Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Sfeer op je modelbaan door Rob Ellerman
Vandaag om 19:46:38
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:43:10
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
Vandaag om 19:35:05
RhB H0m, Albulisch door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:30:01
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:22:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 19:22:38
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
Vandaag om 19:19:58
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:15:29
Wat was jullie allereerste loc? door puntenglijder
Vandaag om 18:56:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:23:54
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 17:21:35
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:57:23
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ronaldk
Vandaag om 16:45:57
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:44:29
booster vraag door hmmglaser
Vandaag om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
Vandaag om 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
Vandaag om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:31:50
't Boemeltje door Sam
Vandaag om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal? door Montanbahn
Vandaag om 13:14:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:42:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door jan47
Vandaag om 12:41:51
De fabriek - Spoor 0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Jeronimos
Vandaag om 11:42:25
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 10:41:52
  

Auteur Topic: Aanrijding Deurne  (gelezen 7963 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Aanrijding Deurne
« Gepost op: 24 April 2017, 09:18:37 »
Vanochtend via het nieuws vernomen dat een collega bij Deurne op een graafmachine is gereden, gelukkig geen letsel.

http://nos.nl/artikel/2169916-botsing-tussen-goederentrein-en-graafmachine-in-deurne.html

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #1 Gepost op: 24 April 2017, 10:00:41 »
Wat een zootje  :P  Gelukkig inderdaad dat de machinist er netjes vanaf is gekomen. Nu alleen niet hopen dat de graafmachine alle kabels naast de rails heeft omgeploegd  :(

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 938
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #2 Gepost op: 24 April 2017, 10:02:42 »
Dat wordt tijd voor keiharde maatregelen voor dat soort zeer langzame voertuigen, eerst Dalfsen, nu hier.....

maartenvanderburgt

  • Gast
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #3 Gepost op: 24 April 2017, 10:30:21 »
Dat wordt tijd voor keiharde maatregelen voor dat soort zeer langzame voertuigen, eerst Dalfsen, nu hier.....
Zoals voetgangers, fietsers, bromfietsers, tractoren, invalide(voertuigen) en alle snelverkeer wat niet meer op tijd kan remmen, en alle kruip-door-sluip-door-criminelen, kortom een verbod op iedereen om de overweg te benutten.
Een verbod op treinen zou makkelijker te handhaven zijn.

Kortom: wat een onzinnige opmerking.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #4 Gepost op: 24 April 2017, 10:39:13 »
Ik denk niet dat André het zo breed bedoelt  ;)  Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Die hoogwerker bij Dalfsen kon alleen stapvoets rijden. Wellicht is het inderdaad verstandig om in bepaalde situaties (bijvoorbeeld als de overweg in een bocht ligt, dus geen overzicht over grote afstand) om stapvoets rijdende voertuigen niet toe te staan. Deze zouden dan op een ander voertuig moeten worden vervoerd of een andere weg kiezen indien mogelijk.

Nou denk ik dat er hier wel iets mis was gegaan met opletten of dat de graafmachine wellicht kapot is gegaan of is blijven steken of zo.

Arbhin

  • Planner
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 573
  • Modelbouw of op-schaal bouwen?
    • Digitaal rijden:
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #5 Gepost op: 24 April 2017, 11:07:23 »
Het ongeluk heeft kunnen gebeuren omdat de motor stilviel op het moment dat de kraan op de overweg stond.
Eigenlijk iets wat iedereen zou kunnen gebeuren. Ook bij auto's kan bv een distributieriem het op een meest ongelukkig moment het begeven.
Om maar een voorbeeld te geven.
Is er niet iets van een bezet melding te geven op het moment dat een voertuig/persoon gebruikmaakt van zo'n overweg? Zodat bij bezetting de trein een melding krijgt om in ieder geval te vertragen?

Natuurlijk kunnen wij hier geen antwoord op geven, maar feit is wel dat op elke gelijkvloerse kruising altijd ongelukken kunnen gebeuren.
En je kunt bij elk ongeluk schuldige aanwijzen, ook ongeacht of deze schuldige er werkelijk ook iets aan had kunnen doen om het te voorkomen.
Hoewel gelijkvloerse overwegen mooi zijn om te zien en de gemakkelijkste oplossing, denk ik dat ongelijk kruisen van spoorwegen de beste oplossing is.

Mijn stuivertje.

Groet,

Arbhin
Volg mijn draadje over ontwerpen en plannen van een nieuwe Modelbaan: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,73506

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #6 Gepost op: 24 April 2017, 11:39:02 »
Er kan best veel. Maar het heeft ook nadelen. Vergelijk het eens met Duitsland:

  • Onbewaakte overwegen zijn daar veiliger omdat de treinen er flink voor af moeten remmen. Nadeel: langer onderweg met de trein.
  • Op veel plekken mag het sein voor de trein pas op groen als de overweg geheel gesloten is èn er visueel is vastgesteld dat zich niemand tussen de overwegbomen in bevindt. Nadeel: bomen zijn veel langer dicht.

Dus in zekere zin zijn sommige zaken daar veiliger geregeld dan in Nederland. Maar ten koste van extra (wacht-)tijd.

Bij elke voorgestelde maatregel moet je je dus afvragen "hoe ga ik het verkopen" en vooral "kan ik het aan Nederlanders verkopen" :D

  • Ik verbied per direct alle onbewaakte overwegen => je kan niet meer je standaard hondenuitlaatrondje lopen en je kinderen zijn elke dag drie kilometer langer onderweg richting school.
  • Overweg-is-leeg bewaking inclusief reactietijd voor de trein => het duurt niet meer 30 seconden voordat de trein komt, maar je moet nu anderhalve minuut wachten voor de gesloten bomen.
  • Overal ongelijkvloerse onderdoorgangen => aantal overwegen x 2 miljoen per tunneltje = forse deuk in het budget en dus uitstel van veel projecten. Héééél veel stuivertjes :)
  • Enz

Eigenlijk een standaard politiek/beleidsprobleem: je moet belangen afwegen en je kan onmogelijk alle goede punten tegelijkertijd doen.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #7 Gepost op: 24 April 2017, 12:44:52 »
Valt op hoe relatief weinig (zichtbare) schade de loc heeft.
Goed voorbeeld van hoe de crash absorberende constructie zijn werk doet.
Gr.
Eric

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4532
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #8 Gepost op: 24 April 2017, 12:52:34 »
Als het een mobielekraan was dan is zijn transport snelheid tussen de 25 en 50km/u.

Gevalletje shithappens.

Nadeel aan hydraulisch aangedreven voertuigen is dat je ze niet kan wegduwen.

En dit had net zo goed kunnen gebeuren met een auto.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #9 Gepost op: 24 April 2017, 13:53:43 »
Valt op hoe relatief weinig (zichtbare) schade de loc heeft.
Goed voorbeeld van hoe de crash absorberende constructie zijn werk doet.
Ik vind dit toch wel behoorlijk
Vrees dat die voorlopig uit de roulatie is...

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 938
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #10 Gepost op: 24 April 2017, 14:18:24 »
Ik weet het wel zeker, ik vrees dat de loc ook nog krom is.....Gelukkig is de machinist ongedeerd!

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #11 Gepost op: 24 April 2017, 14:26:33 »
Dat is het belangrijkste dat de machinist ongedeerd is, hopelijk valt het geestelijk ook mee!!

Gezien de knik in de zijkant, zou je wel eens gelijk kunnen hebben dat die krom is.....

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #12 Gepost op: 24 April 2017, 14:33:31 »
Die knik is ingedrukt plaatwerk, gewoon nieuwe overheen trekken. Weer eens wat anders als een onderhoudslijstje afvinken.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #13 Gepost op: 24 April 2017, 14:40:04 »
De tijd zal het leren wat er allemaal defect is aan de loc. Is voor een buitenstaander toch moeilijk te beoordelen aan de hand van een foto

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #14 Gepost op: 24 April 2017, 14:43:51 »
We gaan het meemaken  ;) Belangrijkste is dat iedereen er heelhuids vanaf gekomen is.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.