Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
gdh
Vandaag
om 11:55:50
7 april De Karel on tour
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein)
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:41:59
Punt- en hartstukken
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 11:41:44
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
brutus
Vandaag
om 11:27:53
Doornvliet
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:25:08
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:19:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
Jelmer
Vandaag
om 11:18:53
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens
door
henk
Vandaag
om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
NTeering
Vandaag
om 10:23:47
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
Vandaag
om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken
door
Jelmer
Vandaag
om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen...
door
Rsd1000
Vandaag
om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:49
FFA koelwagen
door
martijnhaman
Vandaag
om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 09:42:59
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:24:22
Zoekfunctie ?
door
henk
Vandaag
om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje
door
Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc)
door
Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen
door
willem2
28 maart 2024, 21:52:45
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Europa is wel klaar met de HSL
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
9
Omlaag
Auteur
Topic: Europa is wel klaar met de HSL (gelezen 19874 keer)
henk
Offline
Berichten: 21633
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #90 Gepost op:
23 oktober 2017, 14:21:32 »
Die figuur wil onder het mom van deskundigheid graag zetbazen van de luchtvaartsector in de politiek. Bekend verhaal uit allerlei sectoren. Alleen zijn politici nu juist aangesteld om niet één sector te dienen, maar verschillende belangen tegen elkaar af te wegen. Dat is ook een vak en daar hebben die vliegerijspecialisten duidelijk geen kaas van gegeten.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Jeanne
Offline
Berichten: 231
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #91 Gepost op:
23 oktober 2017, 16:35:36 »
Het probleem dat de politiek zich door de vak lobby laat inpakken is al jaren levens groot. Op het moment dat er aan politici verteld wordt dat er iets te verdienen valt, wordt enkel en alleen naar het rendement op de korte termijn gewezen. De prijs die we daar met z'n alle op lange termijn voor betalen wordt vaak angstvallig vermeden. En dat pakt uiteindelijk meer dan eens niet voordelig uit onder de streep. Een goed voorbeeld daar van is de gaswinning in Nederland. Die hebben we zelfs in de uitverkoop gedaan! Ja wij allemaal zaten er lekker warmpjes bij, maar de prijs die de bevolking in het Groningse daar nu voor moet betalen is ontoelaatbaar. Overigens was dat net zo met de steenkool uit Limburg. Dat wat betreft de leefbaarheid in het Groningse bepaalde door de ondergrondse problemen, hangt ons nu letterlijk en figuurlijk boven het hoofd als gevolg van de zeer uitgekiende luchtvaart lobby. De overlast die er is wil men alleen maar bereken en weigert deze categorisch meten. Bij de gevolgschade van het gas is er nog een party die men denkt aansprakelijk te kunnen stellen, de NAM, maar bij wie moet we straks zijn voor de schade die de luchtvaart veroorzaakt. Pieter Winsemius verwoorde het in Buitenhof afgelopen weekend zeer fijntjes, door te stellen hoelang je de mensen nog voor de gek kunt houden. Het is daarom ook niet zo verwonderlijk dat het gros van de mensen zich steeds meer afkeert van de politiek.
Gelogd
Jeanne Kok
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8040
Spoor N
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #92 Gepost op:
23 oktober 2017, 20:26:00 »
Het lijkt erop dat iemand vergeten is om de reizigers te vertellen dat de HSL niet geliefd is volgens
dit artikel
.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Te 2/2
Offline
Berichten: 969
Metrop-Märklin
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #93 Gepost op:
30 november 2017, 01:51:51 »
Leuke kop, maar ik denk niet dat hij de lading dekt. Een beetje geneuzel over NL, GB en nog wat landjes maakt er niet echt Europa van. En HSL klinkt wel erg Hollands.
Hollands geneuzel.
Wat mij opviel, is het grote aantal snelle treinen in Europa die stuk voor stuk langs bepaalde traag berijdbare trajecten werden gevoerd. Met name in Italië (b.v. Milano-Domodossola) lijkt vooralsnog de bereidheid te ontbreken om te investeren in sneller spoor. Duitsland bouwt, Frankrijk bouwt, Spanje bouwt, Zwitserland bouwt.
Het gaat niet alleen om grote landen. Het gaat ook niet om snelheid alleen.
Gelezen argumenten zijn CO2-verlaging en energiereductie (milieutechnische argumenten) door kortere verbindingen met minder stijging en daling, voor met name containertreinen.
Dat doet vermoeden dat men met Hoge Snelheids Lijnen wil concurreren met vrachtvervoer door de lucht, meer dan met reizigers.
Gelogd
Jan Willem
analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail
Alexander
Offline
Berichten: 774
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #94 Gepost op:
30 november 2017, 21:58:57 »
Hallo allemaal,
In een DB folder over de hogesnelheidstreinen is te lezen dat de nieuwste generatie een veel minder hoge snelheid heeft.
Blijkbaar zijn er toch nieuwe inzichten over Hsl's en Hst's.
Groeten, Alexander
Gelogd
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7031
46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #95 Gepost op:
30 november 2017, 22:10:35 »
Het één volgt niet per sé uit het andere.
Waar gaat deze nieuwe generatie HST's rijden?
Op bestaande HSL of op ander spoor? Bv op Ausbaustrecken?
Daar wordt meestal minder hard gereden dan op Neubaustrecken.
Maar nog altijd een stuk harder dan op de oudbouw.
Kortom:
wat is je bron?
groeten
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
Dave.......
Offline
Berichten: 3844
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #96 Gepost op:
30 november 2017, 23:14:51 »
De ICE4 vervangt de ICE1
De 1 rijdt 280, de 4 230
Ik vermoed dat de trajecten waar de 4 gaat rijden 250 meestal wel de Max is.
Gelogd
Met hartelijke groet.
Dave
Rheinburg tijdperk V/VI
barry1972
Offline
Berichten: 1956
A-C
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #97 Gepost op:
30 november 2017, 23:37:14 »
Ook niet zo raar,
Boven een bepaalde snelheid word de weerstand zo hoog (en dus verbruik) dat het niet echt efficiënt meer is, ondanks alle aerodynamische toevoegingen.
Terwijl de tijdwinst voor die 40 k/m per uur meer aan snelheid in het kleine Europa niet naar verhouding is.
Vraag mij niet om details, er zitten hele formules achter maar die zijn vast te vinden op het www
En ik beredeneer het gewoon op ervaring en op zijn “boerenfluitjes”
Gelogd
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8040
Spoor N
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #98 Gepost op:
01 december 2017, 07:14:37 »
De eerste TGV had een maximumsnelheid van 270 km/u, later werd dat 300 en nu 320 km/u dus jouw redenering zal het niet zijn.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
martijn v m
Offline
Berichten: 4451
Heerwijk in H0
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #99 Gepost op:
01 december 2017, 09:59:12 »
Boven de 250km/u topsnelheid gelden ook zwaardere regelgeving omtrent veiligheid.
Dus dat kan een goede reden van de lagere snelheid zijn.
Vooral als het toch niet nodig is om 300km/u te gaan.
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Hans van de Burgt
BMB
Offline
Berichten: 6061
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #100 Gepost op:
01 december 2017, 11:38:44 »
In de UK rijden Hitachi 800 treinen met 200km/uur. Het zijn diesel/elektrische tamelijk luxe treinen. Deze mogen uiteraard niet rijden op het continent. Maar ik zou het niet erg vinden als een dergelijke trein de toekomstige internationale verbinding gaat onderhouden tussen Eindhoven en Dortmund. Kan gewoon over de bestaande rails, en geen gedoe met de verschillende rijspanningen.
Gr, Hans
Gelogd
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://corfecastlestation.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Thom
Offline
Berichten: 3863
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #101 Gepost op:
01 december 2017, 11:53:43 »
Een stukje meerspannings elektronica bouwen is lang zo ingewikkeld niet meer, daar gaat een milieu belastende diesel het echt niet van winnen uiteraard.
Gelogd
Hans van de Burgt
BMB
Offline
Berichten: 6061
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #102 Gepost op:
01 december 2017, 13:32:36 »
“Thom,
Als dat zo is, opteer ik voor de Hitachi 801. Zelfde trein, maar dan met een elektromotor.
Ik ben alleen bang dat de NS zo’n sterke lobby heeft dat de nieuwe verbinding niet internationaal zal worden aanbesteed. Dus waarschijnlijk krijgen we ook hier uiteindelijk weer een trein die het net-niet is.
Gr, Hans
Gelogd
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://corfecastlestation.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8040
Spoor N
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #103 Gepost op:
01 december 2017, 13:44:25 »
En terecht, dan kan de NS de verbinding Den Haag - Eindhoven doortrekken. Dat scheelt in ieder geval een overstap en qua materieel kan het nu ook al.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Falkenberg
Offline
Berichten: 3801
Re: Europa is wel klaar met de HSL
«
Reactie #104 Gepost op:
01 december 2017, 13:48:45 »
Een lijn die voor 80% in Duitsland ligt krijgt de NS door een lobby zomaar in handen? Lijkt me niet echt waarschijnlijk, aangezien Abellio en DB niet bepaald vriendjes zijn en Abellio bij het VRR ook maar een klein deel van de concessies heeft. De Eurobahn rijdt met de RE13 al van Venlo naar Hamm (met weinig tussenstops). Wat die prutstukjes naar Eindhoven en naar Dortmund daaraan toevoegen
Het materieel op de RE13 is FLIRT. Die is zo meersysteem te maken en toegelaten in NL. Dus t stukkie naar Eindhoven kan er zo aangehangen worden.
dirkjan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
9
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Europa is wel klaar met de HSL