Ervaringsdeskundige in N:Als het je voornamelijk om het materieel gaat: kies h0.Als het je gaat om de ruimtebesparing of een wat realistischer baanopbouw, kies N.Als je wat hebt met klein spul: kies N of Z.Ten 1e: volgens mij is in h0 veel meer keuze in NL spul, behalve de wadloper.Ten 2e: veel NL N modellen zijn niet heel mooi, bijvoorbeeld de 1600 met zn franse chassis, of de TEE RAM die er niet uitziet, lelijke minitrix 1200 (die van piko is veel mooier, maar minder sterk)Ten 3e: NL spul in N is hier in nederland gewild en daardoor relatief te duur (koploper 3tje kost ongeveer 225 - 250 euro ANALOOG)Ten 4e: De beleving van het materieel in h0 is veel beter, heeft veel meer body, en zeker met stoomlocs is h0 absoluut de betere.Ten 5e: de standaard N rail vind ik altijd raar om te zien met die hoge railstaaf.Ten 6e: de koppelingen zijn absoluut verschrikkelijk. Zijn een afbraak aan de modellen. Dat er op dat vlak geen verbetering bedacht wordt...Ten 7e: onderhoud is wat priegeligerTen 8e: kom je een keer ergens toevallig een treinenzaak tegen, meestal geen of weinig N.Ten 9e: etc etcIk ben heel blij met mn N spoor, maar als de ruimte het toe zou laten zou ik zeker naar h0 gaan.Met de stelling dat het storingsgevoelig is, en dat je er niet mee kan rangeren: stierestront. onzin.Mijn tip zou zijn: koop wat N spul en ervaar het zelf. Maar verkoop je oude h0 nog maar even niet.Suc6!!Collin
Om antwoord op de titel te geven, en de reden waarom;Auteur Topic: Overweeg overstap naar n-spoor, verstandig?Antwoord: Nope.
Ik mis het waarom.
Maar de keuze komt mede doordat qwa nederlands modellen al een tijd stil staat en ik heb het idee dat juist n-spoor qwa nederlandse modellen in opkomst is
ik ga het rustig bekijken op eurospoor
Waarom Eurospoor als ik vragen mag?