Doel:€250.00
Donaties:€260.00

Per saldo:€10.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 26-11-2021

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door HuubvG
Vandaag om 09:51:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:49:39
Handmatig rangeren met Koploper of RocRail. De verschillen? door R.C.Grootveld
Vandaag om 09:47:39
Ontwikkelingen Elektrische Museumlijn Amsterdam door hrp
Vandaag om 09:44:26
BiensBacherWalt door VFR
Vandaag om 09:39:27
Oldenzooi 7022 RB door Edsko Hekman
Vandaag om 09:36:11
programmeren met Lenz centrale doet vreemd door rjr
Vandaag om 09:30:42
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
Vandaag om 09:26:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:17:42
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Wim Vink
Vandaag om 09:16:20
De baan zonder naam..... door kevinpijls
Vandaag om 09:00:33
Numansbaan, TT, 310x125 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:46:10
Bouw Villefranche de Conflent in H0m en Train Jaune, le Canari door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:42:53
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:38:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 08:29:39
Modelbouwwedstrijd op TV, 'Klein maar fijn' seizoen twee door Floris
Vandaag om 07:41:47
Rangeerstukje Bas door bask185
Vandaag om 06:12:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:55:49
Bahnstrecke 5867 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:48:47
Class 66, vraagje voor de kenner. door FritsT
05 december 2021, 23:47:35
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
05 december 2021, 23:24:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hrp
05 december 2021, 23:15:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door laurent
05 december 2021, 23:15:15
Langstraatspoorlijn modulebaan door DJV
05 december 2021, 22:54:46
Zolderbaan in de Keistad, H0 door DJV
05 december 2021, 22:39:03
Roco MultiMaus geeft foutmelding: booster overload? door Fritsprt
05 december 2021, 22:32:42
Klein Hertogdom Moresnet in H0 door André 1976
05 december 2021, 22:30:20
LGB-treinen rijden niet.. door Piet Groot
05 december 2021, 22:19:22
Leuke NL baan! door MartinH0
05 december 2021, 22:19:17
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
05 december 2021, 22:11:33
  

Auteur Topic: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw  (gelezen 2599065 keer)

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 3961
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13695 Gepost op: 09 december 2019, 16:51:17 »
Mooi gedaan, Wim  (y)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 14539
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13696 Gepost op: 09 december 2019, 19:06:57 »
Dank je Jacob  (y)

De komende dagen staat er naast sport en de nieuwe hobby het nodige aan bouwactiviteiten op mijn programma:
Struikjes maken en plaatsen, gips op maat/model maken en kleuren en verweren, foto's maken o.a. van locs en wat er nog verder tussendoor komt.
En gezien het herfstachtige weer voor de komende dagen komt dit mooi uit. M'n vingers jeuken  ;D
« Laatst bewerkt op: 09 december 2019, 19:34:40 door Wim Vink »
Met vriendelijke groet,
Wim

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 3693
    • Lacus Flevo
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13697 Gepost op: 09 december 2019, 19:13:15 »

Wim, ik wordt jaloers  :'(

Groetjes

Arthur
« Laatst bewerkt op: 09 december 2019, 19:14:04 door Bert van Gelder »
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 2134
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13698 Gepost op: 09 december 2019, 19:43:04 »
Pffffff.

Ik zou ook wel zo veel tijd aan mijn hobby willen besteden, maar helaas ik moet nog werken en dat
kost zoveel tijd. :(

Ik ben benieuwd naar de update's.

Krijgen we overigens ook nog een afbeelding te zien van je nieuwe aanwinst ( lees vriendin ).
Die moet natuurlijk eerst nog even door de ballotage commissie. ;D

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 14539
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13699 Gepost op: 09 december 2019, 23:33:26 »
Sorry Kees, maar de nieuwe aanwinst wil niet op de foto  ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 14539
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13700 Gepost op: 09 december 2019, 23:34:18 »
 ;D

Met vriendelijke groet,
Wim

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 3961
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13701 Gepost op: 09 december 2019, 23:49:39 »
Grappig locje  (y)
Alsof ie een drijfas heeft verloren  :)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

ikbenerevenniet

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13702 Gepost op: 10 december 2019, 00:04:02 »
Kennelijk was het grote voorbeeld, ondanks de lange ketel, niet erg zwaar. Dan is een asindeling 1'B genoeg om onder de max. aslast te blijven. Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 14539
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13703 Gepost op: 10 december 2019, 06:36:20 »
Misschien dat Kees (puntenglijder) hierop een antwoord weet. Hem kennende zal dat best  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 14539
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13704 Gepost op: 10 december 2019, 06:39:25 »
 ;D



Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 14539
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13705 Gepost op: 10 december 2019, 09:21:15 »
Kennelijk was het grote voorbeeld, ondanks de lange ketel, niet erg zwaar. Dan is een asindeling 1'B genoeg om onder de max. aslast te blijven. Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Hoi Jacob en Erik.
Deze foto geeft een duidelijker beeld van dit toch wel een beetje vreemd ogende locje  ;)

Met vriendelijke groet,
Wim

The_Masterer

  • Offline Offline
  • Berichten: 85
  • Tjoeke tjoek tuut tuut
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13706 Gepost op: 10 december 2019, 09:24:30 »
Vergeleken bij wat On30 smalspoor spul wat ik zo af en toe op het web zie, valt dit wel mee.

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 884
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13707 Gepost op: 10 december 2019, 15:56:23 »
verstandige dame Wim  8)
Groet van Ben

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 14539
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13708 Gepost op: 10 december 2019, 17:49:51 »
 ;D (y) ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 368
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13709 Gepost op: 10 december 2019, 21:23:01 »
Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Niet helemaal een antwoord op de vraag, maar ik lees in Band 5 van "Dampflok Report" (Eisenbahn Journal 1997) dat de asindeling in elk geval leidde tot een behoorlijk evenredig verdeelde aslast. De voorloopas had een aslast van 11,2 t en de aangedreven assen 13,6 t. Daarmee was de lok erg geschikt voor Nebenbahnen. Ook bleek dit ontwerp zuinig en betrouwbaar.
Een en ander zal allemaal wel met elkaar te maken hebben. :)

Groet Juroen
« Laatst bewerkt op: 10 december 2019, 22:12:25 door Juroen »