...met niet uitschakelbare sluitseinen...
Vraag:Wanneer was het toegestaan/verplicht het zwaailicht op de locs te gebruiken ?Grtzz,Karst
Naast de gebruikelijke functies als F0 ( licht ), F1, F2 enz. Onderscheidt ESU ook de functie 'Stilstand' en 'Rijden'Ook de functies zijn in een tabel gedefinieerd:Code: [Selecteer]Mapping tabellenCV Functie Rijrichting Tabel Standaard--------------------------------------------------129 Stilstand Vooruit A 0130 Stilstand Vooruit B 0132 Stilstand Achteruit A 0133 Stilstand Achteruit B 0135 Rijden Vooruit A 0136 Rijden Vooruit B 0138 Rijden Achteruit A 0139 Rijden Achteruit A 0:::
Mapping tabellenCV Functie Rijrichting Tabel Standaard--------------------------------------------------129 Stilstand Vooruit A 0130 Stilstand Vooruit B 0132 Stilstand Achteruit A 0133 Stilstand Achteruit B 0135 Rijden Vooruit A 0136 Rijden Vooruit B 0138 Rijden Achteruit A 0139 Rijden Achteruit A 0:::
hoe zie je b.v. wat + en - is
Heb een vraag over het zwaailicht. Honderden malen heb ik deze loc's over het straatspoor in Roden en Leek zien rijden. Dit was een erg gevaarlijke situatie. En hoewel ik als kind/tiener ontzettend vaak ademloos dit taffereel volgde kan ik me niet herinneren ooit een 2400 te hebben gezien die z'n zwaailicht aanhad.In welke gevaarlijke situaties gebeurde dit dan wel? Of kan dit misschien liggen aan de betreffende machinisten die gewoon het zwaailicht niet aandeden? Eigenlijk deed in mijn voorbeeld dus geen één machinist de zwaailampen aan. Omdat ik dit toch wel een situatie vond als door Wimke hierboven omschreven vraag ik me af wanneer en in welke (specifieke) situatie deze zwaailampen dan wel werden gebruikt.