Hoezo staat de H0 markt stil? Juist de laatste paar jaren zijn er enorme aantallen H0 modellen bijgekomen waar we vroeger alleen maar van konden dromen: 3700, 6300, (mooie)6400, 1500, ovalen ramen rijtuig, 1200, Koploper, Hondekop en wat al niet meer. Wat er in N verkrijgbaar is blijft nog steeds veel minder. Behalve dan de Wadloper. Ook vind ik de detaillering veel minder in N, hoe mooi de nieuwe Piko 1200 en 2200 ook zijn, je blijft zitten met die ongelooflijk lompe wielen (naar verhouding) en koppelingen. Het enige voordeel van N in mijn ogen is de benodigde ruimte. Voor de rest zie ik alleen maar nadelen. Maar wie ben ik? Je zal voor jezelf uit moeten maken wat voor jou het mooist is.Mvg,Robert.
Sinds 2015 is er niks nieuws meer bij gekomen
Euhm, dus Plan U, Pec, stalen Post is niks?
ik vind lange slepen wel mooi, maar is niet het aller belangrijkste in mijn keuze, misschien raar, maar ik wil ook realisme op de baan, bv als ik voor een traject ga tussen Groningen en Assen, dan is 17 min dat is in n-spoor 6,37 seconde en HO is dat 10,97 seconde, dit is mijn berekening dat ik ergens gevonden had, maar de vraag is natuurlijk hoeveel meter spoor is bv 6,37 n-spoor en 10,97 en je rijd beide met een koploper die mogen 140 km per uur , als dit bv 7 meter is aan spoor dan is het natuurlijk niet realistisch als de afstand tussen de 2 stations maar 5 meter ruimte is.Iemand dit wel eens uitgezocht? hoeveel seconde per schaal per meter de trein aflegt?
Plan U was 2015 en de andere 2 heb ik niks mee , ben een tijdperk V/VI rijder