Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Biesje
Vandaag om 00:41:33
Roco wagon openen door ArjanB
02 October 2025, 23:58:14
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
02 October 2025, 22:46:17
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
02 October 2025, 22:33:27
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
02 October 2025, 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
02 October 2025, 21:34:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
02 October 2025, 21:27:07
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
02 October 2025, 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
02 October 2025, 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
02 October 2025, 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
02 October 2025, 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
02 October 2025, 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
02 October 2025, 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
02 October 2025, 18:23:08
De wijntrein door Frits C
02 October 2025, 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
02 October 2025, 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
02 October 2025, 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
02 October 2025, 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
02 October 2025, 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
02 October 2025, 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
02 October 2025, 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
02 October 2025, 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
02 October 2025, 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
02 October 2025, 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
02 October 2025, 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
02 October 2025, 08:46:12
  

Auteur Topic: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)  (gelezen 14330 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8357
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #60 Gepost op: 02 February 2017, 18:21:48 »
Alsof het er voor gemaakt is. In het eerste plaatje kun je de electronica zien zitten. Rechts zit de decoder. In het onderste plaatje is een aandrijvingsframe erin gelegd, zonder wielen. Het past makkelijk. Nu de draadjes wat inkorten en een mooie route ervoor bedenken.



Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4655
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #61 Gepost op: 02 February 2017, 18:26:48 »
Ik zou 'm kunnen vervangen met de keramikcondensatoren van 1001-digital.
Nee, dat kan niet. Die komen qua energieopslag niet eens een klein beetje in de buurt van de super condensator die er nu in zit. Wil je kleiner moet je zoeken naar een kleinere supercap met dezelfde voltage rating. Kan je lezen wat er nu in zit?

Maar ziet er goed uit zo!  (y)


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #62 Gepost op: 02 February 2017, 20:02:55 »
Gaaf hoor. Dit is in de 18?
Gaat dit ook in een backertje passen?

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8357
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #63 Gepost op: 02 February 2017, 20:07:00 »
Mogelijk wel, maar dan moet ik het Backertje compleet herontwerpen in nieuwzilver en messing. Ooit.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8357
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #64 Gepost op: 02 February 2017, 20:08:01 »
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8357
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #65 Gepost op: 02 February 2017, 20:09:29 »
@Timo: op de condensator staat 2.7V en 1F.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #66 Gepost op: 02 February 2017, 20:15:35 »
Zou erg gaaf zijn.

Maar waar die dan voor nodig is is ook iets van ooit  ::) :angel:
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3453
    • Mijn van-alles website
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #67 Gepost op: 02 February 2017, 20:51:44 »
Je zou op zoek kunnen gaan naar tantaal SMD, die gaan bij die spanning tot 470uF maar meten dan al snel 8x6mm ...
Voor iedereen die met de maten worstelt: tegenwoordig zijn er veel meer smaken van goldcaps dan 'platgeslagen rond'.

http://nl.farnell.com/bussmann-by-eaton/phv-5r4v255-r/cap-super-2-5f-5-4v-rad/dp/2148513

http://nl.farnell.com/murata/dmf3z5r5h474m3dta0/cap-edlc-0-47f-5-5v-smd/dp/2546319

En zo heeft Farnell nog wel meer leuke dingen. Voordat mensen nu gaan zeggen 'ja maar bestellen bij farnell kan alleen...' > https://sinuss.nl/

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #68 Gepost op: 02 February 2017, 20:54:15 »
2.5F, daar kan je tramloc een halve dag op rondkarren.  ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8357
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #69 Gepost op: 02 February 2017, 21:03:22 »
Okee, op deze manier gaat het dus niet. Ik was er al een beetje bang voor, maar ik durfde het nog niet te controleren, omdat ik stiekem hoopte dat het wel goed zou gaan. Helaas zijn de twee onderdelen, aangegeven op de foto, te dik. De motor drukt daar tegen aan. Alleen als ik de ketel hoger zou maken, zou het passen, maar dat is geen alternatief. Ik kan me voorstellen dat in de toekomst wel eens plattere exemplaren komen, maar vooralsnog moet dat dus anders.

Ik heb eens op zitten meten. Als ik het bordje van de condensator nu verwissel met de decoder, dan gaat ie dus in de waterbak, dan moet het lukken. Maar dat kan dan niet meer met dit model, want de waterbak heeft zijwanden en hij zit met twee componentenlijm vast. Dus wordt vervolgd, maar niet vandaag.

Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #70 Gepost op: 02 February 2017, 21:13:32 »
Printje is zeker net te breed om achter de buffer te passen?
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8357
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #71 Gepost op: 02 February 2017, 21:53:56 »
Nou ja, eigenlijk niet. Er is zelfs nog ruimte over. Dat is, als ik de zijwanden van de waterketel weg ga laten en de opening in de  bodemplaat wat breder maakt. Dan gaat ie er zo in, dus ik ben er van overtuigd dat het wel gaat lukken. De decoder kan schuin in de ketel, dat past ook. Kan dus alleen bij een nieuwe versie, maar ik ga er nog genoeg bouwen.

Nu, eigenlijk is het allemaal onzin dat ik dit doe, want zonder powerbank, maar met decoder, rijdt ie gewoon hartstikke goed. Ik wil het alleen graag voor elkaar krijgen, dan weet je zeker dat ie nooit blijft staan. Maar het hele proces hierboven was met een Lenz decoder gedaan. In mijn andere aandrijving voor dezelfde lok heb ik een Zimo MX621 gedaan. Rijdt hartstikke goed, trekt mooi op. Net even filmpje gemaakt. Stiekem een primeurtje voor de meelezers, want het is de eerste keer dat dit model af is en rijdt. Moet alleen nog even de wiebel eruit halen.

<a href="http://youtube.com/v/EHcK2JsHgGo" target="_blank" class="new_win">http://youtube.com/v/EHcK2JsHgGo</a>

« Laatst bewerkt op: 03 February 2017, 11:41:39 door Reinout van Rees. Reden: video tag gefixt »
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #72 Gepost op: 02 February 2017, 22:04:08 »
Daar moet geluid in.  ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8357
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #73 Gepost op: 02 February 2017, 22:09:47 »
Toevallig dat je dat nou zegt. Dat vond ik ook, dus toen ik me bedacht had dat er meer ruimte in de ketel moest komen, dacht ik, misschien past de geluidsdecoder er dan ook in. En ja, die lijkt dus ook te passen. Niet allebei dus, da's wel jammer. Daarvoor moet het powerpack board echt dunner worden, zodat die in de ketel past.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Verschil tussen condensator en commerciële Powerpack (alle fabrikanten)
« Reactie #74 Gepost op: 02 February 2017, 22:17:08 »
Je zit dan met iets dat ong. dezelfde maat heeft als je powerpack inderdaad. Dus dat zou moeten kunnen. Zou je overwegen voor dat goede doel zelfs te smokkelen met de maat van de ketel?
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...