Mooi op de plaat gezet Wim deze dame. Ik vind dit zelf een bijzonder fraai model.Jelmer, ongeveer wel. Al moet ik zeggen dat de wagens Tp4 zijn en de loc Tp3. Rivarossi heeft ook een Tp3 uitvoering van deze set die komt misschien ook nog wel eens. Piko heeft inmiddels ook een Tp4 BR 03 van de DR, maar die heeft de Witte windleiplaten erop. Ik vind deze met de Wagner platen wel heel gaaf.
Zo, met de 365 keer een weekend portret is het tijd om de scheurkalender te maken.Nou dat duurt me te lang, elke dag 1 portret plaatsen een jaar lang, en trouwens we hebben al meer foto's dan 365, want editie 0 telt ook mee en sommige edities hadden meer loks etc...Dus komende twee weken elke werkdag een willekeurig overzichtje met 37 portretten per keer...Groeten,Jelmer
Mooie loc, mooie foto's!Volgens de productfoto's van Piko is de revisiedatum in 1953, dus zelfs tp. 3a.De Dosto op de modelfoto's is er een van de laatste uitvoering uit de jaren 70, met rechte dakeinden.Sachsenmodelle heeft ooit een Dosto met 3e klasse en DR USSR-zone uitgebracht, maar die is lang niet zo mooi als de Rivarossi.De 03 001 is als museumloc bewaard gebleven met Wagner windleiplaten, dus als museumtrein/historische trein past het sowieso.