt bij dat de loc helemaal niet is geijkt in koploper.....
Wel dat doet me nu plezier, dat er nog iemand het probleem niet snapt, Wie gaat er nu 2 centrales simultaan gebruiken zodat de verschillen zichtbaar worden.
Lijkt me echt spijkers op laag water zoeken. Ik heb een oude Volvo diesel 2 liter, als ik op het gas druk dan vertrekt de auto rustig en weet ik wanneer ik moet invoegen, mijn maat heeft een Volvo diesel bi-turbo 1600, als ik daarmee vertrek is die ook veel heviger en sneller dan de mijne, en is ook een auto, zelfs een Volvo, maar er zit 20 jaar verschil in. Ik bedoel maar, ik ben mijn nieuwe baan aan het bouwen nu met de DR5000, de oude baan werd aangestuurd met een IB, mss zit daar ook verschil in, mss niet, maar bij mij is de IB in de doos verdwenen en zal er niet vlug weer uit komen. Het maakt toch niet uit of de ene sneller rijd dan de andere, dat vang je toch op met de software, of met de regelaars als je niet met software wil rijden?
Maar wat de hoofd trigger was om dit met jullie te delen, is dat er door Martin Domburg gesproken wordt, dat een centrale met een lagere trafo spanning, de decoders beter en mooier laat regelen. Nu dat zie ik dus in het totaal niet, en blijkt in dit geval ook nog eens verschillend te zijn bij het gebruik van andere centrales.Als je nog nooit een andere centrale gebruikt hebt zal je het als normaal ervaren, maar maak je een overstap, kun je verrast worden. Is dat erg, misschien niet, misschien wel, vooral de tragere reactie snelheid in dit geval vind ik een probleem.
HUH, waarom, om hem nog langer te laten uit lopen, volgens mij mis jij nu een beetje de clue en de strekking van het verhaal.MvgWim.
.... Maar wat de hoofd trigger was om dit met jullie te delen, is dat er door Martin Domburg gesproken wordt, dat een centrale met een lagere trafo spanning, de decoders beter en mooier laat regelen. Nu dat zie ik dus in het totaal niet, en blijkt in dit geval ook nog eens verschillend te zijn bij het gebruik van andere centrales.Als je nog nooit een andere centrale gebruikt hebt zal je het als normaal ervaren, maar maak je een overstap, kun je verrast worden. Is dat erg, misschien niet, misschien wel, vooral de tragere reactie snelheid in dit geval vind ik een probleem. Het stoppen bij de ene binnen 3 cm en bij de andere pas na 23 cm, is toch iets waar je bedenkingen bij kunt hebben, zeker als je kortste stop sectie 111 mm lang is, en wat al jaren voldoet en voldoende is.MvgWim.
Om te zien of dat idd gebeurt...Andersom blijkbaar niet, zoals je zelf beschrijft is er geen verschil bij de z21 met lagere spanning tov de hogere. Vziw begon dit hele verhaal om aan te tonen dat een lagere spanning geen betere rijeigenschappen zou geven, dat weet je nu nog steeds niet, alleen dat er verschil is tussen twee centrales...(of ging het daar om...?)
https://www.youtube.com/v/LS59iqHu7G8DCC | Packet Analyzer
Is er niet iets mis in de bekabeling? Probeer de Z21 en Dr5000 eens van kant te wisselen.Zoals al eerder in dit draadje gezegd -> Logic Analyzer gebruiken om het signaal te vergelijken.Groeten,Timo
Binnen DCC staat alleen de minimale duur van een preamble beschreven. Een command station kan deze ook langer maken. Langere preamble is minder DCC packets per seconden.