Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:04:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:03:00
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 11:46:45
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 11:40:26
Yet Another Servo Decoder door Eric v C
Vandaag om 11:38:43
S88n bus splitsen door Dave.......
Vandaag om 11:27:18
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door spoorijzer
Vandaag om 11:17:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 11:09:03
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:55:31
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:21:16
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:44:21
Roco Plan T door grossraumwagen
Vandaag om 08:33:30
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:33:24
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Jelmer
Vandaag om 08:22:47
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 08:15:28
20 jaar BNLS door prutser
Vandaag om 08:08:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:47:50
Omnummeren Piko 2901 (BR 186) door Traxx
08 July 2025, 23:15:21
Sfeer op je modelbaan door sneek
08 July 2025, 23:05:29
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal? door Longtall203
08 July 2025, 22:11:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Mar-Cas
08 July 2025, 21:48:07
Een nieuw begin door bask185
08 July 2025, 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 July 2025, 20:06:47
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
08 July 2025, 18:46:10
betreft de YD7001 door Ben
08 July 2025, 18:17:43
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
08 July 2025, 17:43:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
08 July 2025, 17:20:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
08 July 2025, 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
08 July 2025, 16:39:08
  

Auteur Topic: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn  (gelezen 14432 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4545
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Gepost op: 04 April 2017, 18:51:55 »
http://www.rijnmond.nl/tv/programma/110/Halte-Hoek/gemist

De komende maanden verandert de Hoekse Lijn ingrijpend. Het treinspoor verdwijnt en de RET metro komt ervoor in de plaats. De 8-delige documentaire reeks Halte Hoek vertelt het verhaal van de mensen achter de Hoekse Lijn. Halte Hoek is iedere dinsdag om 17.30 uur (ieder uur herhaald) te zien bij TV Rijnmond.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7750
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #1 Gepost op: 13 August 2017, 14:23:33 »
Er stonden hier drie berichten die beter in het fotodraadje pasten, dus ik heb ze verplaatst :)

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2511
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #3 Gepost op: 13 December 2017, 16:38:47 »
Als dat klopt, kan de stelling dat alles in het Rotterdamse snel en zonder poespas en moeilijkheden verloopt voorgoed bij het grof vuil. Wat een blamage, lijkt de noord-zuid lijn wel! Vraag mij ook af of Vopak daar op wacht en dit niet ook de doodsteek voor het goederenvervoer daar is (en alle speciale voorzieningen weggegooid geld)
« Laatst bewerkt op: 13 December 2017, 17:12:57 door spoorzeven. Reden: Aanvulling »
Groet, Frank

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3969
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #4 Gepost op: 13 December 2017, 16:45:51 »
Misschien is het geen Rotterdammer ,die het project leidt. :(
Wat zijn  de problemen   nu dan weer ?
 Peter
« Laatst bewerkt op: 14 December 2017, 16:31:53 door Peter Kleton »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 712
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #5 Gepost op: 13 December 2017, 17:35:46 »
Ik wist het al aan het begin dat het helemaal niets werd
Zogenaamt beter en comfortabler, ja mijn reet  :'(
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7550
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #6 Gepost op: 13 December 2017, 17:59:39 »
Lijkt de N32 wel... daar hadden we nu ook zo'n beetje overheen moeten rijden, maar wordt ook pas eind  ̶2̶0̶8̶1̶ 2018...
( ̶2̶0̶8̶1̶  was geen typo maar een geintje wat deze zomer is uitgehaald, door de stickers om te plakken op één van de projectborden, na bekendmaking van de staking van de werkzaamheden aan de N32 door Heijmans)

Het kan overigens wel goed, de omtrekkende beweging van de A9 om het beruchte Bad ho even dorp, is daar een voorbeeld van :)
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12196
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #7 Gepost op: 14 December 2017, 14:20:25 »
Wat zijn nu de problemen dan weer ?
 Peter
O.a problemen met de beveiliging van Bombardier.
Het schijnt een specifiek en ander soort beveiliging te wezen die daar moet komen en tests,onderdelen,etc lopen allemaal vertraging op.
Ook (je gelooft het niet) zijn ze tijdens de ombouw tot nu toe kabels en leidingen tegen gekomen die niet op tekening staan of op een ander plek dan een tekening liggen.
Ook schijnen er problemen te zijn met de brug in Vlaardingen.
En nu loopt de verlenging ri HvH strand ook gevaar op omdat er misschien geen geld overblijft voor die verlenging.
Vopak,tja wordt dit de doodsteek voor hun railvervoer en wat vinden hun hiervan,wie betaald het vervangend vervoer daar ??
Kortom er is nogal wat aan de hand.
Vooralsnog zijn er nu 2 directeuren ontslagen/van het project afgehaald en hoopt men eind volgend jaar klaar te zijn,natuurlijk is het bonnetje van (nu) met de extra kosten t.w.v. ong 90miljoen ook nog iets dat ergens vandaan moet komen  ::)

Een normaal denkend mens had toch niet echt gedacht dat die ombouw binnen een paar maanden klaar zou zijn,binnen budget,ofwel  ??? ::)
(althans ik heb die flauwekul nooit gelooft,dat is hier al heel lang niet meer gebeurt/een sprookje)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2785
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #8 Gepost op: 14 December 2017, 22:22:47 »
Ook (je gelooft het niet) zijn ze tijdens de ombouw tot nu toe kabels en leidingen tegen gekomen die niet op tekening staan of op een ander plek dan een tekening liggen.
Als er 1 zekerheid in de bouw is, dan is het wel dat je altijd kabels tegen komt die niet of niet goed gedocumenteerd zijn.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12196
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #9 Gepost op: 15 December 2017, 14:10:02 »
Als er 1 zekerheid in o.a. de bouw is, dan is het wel dat je altijd kabels en andere zaken tegen komt die niet of niet goed gedocumenteerd zijn.
Dat weet ik maar al te goed,heb vroeger een tijdje meegelopen in de bouw,hoevaak we dingen vonden onder de grond op een plek die leeg had moeten zijn,ik kan ze niet meer tellen  ;D
Des temeer verbaas ik me,dat als een simpel iemand dat al op voorhand in het achterhoofd houd als hij naar zn werk gaat,dat een consortium dat schijnbaar niet of te weinig doet.
Ik zou een klus berekenen uitgaande van dat alle normale dingen tegenzitten,dan heb je denk ik genoeg marge in je bouwproject,zowel qua tijd als financieel.
De kans dat zoiets dan vlotter klaar is en binnen budget is alleen maar toegenomen  (y)
Natuurlijk is er dan nog een mogelijkheid dat er iets buitensporigs compleet misgaat,maar veelal heb je voor jouw deel in elk geval alles "ingedekt"
Maar ja dit ben ik maar met mn simpele denkwijze's en ook maar een simpel mens,het is natuurlijk van de zotte om denkwijzes over te nemen van iemand die geen doctoraat heeft in alles  ::)
Wat kan een simpel iemand nou immers weten  ;) ;)

Gek is het wel dat er heel veel projecten zijn die allemaal vertraagd zijn en duurder uitvallen.
De bouw van de vele nieuwe trein stations is op een enkeling na,duurder geworden in kosten en heeft langer geduurd dan verwacht.
(Rotterdam is er een voorbeeld van,dat het niet ging zoal bedacht)
Die Noord-Zuid lijn in Amsterdam is helemaal een gapend gat op allerlei vlakken.
De beruchte HSL met betonrot en verzakkingen,beveiligings problemen en nog maar zwijgen over rijdend materieel.
Enz enz.
Als ze alles qua fouten op wc rol zouden drukken,dan heb ik niet alleen voor mezelf voor de rest van mn leven genoeg wc rol,dan kan ik heel wat anderen ook nog voorzien  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 571
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #10 Gepost op: 15 December 2017, 14:16:50 »
Eigenlijk wordt bij vrijwel geen enkel ov-project de deadline gehaald of binnen het budget gebleven.

Soms gaat het ook nog goed hoor.

https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2017/09/19/miljoenennota-financiele-meevaller-voor-ov-saal-54-miljoen/
De bouw van Berkendam is begonnen.

Gerrit K

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #11 Gepost op: 15 December 2017, 15:28:49 »

De bouw van de vele nieuwe trein stations is op een enkeling na,duurder geworden in kosten en heeft langer geduurd dan verwacht.
(Rotterdam is er een voorbeeld van,dat het niet ging zoal bedacht)

https://www.ad.nl/rotterdam/bouw-rotterdam-centraal-ruim-binnen-begroting~acbfab0f/

ReneN

  • Gast
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #12 Gepost op: 15 December 2017, 15:33:42 »
Dat is natuurlijk positief, maar eerder uitzondering dan regel...

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7750
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #13 Gepost op: 15 December 2017, 17:15:24 »
De minder of meer politiek getinte berichten heb ik naar het stationsplein verplaatst. Misschien dat het later ook daar weggehaald wordt, want "wees terughoudend met politieke stellingnames" staat niet voor niets in de forumregels. Daar hebben we andere fora voor :)

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1414
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #14 Gepost op: 15 December 2017, 17:23:07 »
Ik begrijp dat niet helemaal. Het Openbaar Vervoer is nu eenmaal een politiek gebeuren. Staatsbedrijf of Privaat is duidelijk politiek evenals het aanleggen van Infra. Dat ontkennen is gewoon de werkelijkheid onrecht aandoen.