Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door sjoerd74
Vandaag om 07:40:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Hans Grasmaijer
Vandaag om 07:34:27
Concept en vragen voor eenvoudig bloksysteem met transistors door Patrick Smout
Vandaag om 07:20:04
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Ben
Vandaag om 06:50:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stedahult
Vandaag om 06:42:41
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door laurent
Vandaag om 01:28:57
Het oude station Wageningen (versie 3) door Martin Hornis
Vandaag om 01:16:38
Zonder fouten een Arduino programmeren door Martin Hornis
Vandaag om 00:58:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dennie
Vandaag om 00:42:43
SBB Vectron met Nederlandse bestickering: wie brengt hem uit? door Rondje_HO
Vandaag om 00:37:52
NS C-4704 coupérijtuig in messing. Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 00:15:44
Gemeentetram Eemstede door Willem1951
28 februari 2020, 23:55:46
Atlas NS1602, statisch model, kap over te zetten op bestaand onderstel? door Duikeend
28 februari 2020, 23:40:09
Coöperatie de Eendracht door Edsko Hekman
28 februari 2020, 23:26:51
Projekt 083-338 door DE-II
28 februari 2020, 23:24:28
Waterstoftrein als alternatief voor diesel door AK952
28 februari 2020, 23:22:37
Kuehn WD10 programmeren, hoe schakeltijd instellen? door jerrytrein
28 februari 2020, 23:05:25
Raadplaatje door Twinkie
28 februari 2020, 23:03:19
Falcons Baan-Zonder-Naam door Remco_Nzo
28 februari 2020, 22:58:33
Rheinburgh, TP V/VI door martijn v m
28 februari 2020, 22:46:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
28 februari 2020, 22:46:15
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
28 februari 2020, 22:39:09
Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk, jullie komen toch ook? door MOVisser
28 februari 2020, 21:52:31
RAIL 2020 21, 22 en 23 februari, Houten. door iarnrod
28 februari 2020, 21:48:12
Helix teken in AnyRail door Frank 123
28 februari 2020, 21:34:38
Uhlenbrock 76320 decoder, kortsluiting? door heuvelbaan
28 februari 2020, 21:22:16
Schaduwstation Zevenheuvelenbaan door Wim Hesselink
28 februari 2020, 20:59:39
DR4018 eerste 4 outs zijn niet te gebruiken ondanks reset CV8=8 door Bert_Apd
28 februari 2020, 20:54:35
Mardec, optocouplers raken defect. Suggesties? door NL-modelspoor
28 februari 2020, 20:18:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 februari 2020, 20:12:01
  

Auteur Topic: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw  (gelezen 1085666 keer)

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 1957
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13695 Gepost op: 09 december 2019, 16:51:17 »
Mooi gedaan, Wim  (y)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 8558
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13696 Gepost op: 09 december 2019, 19:06:57 »
Dank je Jacob  (y)

De komende dagen staat er naast sport en de nieuwe hobby het nodige aan bouwactiviteiten op mijn programma:
Struikjes maken en plaatsen, gips op maat/model maken en kleuren en verweren, foto's maken o.a. van locs en wat er nog verder tussendoor komt.
En gezien het herfstachtige weer voor de komende dagen komt dit mooi uit. M'n vingers jeuken  ;D
« Laatst bewerkt op: 09 december 2019, 19:34:40 door Wim Vink »
Met vriendelijke groet,
Wim

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 3307
    • Lacus Flevo
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13697 Gepost op: 09 december 2019, 19:13:15 »

Wim, ik wordt jaloers  :'(

Groetjes

Arthur
« Laatst bewerkt op: 09 december 2019, 19:14:04 door Bert van Gelder »
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1063
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13698 Gepost op: 09 december 2019, 19:43:04 »
Pffffff.

Ik zou ook wel zo veel tijd aan mijn hobby willen besteden, maar helaas ik moet nog werken en dat
kost zoveel tijd. :(

Ik ben benieuwd naar de update's.

Krijgen we overigens ook nog een afbeelding te zien van je nieuwe aanwinst ( lees vriendin ).
Die moet natuurlijk eerst nog even door de ballotage commissie. ;D

Kees.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 8558
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13699 Gepost op: 09 december 2019, 23:33:26 »
Sorry Kees, maar de nieuwe aanwinst wil niet op de foto  ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 8558
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13700 Gepost op: 09 december 2019, 23:34:18 »
 ;D

Met vriendelijke groet,
Wim

NS1220

  • Offline Offline
  • Berichten: 1957
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13701 Gepost op: 09 december 2019, 23:49:39 »
Grappig locje  (y)
Alsof ie een drijfas heeft verloren  :)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Erik Baas

  • Offline Offline
  • Berichten: 105
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13702 Gepost op: 10 december 2019, 00:04:02 »
Kennelijk was het grote voorbeeld, ondanks de lange ketel, niet erg zwaar. Dan is een asindeling 1'B genoeg om onder de max. aslast te blijven. Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 8558
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13703 Gepost op: 10 december 2019, 06:36:20 »
Misschien dat Kees (puntenglijder) hierop een antwoord weet. Hem kennende zal dat best  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 8558
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13704 Gepost op: 10 december 2019, 06:39:25 »
 ;D



Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 8558
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13705 Gepost op: 10 december 2019, 09:21:15 »
Kennelijk was het grote voorbeeld, ondanks de lange ketel, niet erg zwaar. Dan is een asindeling 1'B genoeg om onder de max. aslast te blijven. Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Hoi Jacob en Erik.
Deze foto geeft een duidelijker beeld van dit toch wel een beetje vreemd ogende locje  ;)

Met vriendelijke groet,
Wim

The_Masterer

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
  • Tjoeke tjoek tuut tuut
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13706 Gepost op: 10 december 2019, 09:24:30 »
Vergeleken bij wat On30 smalspoor spul wat ik zo af en toe op het web zie, valt dit wel mee.

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 574
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13707 Gepost op: 10 december 2019, 15:56:23 »
verstandige dame Wim  8)
Groet van Ben

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 8558
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13708 Gepost op: 10 december 2019, 17:49:51 »
 ;D (y) ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #13709 Gepost op: 10 december 2019, 21:23:01 »
Vraag ik me alleen af waarom die ketel zo slank en de loc zo lang is. Wat voor voordelen zou dat hebben? Een stabielere loop bij hogere snelheden misschien?

Niet helemaal een antwoord op de vraag, maar ik lees in Band 5 van "Dampflok Report" (Eisenbahn Journal 1997) dat de asindeling in elk geval leidde tot een behoorlijk evenredig verdeelde aslast. De voorloopas had een aslast van 11,2 t en de aangedreven assen 13,6 t. Daarmee was de lok erg geschikt voor Nebenbahnen. Ook bleek dit ontwerp zuinig en betrouwbaar.
Een en ander zal allemaal wel met elkaar te maken hebben. :)

Groet Juroen
« Laatst bewerkt op: 10 december 2019, 22:12:25 door Juroen »