De beste test is volgens mij een lange baan met twee of drie secties, waar op elke sectie een andere centrale is aangesloten.
Handig zou zijn om beide centrales eens te testen met een gelijke baanspanning (als dat kan). Zie je dan nog dit gedrag dan moet er dus iets anders aan de hand zijn welk dit verschil veroorzaakt.
... tijd dus om de scope tevoorschijn te halen en de verschillende signalen te bekijken.
Oke, de baanspanning van de Z21 aangepast en die gelijk gemaakt aan de baanspanning van de DR5000, namelijk 14V. Het rijgedrag is nagenoeg hetzelfde en zo ook de reactie snelheid, de loc stopt netjes op zijn plek waar hij altijd stopt, en schiet niet nog eens 20 cm door.Loc beweegt zich dus netjes en rustig zoals in het filmpie aan het begin.
Dit was even een speeltje tussen door en om te zien of de DR5000 die sinds Jan 2016 weg was, en nu voor een nieuwe is vervangen, het deed. En daarbij kwam ik dit verschil in gedrag tegen, waarvan ik dacht dat deel ik even met jullie. Hij gaat nu weer terug in de doos en zal er zelden uitkomen ben ik bang na deze ervaring, of er moet een verbetering komen die dit gedrag verhelpt.
....Moet je misschien ook eens gaan kijken naar de precieze berichten die de 2 centrales de baan op sturen? Misschien dat daar toch een verschil in zit, ondanks dat koploper dezelfde commando's naar de centrales zal sturen.
Oké Roelco, ik heb wat Wim schreef dan niet goed begrepen.In de tussentijd zijn er 2000 DR5000 gebruikers waaronder ik (van het eerste uur) en onrustig rijden en traag reageren herken ik niet, mijn kompanen met dezelfde centrale kennen het niet en ik lees het ook nergens. Ik rij hier op de standaard meegeleverde voeding, toenmalig geleverd met vaste niet instelbare spanning.Gr, Ben.