Doel:€250.00
Donaties:€55.00

Per saldo:€-195.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Houtlijm die niet watervast is, nog te koop? door stefaninnermind
Vandaag om 16:49:11
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 16:45:08
N spoor door willem 8
Vandaag om 16:39:30
Buitenlust door Spoor010
Vandaag om 16:33:14
Een nieuw begin in 0 door arnout
Vandaag om 16:32:55
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door NS264
Vandaag om 16:32:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:29:44
NS 6100 van GM&S door Carel Ruysink
Vandaag om 16:29:32
Postwagen/Dg HSM P445 / NS 2001 in messing. Schaal 0. door FritsT
Vandaag om 16:25:06
roco donderbus rijtuig te openen? door rjr
Vandaag om 16:24:05
Lampjes in serieschakeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:24:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 16:15:41
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
Vandaag om 16:12:28
Decoder overleden na ruim 3 maanden stilstand? door trikers
Vandaag om 16:03:12
Old England door St00mboy
Vandaag om 15:58:32
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Erik Baas
Vandaag om 15:57:50
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg, ofwel de Bimmelbahn door tijgernootje
Vandaag om 15:48:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door NS1220
Vandaag om 15:44:22
Artitec 2020, nieuws van de fabrikant. door dh3201
Vandaag om 15:19:36
Langstraatspoorlijn modulebaan door Robkop
Vandaag om 14:46:26
Station Ermelo in model 1:160 door hgr
Vandaag om 14:39:26
Gezocht, Gebogen stalen brug met radius H0, lengte 80-85cm door bosje77
Vandaag om 13:59:05
Kleinbottwar in spoor 1 door becasse
Vandaag om 13:43:49
Falkenheim door NS264
Vandaag om 13:26:13
Modelbaan als virtual background bij videobellen door Jan-Peter
Vandaag om 13:05:44
Vrachtwagen trekt bovenleiding in Bussum kapot: door VAM65
Vandaag om 12:59:15
Faller Motor 629 schakelen met Digikeijs DR4018 door Fred
Vandaag om 12:57:42
Nieuwe Noorse baan : Nordlandsbanen: Hell Stasjon - Polarsirkelen door hansberekvam
Vandaag om 12:29:02
Bahnstrecke 5867 door gvandersel
Vandaag om 12:16:32
Rocrail gebruikersgroep door ron.kraaijkamp
Vandaag om 12:14:53
  

Auteur Topic: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw  (gelezen 1563460 keer)

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 2374
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13695 Gepost op: 09 december 2019, 16:51:17 »
Mooi gedaan, Wim  (y)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10630
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13696 Gepost op: 09 december 2019, 19:06:57 »
Dank je Jacob  (y)

De komende dagen staat er naast sport en de nieuwe hobby het nodige aan bouwactiviteiten op mijn programma:
Struikjes maken en plaatsen, gips op maat/model maken en kleuren en verweren, foto's maken o.a. van locs en wat er nog verder tussendoor komt.
En gezien het herfstachtige weer voor de komende dagen komt dit mooi uit. M'n vingers jeuken  ;D
« Laatst bewerkt op: 09 december 2019, 19:34:40 door Wim Vink »
Met vriendelijke groet,
Wim

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 3490
    • Lacus Flevo
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13697 Gepost op: 09 december 2019, 19:13:15 »

Wim, ik wordt jaloers  :'(

Groetjes

Arthur
« Laatst bewerkt op: 09 december 2019, 19:14:04 door Bert van Gelder »
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13698 Gepost op: 09 december 2019, 19:43:04 »
Pffffff.

Ik zou ook wel zo veel tijd aan mijn hobby willen besteden, maar helaas ik moet nog werken en dat
kost zoveel tijd. :(

Ik ben benieuwd naar de update's.

Krijgen we overigens ook nog een afbeelding te zien van je nieuwe aanwinst ( lees vriendin ).
Die moet natuurlijk eerst nog even door de ballotage commissie. ;D

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10630
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13699 Gepost op: 09 december 2019, 23:33:26 »
Sorry Kees, maar de nieuwe aanwinst wil niet op de foto  ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10630
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13700 Gepost op: 09 december 2019, 23:34:18 »
 ;D

Met vriendelijke groet,
Wim

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 2374
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13701 Gepost op: 09 december 2019, 23:49:39 »
Grappig locje  (y)
Alsof ie een drijfas heeft verloren  :)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Erik Baas

  • Online Online
  • Berichten: 276
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13702 Gepost op: 10 december 2019, 00:04:02 »
Kennelijk was het grote voorbeeld, ondanks de lange ketel, niet erg zwaar. Dan is een asindeling 1'B genoeg om onder de max. aslast te blijven. Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10630
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13703 Gepost op: 10 december 2019, 06:36:20 »
Misschien dat Kees (puntenglijder) hierop een antwoord weet. Hem kennende zal dat best  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10630
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13704 Gepost op: 10 december 2019, 06:39:25 »
 ;D



Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10630
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13705 Gepost op: 10 december 2019, 09:21:15 »
Kennelijk was het grote voorbeeld, ondanks de lange ketel, niet erg zwaar. Dan is een asindeling 1'B genoeg om onder de max. aslast te blijven. Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Hoi Jacob en Erik.
Deze foto geeft een duidelijker beeld van dit toch wel een beetje vreemd ogende locje  ;)

Met vriendelijke groet,
Wim

The_Masterer

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Tjoeke tjoek tuut tuut
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13706 Gepost op: 10 december 2019, 09:24:30 »
Vergeleken bij wat On30 smalspoor spul wat ik zo af en toe op het web zie, valt dit wel mee.

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 712
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13707 Gepost op: 10 december 2019, 15:56:23 »
verstandige dame Wim  8)
Groet van Ben

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10630
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13708 Gepost op: 10 december 2019, 17:49:51 »
 ;D (y) ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 295
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13709 Gepost op: 10 december 2019, 21:23:01 »
Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Niet helemaal een antwoord op de vraag, maar ik lees in Band 5 van "Dampflok Report" (Eisenbahn Journal 1997) dat de asindeling in elk geval leidde tot een behoorlijk evenredig verdeelde aslast. De voorloopas had een aslast van 11,2 t en de aangedreven assen 13,6 t. Daarmee was de lok erg geschikt voor Nebenbahnen. Ook bleek dit ontwerp zuinig en betrouwbaar.
Een en ander zal allemaal wel met elkaar te maken hebben. :)

Groet Juroen
« Laatst bewerkt op: 10 december 2019, 22:12:25 door Juroen »