Doel:€250.00
Donaties:€197.50

Per saldo:€-52.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door Carel Ruysink
Vandaag om 10:18:01
Bij Heukelom en Oisterwijk Oost hekken geplaatst (Fotolokatie)? door Pauldg
Vandaag om 10:17:54
Baanbouw Bosje77 door tuurtje
Vandaag om 10:09:08
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 10:05:58
Met kunsthars dupliceren, welk materiaal: praktijkadvies gevraagd. door oudebiels
Vandaag om 10:00:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
Vandaag om 09:56:45
De Hef in N schaal... door jowi
Vandaag om 09:51:12
Zelfbouw rails en wissels H0, waar te beginnen door eichddraig
Vandaag om 09:44:28
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door MOVisser
Vandaag om 09:36:03
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door gdh
Vandaag om 09:35:55
RTM-tijden herleven... door Marc tramt
Vandaag om 09:26:22
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Chris2412
Vandaag om 09:16:24
Bestaat er een lijstje met voedingen die niet meer veilig zijn? door hgr
Vandaag om 09:10:32
NL baan: Frotterdam in h0 door NS264
Vandaag om 08:44:59
Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door egger
Vandaag om 08:38:55
Projekt 083-338 door Falkenberg
Vandaag om 08:11:24
Fleischmann 4117, Buehler motor loopt zwaar door henk
Vandaag om 05:56:54
Sloop van spoorbrug over de A28 bij Zeist door henk
Vandaag om 05:34:38
Reedcontacten snel kapot door Te 2/2
Vandaag om 00:51:20
NS perronrand , welke kleur beton door MOVisser
18 september 2020, 22:20:48
OV-bedrijven hebben nog steeds geen financiële steun ontvangen. door Bert van Gelder
18 september 2020, 22:00:35
Spoor 1 baan Gebr. Vierling: van DB naar ÖBB door becasse
18 september 2020, 21:00:37
Buitenlust door becasse
18 september 2020, 20:46:18
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
18 september 2020, 20:34:46
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
18 september 2020, 20:22:22
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
18 september 2020, 20:20:28
Philotrain HSM 726, de grote verbouwing door ronald1956
18 september 2020, 20:05:34
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Luc2000
18 september 2020, 20:00:54
Rocrail gebruikersgroep door PeterC
18 september 2020, 19:49:21
Roco 63123 startset, RAm met MultiMaus, geen geluid? door willyTEE
18 september 2020, 17:03:33
  

Auteur Topic: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw  (gelezen 1517355 keer)

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 2188
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13695 Gepost op: 09 december 2019, 16:51:17 »
Mooi gedaan, Wim  (y)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10440
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13696 Gepost op: 09 december 2019, 19:06:57 »
Dank je Jacob  (y)

De komende dagen staat er naast sport en de nieuwe hobby het nodige aan bouwactiviteiten op mijn programma:
Struikjes maken en plaatsen, gips op maat/model maken en kleuren en verweren, foto's maken o.a. van locs en wat er nog verder tussendoor komt.
En gezien het herfstachtige weer voor de komende dagen komt dit mooi uit. M'n vingers jeuken  ;D
« Laatst bewerkt op: 09 december 2019, 19:34:40 door Wim Vink »
Met vriendelijke groet,
Wim

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 3464
    • Lacus Flevo
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13697 Gepost op: 09 december 2019, 19:13:15 »

Wim, ik wordt jaloers  :'(

Groetjes

Arthur
« Laatst bewerkt op: 09 december 2019, 19:14:04 door Bert van Gelder »
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13698 Gepost op: 09 december 2019, 19:43:04 »
Pffffff.

Ik zou ook wel zo veel tijd aan mijn hobby willen besteden, maar helaas ik moet nog werken en dat
kost zoveel tijd. :(

Ik ben benieuwd naar de update's.

Krijgen we overigens ook nog een afbeelding te zien van je nieuwe aanwinst ( lees vriendin ).
Die moet natuurlijk eerst nog even door de ballotage commissie. ;D

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10440
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13699 Gepost op: 09 december 2019, 23:33:26 »
Sorry Kees, maar de nieuwe aanwinst wil niet op de foto  ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10440
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13700 Gepost op: 09 december 2019, 23:34:18 »
 ;D

Met vriendelijke groet,
Wim

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 2188
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13701 Gepost op: 09 december 2019, 23:49:39 »
Grappig locje  (y)
Alsof ie een drijfas heeft verloren  :)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Erik Baas

  • Offline Offline
  • Berichten: 242
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13702 Gepost op: 10 december 2019, 00:04:02 »
Kennelijk was het grote voorbeeld, ondanks de lange ketel, niet erg zwaar. Dan is een asindeling 1'B genoeg om onder de max. aslast te blijven. Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10440
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13703 Gepost op: 10 december 2019, 06:36:20 »
Misschien dat Kees (puntenglijder) hierop een antwoord weet. Hem kennende zal dat best  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10440
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13704 Gepost op: 10 december 2019, 06:39:25 »
 ;D



Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10440
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13705 Gepost op: 10 december 2019, 09:21:15 »
Kennelijk was het grote voorbeeld, ondanks de lange ketel, niet erg zwaar. Dan is een asindeling 1'B genoeg om onder de max. aslast te blijven. Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Hoi Jacob en Erik.
Deze foto geeft een duidelijker beeld van dit toch wel een beetje vreemd ogende locje  ;)

Met vriendelijke groet,
Wim

The_Masterer

  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Tjoeke tjoek tuut tuut
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13706 Gepost op: 10 december 2019, 09:24:30 »
Vergeleken bij wat On30 smalspoor spul wat ik zo af en toe op het web zie, valt dit wel mee.

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13707 Gepost op: 10 december 2019, 15:56:23 »
verstandige dame Wim  8)
Groet van Ben

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 10440
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13708 Gepost op: 10 december 2019, 17:49:51 »
 ;D (y) ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13709 Gepost op: 10 december 2019, 21:23:01 »
Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Niet helemaal een antwoord op de vraag, maar ik lees in Band 5 van "Dampflok Report" (Eisenbahn Journal 1997) dat de asindeling in elk geval leidde tot een behoorlijk evenredig verdeelde aslast. De voorloopas had een aslast van 11,2 t en de aangedreven assen 13,6 t. Daarmee was de lok erg geschikt voor Nebenbahnen. Ook bleek dit ontwerp zuinig en betrouwbaar.
Een en ander zal allemaal wel met elkaar te maken hebben. :)

Groet Juroen
« Laatst bewerkt op: 10 december 2019, 22:12:25 door Juroen »