Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Biessendorf
Vandaag
om 21:19:49
firm ware voor 3 D printer
door
jerrytrein
Vandaag
om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
bigboynl
Vandaag
om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
orientexpress
Vandaag
om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Biessendorf
Vandaag
om 21:02:48
Schrootplaats
door
741230
Vandaag
om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch
door
Overlast
Vandaag
om 20:21:53
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
Vandaag
om 19:57:45
Motorpost ombouwen ?
door
hmmglaser
Vandaag
om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
Vandaag
om 19:29:26
19 Toen
door
defender
Vandaag
om 19:22:04
Laag-Baarlo
door
Mark Lin
Vandaag
om 19:02:20
Raadplaatje
door
Arjen52
Vandaag
om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 18:28:50
Les Billards du Vivarais
door
Hans1963
Vandaag
om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's
door
Joost O
Vandaag
om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg
door
Ronaldk
Vandaag
om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels
door
Voske
Vandaag
om 16:57:37
Meedhuizen in H0
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 16:31:17
diorama, voor lange treinen.
door
FritsT
Vandaag
om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1
door
sncf231e
Vandaag
om 15:37:10
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 15:26:45
"Nederlandse" modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
AlbertG
Vandaag
om 13:26:02
h0 diorama USA “The Paintshops”
door
Mudhen
Vandaag
om 11:58:57
Doornvliet
door
mass am see
Vandaag
om 11:44:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
The Intercontinental Railroad Company
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Vorige
-
Volgende
-
1
...
6
7
[
8
]
9
10
...
16
Omlaag
Auteur
Topic: The Intercontinental Railroad Company (gelezen 41781 keer)
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #105 Gepost op:
07 januari 2019, 01:01:19 »
De brug in de oostlus, toen de overgangen net gesoldeerd waren, ook - ere wie ere toekomt ;-) door Hans.
Deze brug is vooral handig tijdens de bouw- en testfase, later komt hier bovenop (grotendeels) het locomotiefdepot. En moet er 4x 10 meter trein verschoven worden voordat hij überhaupt open kan...
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #106 Gepost op:
13 januari 2019, 17:43:17 »
Michaël was er helaas niet afgelopen vrijdag maar dat weerhield Erik er niet van even een sterk staaltje ultra-sjiek werk te leveren:
alle wissels op hun plek! Voordat ik het ga verven verdient het nog een detailfoto van hoe het verenstaal van motor naar wissel gaat, door buisjes die in de goten liggen. De voeding van de hartstukken gaat ook door deze gootjes. Zó'n ingenieus systeem!!
Ook de 4 doorgaande sporen op hun plek, gelijmd en wel. Als ik dat zo zie liggen weet ik ineens weer wat er ook weer zo gaaf is aan treinen ;-)
Ondergetekende ging intussen verder met het onderstel voor de keerlus / klimspiraal.
«
Laatst bewerkt op: 13 januari 2019, 17:47:46 door clickmaniac
»
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #107 Gepost op:
13 januari 2019, 17:45:38 »
De reepjes papier op de eerste foto zijn een probaat middel tegen je kop tegen een balk stoten als je je aan het concentreren bent op bijv. de rails. Kan het iedereeen aanraden, bijv. bij lage deurtjes. Helaas werd deze put net te laat gedempt...
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8137
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #108 Gepost op:
13 januari 2019, 20:55:57 »
Zo, dat ziet er professioneel uit!
Wat een lengtes!
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #109 Gepost op:
16 februari 2019, 03:47:07 »
Inmiddels bij de Inter-Continental: gestage vooruitgang. Bedrading oostlus bijna klaar, electronica heeft plek gekregen, binnenkort de eerste tests. Brug van schaduwstation naar klimspiraal klaar:
en van de andere kant gezien:
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Michaël dB
Offline
Berichten: 107
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #110 Gepost op:
21 februari 2019, 18:32:32 »
Dat ziet er alweer gaaf uit. Doe zo verder, word het alleen maar mooier!!
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #111 Gepost op:
23 februari 2019, 17:17:26 »
Ik doe m'n best Michaël, ik doe m'n best... Hier de tweede, tijdelijke brug naar de klimspiraal-tafel. Kunnen we alvast rondjes rijden.
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #112 Gepost op:
27 februari 2019, 15:19:20 »
Op de tafel van het klimspiraal een tijdelijke lus gelegd om alvast rondjes te rijden - ondanks dat de bouw snel gaat zal het nog wel even duren voordat de rest (klimspiraal, modelgedeelte, westlus) klaar is.
Nu met bewegend beeld, testritten met een Roco Be 6/8 en kort treintje:
over een van de Oostlus-1 sporen:
https://www.youtube.com/watch?v=jRMLJ69xrkE
tijdelijke brug:
https://www.youtube.com/watch?v=_2B6PI_jSrI
over de klimspiraaltafel:
https://youtu.be/84b4i0lFkjQ
«
Laatst bewerkt op: 27 februari 2019, 15:44:43 door clickmaniac
»
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #113 Gepost op:
27 februari 2019, 15:49:03 »
En de kopsporen in de Oostlus zijn aangesloten! Nu is het dus een echte keerlus geworden. Keerlusmodule van DCC Specialities werkt als een tierelier. Onhoorbaar, onmerkbaar doet hij z'n werk, alleen een ledje geeft aan dat er iets veranderd is.
Binnenkort nog eens kijken wat er gebeurt als je 4 soundlocs tegelijk ompoolt.
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Erik_en_kids
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #114 Gepost op:
27 februari 2019, 17:41:13 »
Hoi Diederik,
Om eerlijk te zijn zat ik al gespannen te wachten op een update in verband met de vorderingen (er kan gereden worden !!), dat je ons dan verrast met een Zwitserse loc :-) dat had ik echt niet verwacht (je doet mij daar een groot genoegen mee!!). Ben blij dat het (modelspoor) virus weer flink aanwakkert en het doet me goed dat de Amerikaanse locs zich al flink hebben mogen uitleven :-) ...las ik op YouTube.
Geniet ervan !! ...gaan we binnenkort weer e.e.a. uit elkaar halen :-) ...om het definitief aan te sluiten...
M.vr.gr. Erik
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #115 Gepost op:
28 februari 2019, 14:17:41 »
Yessss... Ga ik intussen even een klimspiraal in elkaar tikken. Zin an!
Hoeveel ton kreeg zo'n krokodil eigenlijk over de Gotthard gesleept?
«
Laatst bewerkt op: 28 februari 2019, 14:20:26 door clickmaniac
»
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Edwin2121992
Offline
Berichten: 857
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #116 Gepost op:
28 februari 2019, 15:32:44 »
https://de.wikipedia.org/wiki/SBB_Ce_6/8_II
Bij het kopje 'Lastenheft' staat omgeschreven wat de locomotieven kon trekken bij bepaalde stijgingen en snelheden.
Groeten Edwin.
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #117 Gepost op:
02 maart 2019, 11:41:49 »
Bij de steilste helling 300 ton... dat zijn dan 12 twee-assige Gs wagons met laadvermogen 25 ton? Of moet de Tara daar ook nog vanaf? Dan wordt het wel een heel kort treintje...
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Erik_en_kids
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 4
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #118 Gepost op:
03 maart 2019, 13:23:35 »
Bij mijn weten gaat het om het gewicht aan de haak (incl. het leeggewicht van de wagons): Een kort treintje dus (of hele lichte wagons gebruiken)... Daarom ook dat het in de beginjaren niet ongebruikelijk was om bij bergtrajecten meerdere locs in de trein te stoppen (ook ergens halverwege en achteraan): om te voorkomen dat de koppelingen het onderweg zouden begeven.
Tegenwoordig zijn de koppelingen een stuk sterker uitgevoerd en hoeven er niet zo gauw meer locs ergens tussenin gerangeerd te worden ; locje ervoor en soms een locje erachter en gaan met die banaan...
Dat laatste gaat niet op voor (zwaar beladen) treinen van een aantal kilometer: daar worden nog wel steeds locs tussen geplaatst om de krachten op de koppelingen niet te hoog op te laten lopen.
Groet, Erik.
«
Laatst bewerkt op: 03 maart 2019, 13:25:23 door Erik_en_kids
»
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #119 Gepost op:
30 maart 2019, 13:32:16 »
Klimspiraal gaan we maken van 11mm multiplex, 3mm kurk onder de rails, 10cm omhoog per wending, resulterend in helling van 1,3%. Met panto's omhoog zou dat voor sommige locs kiele-kiele zijn, voor andere onmogelijk, en voorlopig zijn die (behalve mijn nieuwe 1308) allemaal handbediend :-(
Dus: bovenleiding! Ik stond er wat huiverig tegenover, 25 meter keer 3 sporen is 75 meter bovenleiding... straks verstopt onder een flinke heuvel... En dat alleen maar omdat hij én onder de 1,5% moet blijven ivm mn Amerikaanse locjes die geen ASB hebben maar toch lange treinen moeten trekken, én mn Europese spul met stroomafnemers omhoog moeten rijden.
Maar nee hoor, geen probleem, Erik en Michaël draaien daar hun hand niet voor om
En inderdaad, eigenlijk valt de hoeveelheid werk best mee.
Test met een 25kV 50Hz stroomafnemer, het kleinste sleepstuk dat in mijn vloot te vinden is.
Er zijn al flink wat rondjes gereden, waarbij bleek dat de bruggen een snelheidsbeperking moeten krijgen: bij supersonische snelheden vliegen diverse rijtuigen van de rails. Iets onder de geluidsbarrière, zo bij de 100km/u, gaat het allemaal goed.
Jonglerend met 3 treinen, tussenruimte ongeveer 8 meter. Handregelaar is en een digitrax DT400: absolute [vulgaire krachtterm]-knopjes en -interface waar je in deze gevallen echt de zenuwen van krijgt:
https://youtu.be/HX1KXyuFKMU
«
Laatst bewerkt op: 30 maart 2019, 13:49:11 door clickmaniac
»
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Vorige
-
Volgende
-
1
...
6
7
[
8
]
9
10
...
16
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
The Intercontinental Railroad Company