Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
bask185
Vandaag
om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI
door
Chris Westerduin
Vandaag
om 22:10:56
Raadplaatje
door
Arjen52
Vandaag
om 22:09:50
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 22:07:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
wob
Vandaag
om 21:58:57
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
Vandaag
om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
bigboynl
Vandaag
om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
Vandaag
om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
Vandaag
om 21:02:48
Schrootplaats
door
741230
Vandaag
om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
Vandaag
om 20:21:53
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
Vandaag
om 19:57:45
Motorpost ombouwen ?
door
hmmglaser
Vandaag
om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
Vandaag
om 19:29:26
19 Toen
door
defender
Vandaag
om 19:22:04
Laag-Baarlo
door
Mark Lin
Vandaag
om 19:02:20
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
Vandaag
om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's
door
Joost O
Vandaag
om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
Vandaag
om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels
door
Voske
Vandaag
om 16:57:37
Meedhuizen in H0
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 16:31:17
diorama, voor lange treinen.
door
FritsT
Vandaag
om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1
door
sncf231e
Vandaag
om 15:37:10
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 15:29:26
"Nederlandse" modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:14:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
9
Omlaag
Auteur
Topic: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0 (gelezen 34285 keer)
Eric B
Offline
Berichten: 6806
NS tijdperk III (a)b/c
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #30 Gepost op:
28 december 2017, 14:29:58 »
Obdam Peter, dat heeft 2 hoofdsporen, met in de tijd van de klassieke beveiliging aan beide zijden van het station slechts één uitrijseinpaal.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
Johan Keuterink
Bouw Welgelegen vordert gestaag!
Offline
Berichten: 857
Tijdperk III
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #31 Gepost op:
28 december 2017, 14:37:22 »
@ Spoorzeven
Ik heb B dus nu wel 'goed' staan? Die geldt dan voor spoor 2 en 3.
Het vaantje rechts bij spoor 4 heb ik nu tussen 3 en 4 ingezet..
Is het dan zo goed? Of moet er toch een extra uitrijsein bij spoor 3?
Zoals ik het nu heb vind ik het wel mooi staan.. Ik verlies namelijk perronlengte als B naast spoor 2 moet.
@ Peter
Ik begrijp wat je bedoelt, dat is nu dus even mijn issue. Ik vind B op deze plek mooier staan.. Maar hoe weten de treinen op spoor 2 en 3 welke mag vertrekken bij een veilig sein?
Moet spoor 3 dan ook een veilig beeld hebben van het vaantje tussen 3 en 4?
@ Eric B
Bedankt voor het meedenken! Zoals jij het stelt zou B dus prima kunnen gelden voor 2 en 3?
Dit is dan de nieuwe tekening:
Gr,
Johan
«
Laatst bewerkt op: 15 december 2018, 13:26:13 door Bert van Gelder
»
Gelogd
Eric B
Offline
Berichten: 6806
NS tijdperk III (a)b/c
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #32 Gepost op:
28 december 2017, 14:50:11 »
Ik weet niet of je daar in jou geval zomaar vanuit mag gaan Johan, het kan zijn dat voor Obdam ook toen al een vaste rijrichting per spoor was vastgelegd, ik moet altijd nog een keer naar het Utrechts-archief om het BVS 1961 (BedieningsVoorSchrift) van Obdam te kopiëren.
Heden ten dage is het zo dat het noordelijke spoor alleen in richting Hoorn bereden wordt en het zuidelijke spoor alleen richting Heerhugowaard. De treinen rijden daardoor in Obdam feitelijk op het linker spoor. Dit heeft te maken met de plaats van het overpad naar het eilandperron.
Die situatie is echter al jaren zo, dus is het heel goed mogelijk dat dat altijd al zo geweest is.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
spoorzeven
Offline
Berichten: 5199
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #33 Gepost op:
28 december 2017, 14:51:51 »
Ja, B staat goed. In werkelijkheid kregen machinisten gewoon te horen in dit soort situaties wie er als eerste mocht vertrekken (meestal de reizigerstrein). De machinist van de goederentrein wist dan: als het sein daarna weer op veilig gaat, mag ik. Op grote emplacementen (bijvoorbeeld Susteren) kregen vertreksporen nog een aparte lamp om aan te geven voor welk spoor het sein op veilig stond.
Gelogd
Groet, Frank
Johan Keuterink
Bouw Welgelegen vordert gestaag!
Offline
Berichten: 857
Tijdperk III
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #34 Gepost op:
28 december 2017, 16:14:13 »
@ Eric B
Oké, ik ga het toch maar zo laten denk ik haha. Dan doe ik net of het bij dit station ook altijd al zo is geweest
Ik vind dit gewoon veel mooier staan zo.
@ Spoorzeven
Dat is mooi, dan ga ik het nu verder niet meer aanpassen
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken! Top!
Vandaag voor het eerst wat rails op de baan gelegd en wat gaan proefrijden.. Helaas ging het al zoals ik had verwacht: de bochtwissel is geen favoriet bij de meeste locs.
De 3700 ontspoorde er meermaals, maar dat kwam denk ik omdat de wisseltongen niet vast tegen de spoorstaaf aan bleven liggen. Ook bleven een aantal locs hier stilstaan.
De DE-1 bleef op de lange wissel naast sein A constant stilstaan, dit komt denk ik door het geringe gewicht boven het niet aangedreven draaistel: wat lood zal dat hopelijk oplossen.
Gr,
Johan
«
Laatst bewerkt op: 15 december 2018, 13:26:27 door Bert van Gelder
»
Gelogd
Johan Keuterink
Bouw Welgelegen vordert gestaag!
Offline
Berichten: 857
Tijdperk III
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #35 Gepost op:
06 mei 2018, 20:04:49 »
Hallo allemaal,
Het is al even geleden sinds de laatste post, maar ik heb zeker niet stilgezeten.
De rails ligt er inmiddels vast op
Volgende stap wordt een frame maken voor de achtergrondposters.
Station met depot
Brouwerij Kroon Bieren heeft een nieuw pand gekregen
Schaduwstation met zelfgebouwde 'draaibrug'
Gr,
Johan
Gelogd
arnout
Offline
Berichten: 1679
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #36 Gepost op:
06 mei 2018, 20:45:16 »
Geinig baantje.
Zie ik het goed en heeft die Blauwe DE1 NS logos en zo ja welk
artitec nr is dat?
Gr Arnout.
Gelogd
Johan Keuterink
Bouw Welgelegen vordert gestaag!
Offline
Berichten: 857
Tijdperk III
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #37 Gepost op:
07 mei 2018, 07:09:21 »
Dank je wel, Arnout!
Die DE-1 heeft artikelnummer 22.140
Ik meen alleen vernomen te hebben destijds dat dit een kleine oplage was.
Gelogd
NS264
En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
Offline
Berichten: 8530
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #38 Gepost op:
07 mei 2018, 09:03:08 »
Hoi,
Leuk plan en mooi fabriekspand.
Gr Koen.
Gelogd
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Geert 84
Offline
Berichten: 299
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #39 Gepost op:
07 mei 2018, 09:06:20 »
Leuk fabriekspand van Kroon bieren.
Hoe heb je dat gemaakt?
Gelogd
Schaal H0 - NS tijdperk III. Met hier en daar wat verdwaalde modellen uit andere tijdperken / landen.
Joran
Offline
Berichten: 1528
NS tijdperk IV (1981)
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #40 Gepost op:
07 mei 2018, 12:43:21 »
Gelogd
Johan Keuterink
Bouw Welgelegen vordert gestaag!
Offline
Berichten: 857
Tijdperk III
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #41 Gepost op:
07 mei 2018, 19:38:45 »
Bedankt
Het fabriekspand is van Markenburg en zij hebben voor mij de gevelplaat voorzien van KROON BIEREN
Gelogd
Geert 84
Offline
Berichten: 299
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #42 Gepost op:
07 mei 2018, 20:26:51 »
Keurig gedaan!
Kroon bieren, volgens mij heb ik zo'n setje wagens met loc een keer op MP zien staan. Geluksvogel dat je zo'n mooi treintje hebt rijden
Gelogd
Schaal H0 - NS tijdperk III. Met hier en daar wat verdwaalde modellen uit andere tijdperken / landen.
Johan Keuterink
Bouw Welgelegen vordert gestaag!
Offline
Berichten: 857
Tijdperk III
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #43 Gepost op:
07 mei 2018, 20:30:36 »
Hallo Geert,
Dat treintje heeft inderdaad ooit op MP gestaan, een hele domme fout van mij..
Ik heb de trein zelf gespoten en voorzien van decals
Gelukkig kon ik hem weer terugkopen
Gelogd
Geert 84
Offline
Berichten: 299
Re: Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0
«
Reactie #44 Gepost op:
07 mei 2018, 21:12:32 »
Dan hebben we destijds contact gehad, want ik wilde 'm graag van je kopen. Maar hij was al toegezegd....
Maar je bent zelf de auteur dus, keurig gedaan. Complimenten!
Nou, als je nog eens zo'n setje maakt, ik hou me aanbevolen
Gelogd
Schaal H0 - NS tijdperk III. Met hier en daar wat verdwaalde modellen uit andere tijdperken / landen.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
9
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Welgelegen: NS tijdperk III/IV in H0