@RichardIk neem aan dat je de gaten bij de frogs bedoelt waar een wiel in kan duiken:InderdaadOp de foto zie je links een medium Peco code 100 wissel (bij een lange wissel is het gat nog een stuk groter). Als ik daar mijn Bachmann karretje met de hand overheen rijdt, dan rijdt bijna het hele karretje het gat in en ik kan mijn hand er ook nog insteken om het karretje er weer uit te halen. Maar als ik over de kruising heenrijd met mijn vinger in het midden van het karretje, dan voel ik bijna niks. Alleen als ik op de plek druk boven het wiel dat boven het gat staat, dan voel ik een hobbeltje, maar niet meer dan dat.De kruising is ongeveer volgens deze maatstaven gemaakt. Er is volgens mij maar één plek op de kruising waar het vaudt kan gaan, en dat is precies in het midden. Daar is geen checkrail en met de grote toleranties van H0/00 kan worst-case bijv. de combinatie van een scheef voortgetrokken karretje met een afwijkende back-to-back er op die plek voor zorgen dat het eruit loopt. De gewenste b2b is 14,3 - 14,5mm, maar al het moderne materieel wat wij van de Britse fabrikanten hebben, en ook dat voor H0, zou er zonder problemen overheen moeten kunnen. De koppelinghaken van onze tension lock koppelingen zitten helaas niet in het midden, dus het zou misschien kunnen. Maar de SL-E194 long crossing van Peco heeft hetzelfde euvel. Dat heeft Henk zojuist even voor me uitgetest. Als desondanks blijkt dat deze kruising op de BMB voor teveel ontsporingen gaat zorgen dan zal ik mijn sporenplan moeten aanpassen. Ondertussen heb ik de kortsluitpuzzel opgelost en is het koper op alle bielzen doorgeslepen. Ik heb er nu een beetje plamuur op gesmeer, anders zie je altijd die streepjes midden op de bielzen staan.Leen.