Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing  (gelezen 24329 keer)

Tomasso

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #15 Gepost op: 11 oktober 2018, 12:44:29 »
Nope, geen filmpje Ger Die faulhaber, eens kijken aankomende zaterdag in Houten, als ik dan toch bezig ben.

Hier ook progressie, ben stekkerverbindingen aan het maken in de tender. Dat had niet gehoeven als de loc en de tender permanent aan elkaar bleven, alleen is de doos van de Philo zo ontworpen dat de loc en de tender gescheiden opgeborgen worden. Nou ja, so be it. Bij deze wat gaatjes geboord en daar komen de micro stekkerverbindingen in, minimaal 2 per kant. Eventueel nog ruimte voor verlichting.

Dus; 2 voor de speaker, 2 voor de stroomafname (dat hoeft er eventueel maar 1 te zijn) en 2 voor de eventuele verlichting. 't is ff werk, maar dan heb je ook wat.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Spoor 0 adept

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #16 Gepost op: 11 oktober 2018, 13:55:41 »
Met groet,

Ger.

Tomasso

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #17 Gepost op: 11 oktober 2018, 15:05:22 »
Ziet er goed uit Ger. Wat kost zo'n faulhaber?
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2018, 15:08:54 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #18 Gepost op: 11 oktober 2018, 15:28:31 »
Schrik niet: €69,- ex verz.k.

Check ff TMF voor nadere info en risico's!
Met groet,

Ger.

Tomasso

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #19 Gepost op: 11 oktober 2018, 15:42:16 »
Gloeiende, da's meer dan dat die hele loc kostte!

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Spoor 0 adept

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3840
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #20 Gepost op: 11 oktober 2018, 15:43:23 »
Jij hebt een philo voor minder dan 69 euro gekocht?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Tomasso

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #21 Gepost op: 11 oktober 2018, 15:47:14 »
Haha, wist dat er iemand zou happen Was het maar waar

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Spoor 0 adept

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3721
    • MCKmodelbouw
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #22 Gepost op: 11 oktober 2018, 16:56:11 »
Is al een jaar geleden hoor En jij mag niet klagen met je mooie Werps tramloc

Verstuurd vanaf mijn SM-T815 met Tapatalk

Ja dat is waar ook. Die moet ik ook nog eens in elkaar bakken.  ::) Nou ja eerst de 6000 afmaken en m’n Gooische stoomtram nr 18 bouwsel digitaal maken. Pfff

Mooie oplossing met die stekkers, maar hoe ga je dat tussen loc en tender minimaal laten opvallen?

Groet, Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #23 Gepost op: 12 oktober 2018, 17:27:25 »
Gerke,

bedankt voor de type aanduiding voor de motor etc, ik heb zojuist een
gelijkend type gekocht via Lemo-Solar bij de oosterburen, deze motor
past namelijk ook perfect in de 6000 van Philotrain  (y)

Gr,

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #24 Gepost op: 12 oktober 2018, 18:37:23 »
Hoi Robbert Jan,

Mooi. Motor heeft inderdaad ideale afmetingen om de Sagami te vervangen. Past bíjna 1 op 1. Alleen het gat in de motorbeugel wat opruimen.

Lemo Solar? Nooit van gehoord. Ga het eens opzoeken!
Met groet,

Ger.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Mcn NSR Groningen.
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #25 Gepost op: 12 oktober 2018, 19:00:03 »
Ik heb het adresje gebruikt om vervangingsmotoren te kopen voor de
Trix 1200, aldaar hadden ze hele mooie borstelloze motoren.

https://lemo-solar.de

Gr,

Robbert Jan.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3840
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #26 Gepost op: 13 oktober 2018, 08:28:37 »
Oh ja

Zijn die 1200 motoren er nog?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Tomasso

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #27 Gepost op: 15 oktober 2018, 15:11:15 »
Ger, welk frontsein werd er gebruikt als rangeersein?

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Spoor 0 adept

Gerke

  • Mcn NSR
  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #28 Gepost op: 15 oktober 2018, 15:31:06 »
Één van de twee onderste. Makkelijkste. Geen regelgeving die beschrijft welke van de twee. Leef je uit.
Met groet,

Ger.

Tomasso

  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Philotrain NS 4600, de grote verbouwing
« Reactie #29 Gepost op: 15 oktober 2018, 22:12:06 »
Het is weer een beste klus als je de boel ontkoppelbaar wil houden. Daarnaast ben ik een zuigerstangbescherming kwijt, die zitten namelijk in het cilinderblok geschroefd, maar blijkbaar zat er 1 los. Ik kwam er vandaag pas achter dat ik hem kwijt ben en nu ben ik er superchagrijnig van.

Hoe dan ook, ook daar is wel weer een oplossing voor en wie weet ligt het ding nog ergens op de grond.

Wat ik nu het liefst zou willen is dat ik een soort verbinding heb, waarbij ik de kap los van het frame kan halen zonder dat al de draden van de decoder nog vast zitten. Bij de blauwe Brabander heb ik dat weten te realiseren met pennen die op een zelfgemaakt printplaatje duwen. De printplaat met pennen aan de kap en de printplaat met koperen banen op het frame en zo kan de boel moeiteloos van en weer op elkaar.

Bij deze loc is er echter te weinig ruimte om zoiets fatsoenlijk te realiseren. Het zal dus wel kabelspaghetti worden, maar het heeft niet mijn voorkeur (zeker als ik later toch besluit om het motortje te vervangen). Met uiterste inspanning en gepriegel op de vierkante millimeter is er misschien iets te realiseren, maar of het dan werkt en geen kortsluiting veroorzaakt?

Nou ja, ik brainstorm er nog even over...

Wat is er verder gebeurd? Ik heb een klein printplaatje gemaakt voor de frontseinen. Op dat printplaatje heb ik 1 baan met daarop een SMD weerstand, die is voor de gezamenlijke (blauwe) plusdraad. Dan zijn er nog 2 banen, 1 voor de witte en 1 voor de paarse draad. De rechter en het bovenste frontsein worden aangestuurd door de witte decoderdraad, dat is de draad voor de frontseinen. Het linker frontsein wordt aangestuurd door de paarse decoderdraad, dat is om straks een rangeersein te kunnen tonen. Straks dus wat functiemappen; met de ene functieknop moeten alle frontseinen branden en met de andere functieknop alleen het rangeersein. Maar goed, dat komt pas als de decoder helemaal is ingebouwd. Vooralsnog zit alles (lees; decoder en extra printplaatje) nu in de ketel weggemoffeld.



Verstuurd vanaf mijn SM-T815 met Tapatalk
Spoor 0 adept