Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door spoorijzer
Vandaag om 09:21:34
booster vraag door Dirk
Vandaag om 09:18:05
't Boemeltje door Montanbahn
Vandaag om 09:06:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Montanbahn
Vandaag om 09:01:55
Bauarbeiten im gange door defender
Vandaag om 08:43:57
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 08:40:52
Wat was jullie allereerste loc? door Modellbahnwagen
Vandaag om 08:31:39
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 08:29:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 08:22:44
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 08:02:11
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door NS2408
Vandaag om 07:56:53
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 07:36:36
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Benjamin92
Vandaag om 01:36:24
Grootspoor in Frankrijk door Thom
Vandaag om 01:08:43
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Joz
Vandaag om 00:04:18
Göhrener Viaduct door MOVisser
06 August 2025, 22:53:48
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Update: baan in de tropen door Arjen52
06 August 2025, 22:21:37
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
Met welke tang knip je verenstaal? door Ronaldk
06 August 2025, 21:50:59
US diorama in H0 door 741230
06 August 2025, 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
06 August 2025, 21:06:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
06 August 2025, 19:21:26
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
06 August 2025, 18:38:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
06 August 2025, 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
06 August 2025, 15:33:50
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
06 August 2025, 13:14:28
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
06 August 2025, 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
06 August 2025, 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
06 August 2025, 12:37:12
  

Auteur Topic: Aanrijding Deurne  (gelezen 7937 keer)

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #15 Gepost op: 24 April 2017, 15:22:29 »
'T is een leasbak?
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #16 Gepost op: 24 April 2017, 16:03:14 »
En maar 4% bijtelling want volledig elektrisch.  8)
No dress rehearsel, this is our life.

könings

  • Gast
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #17 Gepost op: 24 April 2017, 16:30:35 »
Is dat niet één van die nieuwe leaseloks van B-Logistics?
Mvg Bas

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #18 Gepost op: 24 April 2017, 16:30:57 »
Ik vind dit toch wel behoorlijk
De tijd zal het leren wat er allemaal defect is aan de loc. Is voor een buitenstaander toch moeilijk te beoordelen aan de hand van een foto
Daarom schreef ik ook zichtbare schade.  8)
Onderhuids kan het behoorlijk mis zijn.
Maar blijft een feit dat de crashconstructie ongetwijfeld een hoop heeft opgevangen. Zeker voor de machinist.

Helemaal buitenstaander ben ik ook niet.
In ons werk (crash testen met auto's) zie ik genoeg schade die oppervlakkig mee lijkt te vallen maar onderhuids toch veel ernstiger is. En waar de crash absorberende constructie zijn werk goed heeft gedaan.
Gr.
Eric

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #19 Gepost op: 24 April 2017, 16:37:25 »
Ik vind dit toch wel behoorlijk

De schade is natuurlijk flink maar gelukkig niet zoals in Dalfsen, waar de gehele cabine weg was. Het zal natuurlijk ook uitmaken hoe hij de graafmachine geraakt heeft. Alleen een hoek of de giek, of helemaal vol. Ik gok niet helemaal vol.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #20 Gepost op: 24 April 2017, 16:41:28 »
Is dat niet één van die nieuwe leaseloks van B-Logistics?
Mvg Bas

nee, Captrain, zie

186295+186296+186457_Haaften_261116
by florisdeleeuw, on Flickr

eerste dag in NL

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4532
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #21 Gepost op: 24 April 2017, 16:43:24 »
Vergeet niet dat zo'n GTW veel lichter is in verhouding dan zo'n loc.

Dat stoot en trekwerk scheelt ook een hoop met het opvangen van de klap. 
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1419
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #22 Gepost op: 24 April 2017, 16:48:40 »
Met het andere plaatje denk ik dat er niet vol op de neus maar op de zij is geraakt. Op de buffer en zo opzij geslagen tussen portaal en lok in.


IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #24 Gepost op: 24 April 2017, 20:04:38 »
En dit had net zo goed kunnen gebeuren met een auto.

Maar een auto kun je dan in zijn vrij schakelen en van de overweg wegduwen. Ik geeft toe dat je daar wel koelbloedig voor moet zijn en dat de neiging 'maken dat je wegkomt' groter zal zijn, maar toch.


Steyn

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #25 Gepost op: 24 April 2017, 20:34:27 »
Kan nog simpeler, gewoon blijven starten en op de startmotor de overweg af rijden.
Maar dat lukt met een voertuig met hydraulische aandrijving uiteraard niet.

MvG Peter,

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #26 Gepost op: 24 April 2017, 20:38:56 »
Kan dat op de startmotor wegrijden ook met een automaat, of lukt dat alleen met een handgeschakelde auto?


Steyn

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #27 Gepost op: 24 April 2017, 20:46:06 »
Bij handgeschakeld werkt het zeker. Wel in de 1 zetten uiteraard. Bij een automaat, zeker de modernere typen, zou ik het niet durven zeggen. Maar proberen kan natuurlijk altijd, zeker als het alternatief een aanrijding is.

MvG Peter,

Dutch

  • Offline Offline
  • Berichten: 279
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #28 Gepost op: 24 April 2017, 20:54:04 »
In mijn DAF-tijd, 4 jaar terug, was er een vrachtwagen stilgevallen op een overweg. Ook daar kon de chauffeur op tijd wegkomen, maarja: vrachtwagen total loss en de vervoerder mocht niet meer op het bedrijventerrein van de spoorvervoerder komen.

Achteraf kon de chauffeur het oplossen door het contact uit en aan te zetten, maar daar denk je niet aan bij een dreigend ongeval. Als mijn auto stilvalt en de overweg dicht gaat ga ik niet nadenken over "hoe repareer ik de auto" maar zorg ik dat ik wegkom. Zo'n trein is dichterbij en komt harder aan dan je denkt.
Mvg, Bjorn.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4532
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Aanrijding Deurne
« Reactie #29 Gepost op: 24 April 2017, 21:15:56 »
Kan nog simpeler, gewoon blijven starten en op de startmotor de overweg af rijden.
Maar dat lukt met een voertuig met hydraulische aandrijving uiteraard niet.

MvG Peter,
 

Klopt Nadeel aan hydraulisch aandrijving.

Ik kruis met mijn veegmachine een aantal keer per dag de drukke overweg bij Apeldoorn osseveld. Moet er niet aan denken dat die een keer stilvalt daar.

Belangrijkste is dat bijde machinisten met de schrik vrij zijn gekomen. 
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk