Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:20:25
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 20:19:02
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk door Benjamin92
Vandaag om 20:11:12
Met welke tang knip je verenstaal? door cor_b
Vandaag om 19:58:14
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door roco
Vandaag om 19:57:36
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 19:47:07
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 19:21:26
De fabriek - Spoor 0 door Huup
Vandaag om 19:17:06
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:07:39
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:05:24
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
  

Auteur Topic: De treinfabriek (SGB)  (gelezen 7153 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
De treinfabriek (SGB)
« Gepost op: 04 March 2017, 12:25:27 »
Op nmld ( http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?f=32&t=4210&p=87603#p87603 ) lees ik dat de SGB de grote hal uit 1916 van de RET werkplaats aan de Kleiweg heeft verworven. Demontage en transport zijn al gedekt  (y)

In Goes gaat deze hal gebruikt worden voor de stalling van gerestaureerd en nog te restaureren materieel.

Eelco

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1627
    • Dwangrail.nl
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #1 Gepost op: 31 May 2017, 23:39:43 »
http://rtvr.nl/5PLb

Nieuwsbericht over het verplaatsen van de oude Allan-RET hal op RTV Rijnmond

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #2 Gepost op: 01 June 2017, 01:31:07 »
Wat ik me afvraag, is er ooit eerder in Nederland weleens zo'n groot gebouw verhuisd al?

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #3 Gepost op: 01 June 2017, 11:51:44 »
Groeten Joop, machinist Lls

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1627
    • Dwangrail.nl
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #4 Gepost op: 01 June 2017, 12:59:18 »
Ik denk dat je het oude station Houten wel een paar keer in deze hal kwijt kunt.
Dit zal best wel een van de grootste panden zijn die in Nederland verplaatst wordt.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #5 Gepost op: 01 June 2017, 13:00:57 »
Alleen de vergunning en fondsen voor de herbouw moeten nog geregeld. Ik hoop dat dat snel lukt. Ik herinner me nog de oude stationskappen van Utrecht die nu ergens in het struikgewas liggen...

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1627
    • Dwangrail.nl
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #6 Gepost op: 01 June 2017, 13:11:33 »
Helaas was door de sloper het laatste deel "vergeten" naar Goes te brengen, maar in stukken geknipt naar de smelterij.  Een complete zijgevel was manco hierdoor. Dit was de hoofdreden waardoor de oude kap van Utrecht niet meer opgebouwd kon worden. 

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #7 Gepost op: 01 June 2017, 13:18:09 »
Klopt. De Utrechtse kap kon niet meer in oorspronkelijke staat worden herbouwd. Er is wel overwogen een andere kap te bouwen met gebruikmaking van de beschikbare materialen. Een gesloten hal zoals de Allan-fabriek is uiteindelijk echter nog beter als het gaat om het beschermd stallen van de collectie.
Reinier

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #8 Gepost op: 01 June 2017, 13:19:19 »
Duidelijk  (y)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #9 Gepost op: 01 June 2017, 13:45:02 »
Wat ik me afvraag, is er ooit eerder in Nederland weleens zo'n groot gebouw verhuisd al?

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Bolder. Het complete 10 verdiepingen grote hoofdkantoor van Mammoet :) Zelfde geintje hebben ze in de USA gedaan.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1052
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #10 Gepost op: 01 June 2017, 14:27:41 »
Hoe zit het nu precies met de Utrechtse kappen? Die worden in de toekomst geheel niet meer gebruikt?

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #11 Gepost op: 01 June 2017, 14:35:40 »
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Bolder. Het complete 10 verdiepingen grote hoofdkantoor van Mammoet :) Zelfde geintje hebben ze in de USA gedaan.

Reinout

Bolders hebben toch een iets andere vorm! Dit gebouw is duidelijk geïnspireerd op de vorm van een Kaapstander! en dat is heel wat anders.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #12 Gepost op: 01 June 2017, 16:48:16 »
Vertel de firma Mammoet dat ze de naam moeten wijzigen  ;D , wij zijn wel overtuigd....
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #13 Gepost op: 01 June 2017, 17:03:55 »
Dat krijg je als zware tillers zich met het natte gebeuren gaan bezig houden ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: De treinfabriek (SGB)
« Reactie #14 Gepost op: 01 June 2017, 17:10:27 »
Je bedoelt de Kursk? ;) Ten slotte heeft van Seumeren Mammoet overgenomen en niet andersom. (y)

Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!