Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 19:16:30
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 19:16:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 18:49:49
Aachenau West door Overet
Vandaag om 18:47:36
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
  

Auteur Topic: Piko 2017  (gelezen 63769 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Piko 2017
« Reactie #75 Gepost op: 18 January 2017, 13:45:40 »
En dan over een tijdje nog eens maar dan in de gerenoveerde Arriva kleurstelling  (y)
Alleen de dieselvariant.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: Piko 2017
« Reactie #76 Gepost op: 02 February 2017, 13:51:10 »
Op de FB-pagina van Chris (het groterdamproject) zag ik een plaatje van de Piko 2200 in H0; zag er veel belovend uit, weinig op aan te merken!
Nou, als ik dan 1 dingetje moet mag noemen:
de sluitseinen op de huifzijde lijken mij de goede hoogte te hebben (zitten bij Roco te hoog), maar net iets te veel naar buiten te staan. Op zich niet zo storend - bij een bruine versie, maar ik vrees dat de geel/grijze versie daar dan nog last van gaat krijgen, omdat er m.i. te weinig ruimte is voor de grijze rand langs de neus.
Hopelijk ondervind Piko dat zelf ook en passen ze dat nog aan op de productiemodellen (of ik moet het helemaal mis zien op de foto....:-))

Groeten,
Edwin

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Piko 2017
« Reactie #77 Gepost op: 02 February 2017, 14:52:23 »
Ook de stangen naast de deuren lopen lekker ver door naar boven (te kort bij Roco)  (y)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: Piko 2017
« Reactie #78 Gepost op: 02 February 2017, 17:17:28 »
Jazeker!
Er zijn wel meer tekortkomingen die Piko verbetert heeft; denk bijvoorbeeld aan de dakluiken, trappetje bij de accukisten, net hekwerk (zonder die dikke klonten waar het de slappe Roco hekjes in gepropt moesten worden), hijspunten.
Het lijkt zelfs of de stang van het hekwerk bij de accukist ook juist is weergegeven (een soort T-profiel i.p.v. een ronde buis, zoals bij de rest van het hekwerk).

Het wordt echt een topmodel, net zoals bijvoorbeeld de reeks 73/82  (y)

Ben benieuwd of ze dadelijk ook de tijdperkafhankelijke details ook goed gaan weergeven  8)

Groeten,
Edwin

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re: Piko 2017
« Reactie #79 Gepost op: 05 February 2017, 15:34:53 »
Piko moet bij de 2200 nog even in de gaten houden dat de twee luikjes tussen de grote frontseinen aan de cabinezijde met de wand gelijk liggen. In afleveringstoestand horen de luikjes er helemaal niet te zijn.
Meer NS in spoor 1!

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Piko 2017
« Reactie #80 Gepost op: 05 February 2017, 16:56:23 »
En ik hoop dat ze de sluitseinen op aparte functieuitgangen aansluiten, zodat ze uit kunnen worden gezet als er een trein achter hangt. En graag ook een apart rangeersein, dan is ie helemaal af!

Rob Ellerman

  • Online Online
  • Berichten: 5391
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #81 Gepost op: 05 February 2017, 17:30:34 »
Op de FB-pagina van Chris (het groterdamproject) zag ik een plaatje van de Piko 2200 in H0; zag er veel belovend uit, weinig op aan te merken!
Nou, als ik dan 1 dingetje moet mag noemen:
de sluitseinen op de huifzijde lijken mij de goede hoogte te hebben (zitten bij Roco te hoog), maar net iets te veel naar buiten te staan. Op zich niet zo storend - bij een bruine versie, maar ik vrees dat de geel/grijze versie daar dan nog last van gaat krijgen, omdat er m.i. te weinig ruimte is voor de grijze rand langs de neus.
Hopelijk ondervind Piko dat zelf ook en passen ze dat nog aan op de productiemodellen (of ik moet het helemaal mis zien op de foto....:-))

Groeten,
Edwin

Dan moet Piko nog maar ff snel e.e.a. na-meten...  ;)

Rob
Tbinnebarretije…

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Piko 2017
« Reactie #82 Gepost op: 06 February 2017, 07:39:01 »
Tegenvallend vind ik dat de stroomafnemers zichtbaar zijn. Het heeft me aan de roco2200 altijd vreselijk gestoord.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Piko 2017
« Reactie #83 Gepost op: 06 February 2017, 08:15:20 »
De cabineramen lijken me aan de zijkanten ook op de goede plek te zitten.
Ik heb het niet nagemeten, maar het ziet er overtuigender uit dan bij een ander merk...   ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Rob Ellerman

  • Online Online
  • Berichten: 5391
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #84 Gepost op: 06 February 2017, 09:23:50 »
Tegenvallend vind ik dat de stroomafnemers zichtbaar zijn. Het heeft me aan de roco2200 altijd vreselijk gestoord.

Likkie zwarte matte verf volgens het principe dat 'de doe-het-zelvert-niet zonder-de Gamma-ken...'  ;D ;)
Doet wonderen!

Rob
Tbinnebarretije…

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Piko 2017
« Reactie #85 Gepost op: 06 February 2017, 10:33:02 »
Ja, Rob, dat klopt. Ik vraag me gewoon af waarom. Het hoeft immers helemaal niet. Van een model uit 1979 oid kan ik me dat soort oplossingen nog net voorstellen (ook toen was men al veel verder dan deze gamakzucht), maar hé, het is een ontwerp van 2016. En daarnaast lijkt het ook nog s op simpel kopieren. Bij mij wekt het argwaan.....

Rob Ellerman

  • Online Online
  • Berichten: 5391
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #86 Gepost op: 06 February 2017, 10:58:24 »
Hoezo argwaan? Die snap ik ff niet.... En het wiel hoef je natuurlijk geen tweede keer uit te vinden... maar ik ben met je eens dat er een waarschijnlijk wel wat elegantere oplossing bedacht had kunnen worden. Maar goed, we gaan het beleven. Ben erg benieuwd naar het model (van met name de bruine met demper zonder vishaak...).

Rob
Tbinnebarretije…

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Piko 2017
« Reactie #87 Gepost op: 06 February 2017, 11:08:05 »
Argwaan omtrent de rest van de aandrijving. Draaistel inwendig simpelweg gecopieert? Het zijn niet de fijste rijders, die van Roco. Afwachten dus. Het hekwerk, de grepen, dat ziet er iig goed uit!

Rob Ellerman

  • Online Online
  • Berichten: 5391
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #88 Gepost op: 06 February 2017, 11:18:54 »
Piko heeft inmiddels een enorme hoeveelheid modellen uit gebracht en dus ook heel veel ervaring met aandrijvingen.  Ben ik dus absoluut niet  bang voor.  Alle vertrouwen in.

Rob
Tbinnebarretije…

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #89 Gepost op: 06 February 2017, 11:35:58 »
Ik ben wel heel benieuwd of Piko ook iets construeert waarmee het mogelijk wordt om de grote opening in de schrotplaat dicht te kunnen maken, wanneer je aan de voorzijde van je loc geen koppeling gebruikt. Marklin deed dit ooit al bij de 6400, Roco bij de 2400 en zo zijn er nog meer voorbeelden. Het zou toch zonde zijn als we bij een fraaie Piko 2200 nog steeds tegen die grote uitsparing in de bufferbalk aan moeten zitten kijken als je je k0oppeling aan de voorzijde uit de schacht haalt.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974