BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2017 => Topic gestart door: Falkenberg op 28 december 2016, 22:34:25
-
Al t eerste nieuws (http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,8039753), de 110.3 Bügelfalte.
-
De Neuheiten van Piko voor 2017 staan Online
http://www.piko-shop.de/index.php?b_warengruppe_id=0&limit=10&page=1&order_by=artikelnr&vw_type=praesenz&vw_name=search&suchtext=neuheit+2017&view=list&portaltyp=308 (http://www.piko-shop.de/index.php?b_warengruppe_id=0&limit=10&page=1&order_by=artikelnr&vw_type=praesenz&vw_name=search&suchtext=neuheit+2017&view=list&portaltyp=308)
-
Wat leuk een 2200 in H0 (y)
-
Yep. (y)
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=23550 (http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=23550)
-
In N een geel/grijze 1200 van voor de renovatie een geel/grijze 2200 met hoog A sein en gele stelbalk. (y)
Interessante nummers trouwens van de H0 2200, hopelijk zit daar een volgende N nummervariant in de planning.
-
Had het eigenlijk al min of meer verwacht na het succes van het N-model. Met 130 euro ook redelijk geprijsd... dus hij zal best wel verkopen en staat reeds aangekondigd voor het 2e kwartaal. De 2200 van Roco heeft het bijna 40 jaar uitgehouden.
-
In N [...] een geel/grijze 2200 met hoog A sein en gele stelbalk.
Wat is een gele stelbalk?
Ik lees wel dat deze 2207 werkende zwaailichten krijgt (y)
-
De gele rand onder de hekjes. Ik lees er trouwens niet in dat er werkende zwaailichten in zitten.
-
Interessante nummers trouwens van de H0 2200
2342 in h0. Waarom is dat interessant dan? Vind de 2207 interessanter. Die is er alleen in N. :'(
-
Ach, muggezifters.
Kijk eens naar het echte leuks dat eraan komt :
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=23672
Piko digitale meetwagen.
Kan je dmv appje enz heel je baan laten uitmeten, incl lengte, steiging in promilles etc.
-
@Daan: Alleen N spoor verdient Lovers materieel. :)
De 2218 (bruin) en 2342 (L sein) heeft Piko al in N uitgebracht, de soundversie 2273 is een loc met L sein en gele stelbalk die er nog niet is in N. Dat is zo'n beetje de standaard uitvoering en die zou ik er ook graag bij hebben.
De H0 2200 hebben trouwens wel functionerende zwaailichten.
-
Benieuwd naar de Duitse e-loks en wat je allemaal met de meetwagen kunt.
De 2200 verrast me, gezien het feit dat deze door Roco (terecht) wordt uitgemolken hoewel ze buiten de 2384 nog geen enkele radiolok met hoog nummer hebben uitgebracht (2369-2383 geel/grijs) die tot op het laatst in dienst zijn geweest. De huif lijkt me bij de lok op de foto naar voren wel schuin af te lopen, maar het zal wel een handmonster zijn.
Verder qua NL een moderne VTG-ketelwagen gespot en de gele hondekop in een startset.
Voor mijzelf interessant is de rangeerlok G6.Qua goederenwagens een paar leuke, maar niet per se noodzakelijk.
-
Voor iedereen die niet tevreden is met de Roco railbus 798,
blijkbaar komt Piko ook met de Railbus in H0.
- Stroomgeleidende koppelingen
- NEM658 Plux22, met apart te schakelen LED front- en sluitseinen per richting
- LED binnenverlichting
Leverbaar vanaf 2017, kwartaal 4.
alle sets bestaande uit een motor- en een stuurwagen
Nr 52720 DC, analoog € 199,99
Nr 52721 AC, digital € 229,99
Nr 52722 DC, Sound € 299,99
Nr 52723 AC, Sound € 309,99
Bijwagen
Nr 59610 DC of 59611 AC € 79,99
Ook leuk voor de NS fans, een Piko Hondenkop startset met ovaal en travo Nr 97917 € 154,99
-
Ook interessant:
- Bymf-stuurstand voor Mitteleinstiegwagen
- IC'79 (latere uitvoeringen zullen vast op termijn ook gaan komen), benieuwd hoe deze zich met de bestaande modellen gaan verhouden, de prijs is wel hoger dan de bestaande M-wagens van Piko.
Overige M-wagens van de Gruppe 61-reeks zijn dus op korte termijn ook wel te verwachten...
-
Leuk startset met hondekopje!
Hopelijk wel een nieuw stel nummer.
Tinus.
-
De gele rand onder de hekjes. Ik lees er trouwens niet in dat er werkende zwaailichten in zitten.
Ze worden apart genoemd bij de (werkende) verlichting, dit in tegenstelling tot het vorige model.
Ik ga er dus vanuit dat ze ook werken... moet ook mogelijk zijn met een Plux12 decoder toch?
-
Waarschijnlijk omdat de bruine versies zonder zwaailichten zijn uitgebracht. Ik zou er maar niet vanuit gaan dat ze werken.
-
mooi, BLS Vectron staat erbij maar niet in wisselstroom >:(
-
Waarschijnlijk omdat de bruine versies zonder zwaailichten zijn uitgebracht. Ik zou er maar niet vanuit gaan dat ze werken.
Nee, niet de bruine, de ANDERE geel/grijze: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=19237
-
Ja, dat snap ik. Beter gezegd: bij de H0 versie staat extra vermeld dat de zwaailichten werken, we zullen het wel zien.
-
Heb de vraag net gesteld aan Piko via facebook... ze werken inderdaad niet :-[
-
2342 in h0. Waarom is dat interessant dan? Vind de 2207 interessanter. Die is er alleen in N. :'(
Als je op de piko site bij dit model kijkt, word er in het "verhaal" onder de foto gesproken over nummer 2297...
Raar
-
mooi, BLS Vectron staat erbij maar niet in wisselstroom >:(
Die is er al, Die aangekondigd is de TT versie en TT is gelijkstroom
-
Gelukkig is die stuurstandswagen een andere versie dan die van Roco.
-
Vind het wel gedurfd Piko 2200 HO tegenover de ROCO versie. En een Piko Hondekop startset, ook wel grappig, maar nog steeds geen Hondekop IV waar toch iedereen al jaren om vraagt.
-
Zou leuk zijn als de hondekop in de startset een ander stelnummer heeft dan de reeds verschenen versie.
-
Leuke nieuwtjes! Daar zitten zeker wat verrassingen bij. Blijft alleen jammer dat ze sommige locs weer alleen in sound versie brengen, zoals de 110.3 in verkeersrood. :-\
-
Cool die 2200
Maar betekent het dan ook een 'echt' 2200 geluid ? Of een algemeen dieselgeluid? Of is het geluid van een 2200 niet specifiek?
Martijn
-
In mijn beleving behoorlijk specifiek. We zullen het zien, eh: horen.
-
1:87 modellen krijgen werkende zwaaillichten (van de 2200) en echt 2200 sound. (extra, niet standaard, met uitzondering weer van de 2273)
bron : Piko
-
Interesant die 2200en , zit er ook cabineverlichting in ? is het hekwerk van metaal of plastic ?
-
Cabine verlichting dacht ik wel (digitaal schakelbaar) en zover ik weet metalen handrailingen.
-
Dan neem ik ook aan apart schakelbare front- en sluitverlichting?
-
De sounddecoder komt ook los te koop zag ik.
-
De 2200'n als dummy zou ook heel welkom zijn. Een meerwerkende 2200 achterop een Klompentrein gaat vast geen succes worden namelijk.
Jeroen
-
Hoezo niet? Ik heb twee diesels van REE. In multitractie op de multimuis reageren ze *exact* gelijk geen getrek en geduw. Als je 2 Piko's uit dezelfde productie haalt moet dat ook kunnen. Kijk dat het overbodig is, is een ander verhaal.
-
En als je wat tandwieltjes verwijdert, heb je ook een dummy.
-
En zou er, belangrijk voor een Nederlands model, ook rangeerverlichting in de HO 2200 zitten?
-
Hoezo niet? Ik heb twee diesels van REE. In multitractie op de multimuis reageren ze *exact* gelijk geen getrek en geduw. Als je 2 Piko's uit dezelfde productie haalt moet dat ook kunnen. Kijk dat het overbodig is, is een ander verhaal.
Met twee locs vooraan kan dat inderdaad best, zo doe ik dat ook met 2x 2400. Maar met drie of vier Plan E's en een energiewagen tussen beide locs, krijg je problemen in de bogen, omdat de trein daar langer wordt door de kortkoppelmechanieken.
En als je wat tandwieltjes verwijdert, heb je ook een dummy.
Uiteraard, maar als een dummy fabriek-af goedkoper kan omdat er geen motor etc in hoeft....
Jeroen
-
Wat ook leuk is, is dat ze de sounddecoder (http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=23427) ook los leveren.
Verder hoop ik wel dat de foto's bij de HO modellen van de huidige N modellen zijn. ;)
Gezien de nummers zal dat ook wel.
-
Met twee locs vooraan kan dat inderdaad best, zo doe ik dat ook met 2x 2400. Maar met drie of vier Plan E's en een energiewagen tussen beide locs, krijg je problemen in de bogen, omdat de trein daar langer wordt door de kortkoppelmechanieken.
Vangt de lastregeling dat niet op? Daar is het toch voor zou je zeggen...
-
Uiteraard, maar als een dummy fabriek-af goedkoper kan omdat er geen motor etc in hoeft....
Jeroen
En hoeveel euro scheelt dat denk je?
Qua ontwikkel- en productiekosten is er nauwelijks verschil tussen een gemotoriseerde en ongemotoriseerde versie. Terwijl kopers wel een serieus prijsverschil verwachten. Reden waarom er zo weinig dummies van Europese loks of van treinstellen worden uitgebracht. Tegenwoordig eigenlijk alleen weleens in een set.
-
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de importeur met de vraag waarom een losse sounddecoder € 110,- kost en het prijsverschil tussen een analoge loc en een loc met ingebouwde sounddecoder maar € 90,- is
-
Gerard,
Als je een loc koopt, betaal je meteen een bedrag voor behandeling van je bestelling, de logistiek, de administratieve verwerking van je betaling enz.
Als je diezelfde loc koopt inclusief sounddecoder betaal je de kosten van die decoder, € 90,- extra.
Koop je diezelfde decoder los, betaal je ook € 90,- voor je decoder. En daar komen dan ook de diverse kosten bij. Dat is ongeveer de € 20,- verschil. Dat lijkt wellicht veel, maar ik denk dat die € 20,- best wel redelijk is.
Sander
-
Met een Sik,
Bijna overal is het zo dat als je een accesoire los koopt je meer betaald dan direkt bij aankoop. Denk aan opslag kosten, voorraad kosten, handelingskosten etc. Bij inbouw in de fabriek bestellen ze gelijk een groot aantal. En als je dan later hem wilt is het een serviceonderdeel. Ik vind het alleen wel vreemd dat dit soort vragen in de hobby bij de importeur neergelegt word. Als je met de auto een vraag hebt, ga je naar je garage en niet naar de importeur. In dit geval vraag je het de winkel, de importeur doet normalieter alleen contacten met de winkelier. Anders krijgen ze een dagtaak aan mails behandelen van alle hobbyisten.
Maar misschien dat Wim Wolters wel even tijd vrij maakt voor jou vraag , het is een aardige man.
Groeten
Brutus
-
Het uitleveren van de nieuwe Piko 2200 staat gepland voor het tweede kwartaal 2017. Piko kennende gaan ze dat ook zeker waarmaken. Ben erg nieuwsgierig!! Het zou me niks verbazen als er Nberg al wat van te zien zal zijn.
Ik denk overigens dat dit bij Roco wel ff zeer zal doen...
Rob
-
@ IJsselsteyn: Ze hadden nu een mooie gelegenheid om een oud model volledig te herzien en voor de NL markt in te zetten, wat tot in tp 5 inzetbaar is (de museumloks niet meegerekend). En zoals ik al schreef hiervoor: Piko kennende komen ze er ook echt mee in het 2e kwartaal van 2017. Dus heeft het ook geen zin meer om er alsnog mee te gaan komen (of er moet in Nberg in de Roco stand ineens een roodbruine of geelgrijze verrassing te zien zijn die direct leverbaar is voor een hele soepele prijs... ;) )
Rob
-
leuk die 2200 maar liever had ik een mmat 54 4-delig gezien of een Flirt, leek mij ook wel iets voor Piko, zo'n modulair treinstel.
Overigens, de laatste Roco 2200 ging voor onder de 70 euro van de hand dus is de Piko prijs best pittig!
Ook leuk, die set staalwagens met veroudering en graffiti!
-
leuk die 2200 maar liever had ik een mmat 54 4-delig gezien of een Flirt, leek mij ook wel iets voor Piko, zo'n modulair treinstel.
Overigens, de laatste Roco 2200 ging voor onder de 70 euro van de hand dus is de Piko prijs best pittig!
Ook leuk, die set staalwagens met veroudering en graffiti!
Zal ook wel komen omdat het gerucht dit jaar al rond ging dat er 'iemand' met een nieuwe 2200 zou gaan komen...
-
Uiteraard komt er iemand met een 2200 als ik net mijn belegen 2200 open heb liggen voor een decoder. Wilde een MTC21 adapterplaatje er in fleppen maar past eigenlijk net niet lekker. Ik wacht wel op een mooie Piko dan (y).
Geluid is wel leuk en aardig maar ik wil graag een ESU decoder. Lekker makkelijk met de lokprogrammer 8)
Hondekop 4 moeten we zelf maar bouwen ben ik bang, we moeten de kit bouwers ook wat gunnen :) Ik heb nog een versmalde Limastica liggen die helaas de oude Lima lengte schaal heeft. Vroeger werden er juist Lima viertjes verzaagd om tweetjes te maken, nu moet het omgekeerd.
Mvg,
Robert
-
Momenteel zijn de Sounddecoders van Piko afkomstig van ESU. Tot voor enkele jaren was dat Uhlenbrock.
Grz,
Gérard Drost
-
De Piko Neuheiten 2017 Kataloge vind je op deze site:
http://www.mbs-sebnitz.de/downloads-2017#Piko-2017 (http://www.mbs-sebnitz.de/downloads-2017#Piko-2017)
Grz,
Gérard Drost
-
Nieuwe IC wagens ook erg fraai.
-
Heerlijk! Om straks een echte 2200/2300 soundlok te hebben.
Nette prijzen ook. Dat belooft veel. :laugh:
(en ja, ik wist hier enigszins al van)
Jeroen
-
Beste allen,
Een stuk of 10 berichten zijn in de digitale kliko verdwenen, zoals:
- een wensenlijstje van wat iemand wil hebben,
- de discussie of iemand al iets wist,
- hoe lang het duurt een bericht te schrijven,
- wat Roco op de markt gaat brengen.
Dit is allemaal off-topic en hoort NIET in het Piko draadje thuis..
Dus als je je bericht mist, dan zal het vast met bovenstaande te maken hebben...
Gr, Bert
Team moderatoren.
-
Volgens onze zuiderburen krijgen we naast de 2200 nog een Nederlandse diesel in 2017 (y)
bron: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,25540.0.html
-
Graag verschillende bedrijnummers met geluid! Dan stap ik spontaan over naar tp VI! Rangeerbedrijf in Oss Elzenburg nabootsen met dubbeltractie! (y)
-
Woww dat zou een gave verrassing zijn (y)
-
Echt?
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,66793.msg3221638742.html#msg3221638742
;)
-
Beetje wel ;D Gezien t feit dat de mal voor een aantal jaar exclusief voor de belgische importeur is gereserveerd. Die heeft geen belang bij NL ;)
-
Nou ja het catalogusnummer was dus vorig jaar al gereserveerd. En voor dit jaar staat de RRF nog steeds niet in de hoofdcatalogus, terwijl de 'exclusief België' versies dat wel staan. Dus misschien wordt het wel 2018, dan is men al bijna vier jaar exclusief voor België bezig...
Ik zou overigens het argument niet kunnen bedenken om de mal een aantal jaren exclusief voor één land te reserveren.
-
We gaan het wel zien ooit komt t lokkie in model :)
Tja zou mijn keuze ook niet zijn. Dat je het met kleur/nummer varianten zo regelt prima. Piko stapt er langzaam van af bij de Poolse modellen is dit ook zo gegaan en die zijn nu vrij en je ziet een explosie van Poolse modellen in de catalogus verschijnen. Het argument voor een exclusief mal contract zal vast een zak met euries zijn geweest ;)
-
Net eens even de hele neuheiten catalogus van Piko doorgekeken. Ik ben echt onder de indruk van de hoeveelheid echt nieuwe modellen (locs én rijtuigen, niet de kleurvarianten) die ze bij dit merk aankondigen. Dat geldt ook voor de prijzen. Ik denk dat ze de andere merken hier het nakijken mee geven...
Rob
-
Volgens Pijplines (http://<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FPijplines%2Fposts%2F1309490592404922&width=500" width="500" height="754" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true"></iframe>) komt Piko in 2017 ook met een Ludmilla. Was hier nog niet genoemd. Vraag me af waarom Piko dat doet. Er zijn immers al meerdere fabrikanten die dit model leveren.
-
Tja, Piko heeft de oer-Ludmilla (130) al in het programma. En aan alle bestaande modellen schijnt wel het een en andere te mankeren (aldus het immers kritische Drehscheibe-forum)...
-
Ik zou een variant van 'Uwe Adam' waarderen, samen met een 1200 van ACTS in dubbeltractie.
Maar wel van goede kwaliteit, dat wel ja.
-
Misschien hebben ze voor de Ludmilla de mal aangepast zodat ze net als de M62 van Roco ook een TE109 kunnen maken met SA3 koppeling (dus zonder buffers)
-
Of niet, voor de Nederlandse GTW's heeft Piko ook de mal niet aangepast. Gewoon een ander kleurtje erop en verkopen die hap.
-
Dat is kort door de bocht, het alternatief was de juiste raamindeling maar een verkeerde kopvorm.
-
.....of een nieuwe mal met de juiste raamindeling en de juiste kop.
Maar dat is een van de specialiteiten van piko, een 1206 als 6400 etc... kortom een ander jasje eromheen en doen alsof het iets anders is :angel:
-
Die kop is los. Dus als ze nou hadeen gezorgd dat de juiste kop ook op de juiste bak had gepast was er geen probleem geweest. Maar dat was dus blijkbaar te lastig ofzo?
-
Voor een Arriva_GTW gewoon ervoor zorgen dat het treinstelnummer overeenkomt
met een stel van de tweede lichting GTW's die ze hebben ;) Klopt de raamindeling weer 8)
Mvg,
Tis
-
Die Veolia GTW kan nog eens uitgebracht worden.
Alleen met een witte motorgondel, zonder rode band.
Maar in plaats van veolia, Arriva er op.
Jos.
-
En dan over een tijdje nog eens maar dan in de gerenoveerde Arriva kleurstelling (y)
-
Volgens Pijplines (http://<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FPijplines%2Fposts%2F1309490592404922&width=500" width="500" height="754" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true"></iframe>) komt Piko in 2017 ook met een Ludmilla. Was hier nog niet genoemd. Vraag me af waarom Piko dat doet. Er zijn immers al meerdere fabrikanten die dit model leveren.
De serie 110, serie 111 en de Intercity rijtuigen zijn er ook al van andere merken. Maar blijkbaar ziet Piko hier nog genoeg brood in om ze nog eens te maken. Er zijn natuurlijk nog vele varianten die de andere merken na vele jaren nog steeds niet maken, dus als de modellen goed zijn is er misschien nog wel het nodige van te verkopen.
Mvg, Peter
-
En dan over een tijdje nog eens maar dan in de gerenoveerde Arriva kleurstelling (y)
Alleen de dieselvariant.
Jos.
-
Op de FB-pagina van Chris (het groterdamproject) zag ik een plaatje van de Piko 2200 in H0; zag er veel belovend uit, weinig op aan te merken!
Nou, als ik dan 1 dingetje moet mag noemen:
de sluitseinen op de huifzijde lijken mij de goede hoogte te hebben (zitten bij Roco te hoog), maar net iets te veel naar buiten te staan. Op zich niet zo storend - bij een bruine versie, maar ik vrees dat de geel/grijze versie daar dan nog last van gaat krijgen, omdat er m.i. te weinig ruimte is voor de grijze rand langs de neus.
Hopelijk ondervind Piko dat zelf ook en passen ze dat nog aan op de productiemodellen (of ik moet het helemaal mis zien op de foto....:-))
Groeten,
Edwin
-
Ook de stangen naast de deuren lopen lekker ver door naar boven (te kort bij Roco) (y)
-
Jazeker!
Er zijn wel meer tekortkomingen die Piko verbetert heeft; denk bijvoorbeeld aan de dakluiken, trappetje bij de accukisten, net hekwerk (zonder die dikke klonten waar het de slappe Roco hekjes in gepropt moesten worden), hijspunten.
Het lijkt zelfs of de stang van het hekwerk bij de accukist ook juist is weergegeven (een soort T-profiel i.p.v. een ronde buis, zoals bij de rest van het hekwerk).
Het wordt echt een topmodel, net zoals bijvoorbeeld de reeks 73/82 (y)
Ben benieuwd of ze dadelijk ook de tijdperkafhankelijke details ook goed gaan weergeven 8)
Groeten,
Edwin
-
Piko moet bij de 2200 nog even in de gaten houden dat de twee luikjes tussen de grote frontseinen aan de cabinezijde met de wand gelijk liggen. In afleveringstoestand horen de luikjes er helemaal niet te zijn.
-
En ik hoop dat ze de sluitseinen op aparte functieuitgangen aansluiten, zodat ze uit kunnen worden gezet als er een trein achter hangt. En graag ook een apart rangeersein, dan is ie helemaal af!
-
Op de FB-pagina van Chris (het groterdamproject) zag ik een plaatje van de Piko 2200 in H0; zag er veel belovend uit, weinig op aan te merken!
Nou, als ik dan 1 dingetje moet mag noemen:
de sluitseinen op de huifzijde lijken mij de goede hoogte te hebben (zitten bij Roco te hoog), maar net iets te veel naar buiten te staan. Op zich niet zo storend - bij een bruine versie, maar ik vrees dat de geel/grijze versie daar dan nog last van gaat krijgen, omdat er m.i. te weinig ruimte is voor de grijze rand langs de neus.
Hopelijk ondervind Piko dat zelf ook en passen ze dat nog aan op de productiemodellen (of ik moet het helemaal mis zien op de foto....:-))
Groeten,
Edwin
Dan moet Piko nog maar ff snel e.e.a. na-meten... ;)
Rob
-
Tegenvallend vind ik dat de stroomafnemers zichtbaar zijn. Het heeft me aan de roco2200 altijd vreselijk gestoord.
-
De cabineramen lijken me aan de zijkanten ook op de goede plek te zitten.
Ik heb het niet nagemeten, maar het ziet er overtuigender uit dan bij een ander merk... ;D
-
Tegenvallend vind ik dat de stroomafnemers zichtbaar zijn. Het heeft me aan de roco2200 altijd vreselijk gestoord.
Likkie zwarte matte verf volgens het principe dat 'de doe-het-zelvert-niet zonder-de Gamma-ken...' ;D ;)
Doet wonderen!
Rob
-
Ja, Rob, dat klopt. Ik vraag me gewoon af waarom. Het hoeft immers helemaal niet. Van een model uit 1979 oid kan ik me dat soort oplossingen nog net voorstellen (ook toen was men al veel verder dan deze gamakzucht), maar hé, het is een ontwerp van 2016. En daarnaast lijkt het ook nog s op simpel kopieren. Bij mij wekt het argwaan.....
-
Hoezo argwaan? Die snap ik ff niet.... En het wiel hoef je natuurlijk geen tweede keer uit te vinden... maar ik ben met je eens dat er een waarschijnlijk wel wat elegantere oplossing bedacht had kunnen worden. Maar goed, we gaan het beleven. Ben erg benieuwd naar het model (van met name de bruine met demper zonder vishaak...).
Rob
-
Argwaan omtrent de rest van de aandrijving. Draaistel inwendig simpelweg gecopieert? Het zijn niet de fijste rijders, die van Roco. Afwachten dus. Het hekwerk, de grepen, dat ziet er iig goed uit!
-
Piko heeft inmiddels een enorme hoeveelheid modellen uit gebracht en dus ook heel veel ervaring met aandrijvingen. Ben ik dus absoluut niet bang voor. Alle vertrouwen in.
Rob
-
Ik ben wel heel benieuwd of Piko ook iets construeert waarmee het mogelijk wordt om de grote opening in de schrotplaat dicht te kunnen maken, wanneer je aan de voorzijde van je loc geen koppeling gebruikt. Marklin deed dit ooit al bij de 6400, Roco bij de 2400 en zo zijn er nog meer voorbeelden. Het zou toch zonde zijn als we bij een fraaie Piko 2200 nog steeds tegen die grote uitsparing in de bufferbalk aan moeten zitten kijken als je je k0oppeling aan de voorzijde uit de schacht haalt.
Jeroen
-
Jeroen, kijk eens bij Krüger.
-
Een volledig uitwisselbare bufferbalk zoals bij de Roco 2400 had erg fraai geweest...
-
Wie of wat is Krüger en wat moet ik daarmee als ik de hoop uit spreek dat Piko de bufferbalken dusdanig construeert dat deze dichtgemaakt kunnen worden? ???
Jeroen
-
HO982200.01 Pufferbohlenbleche für Dieselloks Serie 2200 der Niederländischen Staatsbahnen (Roco) Neuheit 2017
Die Roco-Modelle dieser Loks haben großzügig dimensionierte Aussparungen für die Kupplung. Wegen des langen Drehzapfenabstands bzw. des geringen Überhangs kann darauf allermeist verzichtet werden. Füllstücke sind zwar materialsparend, liefern aber nicht die Vorteile neuer, vollflächiger Bleche: daß z.B. winzige Löcher für freistehende Rangiergriffe eingeätzt sind, die leicht angebaut werden können.
http://www.krueger-modellbau.de/kmb/index.php?p=main.neu.2017.ho
Wellicht (als het gat blijft) te gebruiken voor de Piko.
-
Is er überhaupt iemand in NL die Krüger importeert (of gaat importeren) of wordt dat www.....?
-
Er is ook een draadje over Kruger:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,72779.msg3221723267/topicseen.html#msg3221723267
(http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,72779.msg3221723267/topicseen.html#msg3221723267)
Gr, Bert
-
Aha, merci!
We gaan het wel zien dan. (y)
Jeroen
-
Ik hoop wel dat Piko gewoon een plaatje erbij doet om de boel dicht te zetten.
-
Aan de constructie te zien op de foto's die zo her en der te zien zijn denk ik dat ik het antwoord wel weet... (maar wonderen bestaan nog steeds... :D)
Rob
-
Mis je iets/ ben je wat kwijt?
-
Ik heb de foto's van de Piko NS 2200/2300 bekeken en merk op dat de ramen met meegegoten ruitenwissers komen.
Oei, dat deden de fabrikanten in de jaren 70 tot jaren 90. Maar kom op zeg, anno 2017!? :-\ Jammer dit. Die dieseltank zit mij ook niet helemaal lekker en lijkt aan de onderkant kaarsrecht te zijn. Dit terwijl daar een lichte knik naar beneden hoort te zitten. Het zou een vertekening van de geschoten afbeelding kunnen zijn. Maar de totale indruk is goed en op en top een NS 2200/2300. (y) Ben reuze benieuwd! We wachten af....
Jeroen
-
Kan je die wissers ook niet kwijtraken. Misschien nog wel ergerlijker. :-*
-
Echt niet! :angel:
-
Ik heb de foto's van de Piko NS 2200/2300 bekeken en merk op dat de ramen met meegegoten ruitenwissers komen.
Oei, dat deden de fabrikanten in de jaren 70 tot jaren 90. Maar kom op zeg, anno 2017!? :-\ Jammer dit. Die dieseltank zit mij ook niet helemaal lekker en lijkt aan de onderkant kaarsrecht te zijn. Dit terwijl daar een lichte knik naar beneden hoort te zitten. Het zou een vertekening van de geschoten afbeelding kunnen zijn. Maar de totale indruk is goed en op en top een NS 2200/2300. (y) Ben reuze benieuwd! We wachten af....
Jeroen
Bij de GTW zitten ze ook op het raam megegoten, en het stoort total niet.
Jos.
-
Het stoort jou niet. ;)
-
Piko's hebben nooit losse wissers, en er zijn meer merken die daar (deels) nog gebruik van maken,o.a. Marklin en Artitec (DE2).
-
Bob, klopt helemaal.
Daar hoor je niets over.
Jos.
-
Klaarblijkelijk zijn er dus nauwelijks mensen die daar een probleem mee hebben...
Rob
-
Ach, voor die prijs (€ 149,- incl. decoder) ga ik niet zeuren hoor ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20161120_164320-1_resized.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20161120_164320-1_resized.jpg)
(Piko Expert 51567/51566 - Br 487 001 (Traxx AC3 Bombardier) van Swiss Rail Traffic AG)
-
Doe mij maar meegegoten, maar wel strak en netjes zwarten.
Losse wissers raak je kwijt, gaan buigen, blijven in de doos haken, en dan meer voor betalen? nee doe mij maar dan maar een tientje voordeliger en mee gegoten.
-
Prima , een ieder heeft zijn eigen mening en kijk daar op.
Als voorbeeld heeft de Roco 2400/2500 wel losstaande ruitenwissers en hoeft de prijsklasse ook niet duurder uit te vallen. De lok werd in een lage prijsklasse destijds op de markt gebracht.
Bij het in dubbeltractie laten rijden van de modellen geeft dat een mooi realistisch beeld op, als dat niet alle ruitenwissers dezelfde kant op staan. (y)
Ik vind het dus jammer dat er bij Piko voor meegegoten ruitenwissers is gekozen.
Jeroen
-
Om nog even terug te komen op mijn vorige reactie, betreft de 'knik' in de dieseltank.
Op de stand van Bentink Modelspoor tijdens Ontrax 2017 , is de Piko HO Ns2200/2300 prototype te bewonderen in een van de staande vitrines.
Hierbij kom ik tot de conclusie dat de lichte knik wel degelijk aanwezig is onderaan de dieseltank van het model! Jeeejh! (y)
Laat de Ns 2200/2300 van Piko in HO maar komen. Ik kijk daar met veel belangstelling naar uit! :-*
Jeroen
-
Dortmund afgelopen woensdag, mooiiiiii
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20170405_114209.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20170405_114209.jpg)
-
Dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit!
-
Die heb ik gisteren in Dortmund op de piko stand gezocht en toch over het hoofd gezien😡
-
De startset met de gele hondekop is ook verschenen.
Helaas met hetzelfde treinstelnummer als de het treinstel welk eerder te koop was.
Groet,
Oscar
-
Zelfde stelnummer, dat is erg jammer!! Gemiste kans.
-
Dan zal het wel nog niet verkochte voorraad zijn. Beter dan dumpen.
-
De roodbruine 2417 (?) met A-sein is destijds door Roco ook in een startset gestopt, dus het is op zich niet iets nieuws...
Rob
-
Welke bedrijfsnummer heeft de Piko Hondekop startset 97917 ?
-
Had begrepen dat de hondekop in de Hondekop startset hetzelfde nummer heeft als de losse gele Hondekop.
Nummer mij even onbekend.
Groeten chris
-
Nr 351
-
Zonde, hoeveel euros kost het extra om een andere nummertje te geven?
-
Best wel veel waarschijnlijk :) Ervan uitgaande dat dit al geproduceerde stellen zijn die nu in een startset worden gepropt. En als ze nieuw gemaakt worden is het nog niet goedkoop om de drukstempel aan te passen (denk ik :) )
-
Waar blijft toch dat 4tje,als piko zichzelf echt de hemel in wil prijzen na z'on mooie 2200 maak dan ook een 4tjes, per slot van rekening was een tweetje een versterking van een viertje.
-
De Hondekop valt wel in het hobby-segment, terwijl een 2200 in het expert-segment valt. Het lijkt mij niet dat Piko een viertje in het expert-segment uitbrengt, maar een twee in het hobby-segment.
Wat mij betreft wordt de Hondekop opnieuw uitgebracht door een andere fabrikant als expert-lijn of door piko als expert, maar dat zullen ze niet doen.
-
Ze hebben de tekeningen......;)
-
HK-4tje komt als het goed is toch van een ander merk, uit Leerdam.
Ik hoop echter, dat de Piko hondenkop wel bij dit model smoelt en zodoende met een paar koppelingen gekoppeld kan worden.
Groeten,
Christoph.
-
Tja dat is zo,je zal dan verschil zien in beide hondekoppen,zowel in detail en mischien wel in maatvoering (mischien de 1 net iets hoger dan de ander)en dat is jammer want 2tje gekoppeld aan 4tje kwam met grote regelmaat voor.
-
Als er een ander merk met een HK-4 gaat komen zouden ze wel gek zijn om 'm te laten smoelen met het Piko-tweetje. Dat zou de eer van wie dan ook te na zijn (met alle respect natuurlijk voor het Piko-tweetje... ;))
Rob
-
Waar blijft toch dat 4tje,als piko zichzelf echt de hemel in wil prijzen na z'on mooie 2200 maak dan ook een 4tjes, per slot van rekening was een tweetje een versterking van een viertje.
De tweetjes reden ook zelfstandig, bijvoorbeeld Hengelo - Oldenzaal. Maar we raken off topic. Piko 2017 is de 2200 voor mij.
-
Ze kunnen nnog altijd met een 4tje in N uitkomen.... (y)
of de Benelux-versie in N
Mvg,
Tis
-
4-tje s in N, ik ben ervoor! ;D Benelux ook zeer gewenst! Meneer Piko, leest u mee?
-
Die leest vast niet mee, roep al jarenn om een hk4 in ho.
Tinus.
-
Piko's herfstnieuwtjes voor 2017 zijn opgedoken. KLIKKK (http://www.piko.de/DE/index.php/de/news/820-herbstneuheiten-2017.html).
Groet,
Bas
-
Piko België komt met een Lineas 186:
(https://www1.picturepush.com/photo/a/15872888/1024/Forum/Lineas.jpg)
Eric Minnaert
http://www.modeltrein-paradise.be/shop/product_info.php?products_id=16998
http://www.modeltrein-paradise.be/shop/product_info.php?products_id=16999
175 stuks DC, 95 stuks AC. Bron: MSM forum.
Gr, Ben.
-
Gadver !!!
Eerst al de Rheingold 101 en nu de Lineas 186.
Die jongens van Piko gaan hard ! :)
Komt ie in de Expert line dat iemand weet ?
-
Dat is inderdaad een mooie lelijke loc hopelijk komt hij in N er ook aan .
-
De 186 is bij Piko een Expert model :)
-
Leuk detail bij de lineas 186 of dat de blauwe baan van railpool op de schuine van het dak niet is weggewerkt.
Ps eerste trein bij Lineas op 8-8 was met deze lok naar magdeburg.
Groeten Chris
-
Die blauwe baan was me nog niet opgevallen Chris, bij deze bedankt om men oog erop te laten vallen !
Enkel bestelbaar bij de Belgische Piko verdelers, of gaat ie ook bij de shops in NL/DE leverbaar zijn ?
-
Jammer als ze dit nummer kiezen. Deze (186 255) is niet in Nederland inzetbaar, dat is de 186 293.
-
Het is een special voor Belgie he... dus is t niet zo interessant of de lok in NL komt ja/nee.
Dat hij voor de eerste Lineas trein stond is vermoedelijk veel interessanter geweest tijdens het lok nummer kiezen :)
-
Piko heeft (via FB) vanmiddag een speciale flyer voor Frankrijk/Luxemburg/België gedeeld:
http://www.piko.de/DE/index.php/de/news/856-piko-modellbahn-flyer-frankreich-belgien-luxemburg-2017-2018.html
-
Hoe kom je erbij dat deze 186 niet in NL inzetbaar is? Is deze uitgerust met het franse systeem of zo? Normaal gezien zijn de meeste uitgerust met ATB etc. Ik kan de opschriften niet goed genoeg lezen, vandaar de vraag, maar zit er geen ATB spoel voor de indusimagneet?
Mvg Bas
-
De 186 255 is niet Nederland toegelaten heeft een landenpakket met Frankrijk, België, Duitsland.
Gr
Wesley
-
Ok, merci!
Mvg Bas
-
Piko heeft (via FB) vanmiddag een speciale flyer voor Frankrijk/Luxemburg/België gedeeld:
http://www.piko.de/DE/index.php/de/news/856-piko-modellbahn-flyer-frankreich-belgien-luxemburg-2017-2018.html
Zijn goed bezig in Belgie, wel raar dat Belgie, Luxemburg en Frankrijk samen een folder maken, je zou toch denken dat er eerder een Benelux folder zou komen, maar wij zijn weer apart ;D
Komt er ook z'on folder voor Nederland?
-
Mh, wat hebben B, F en L gemeenschappelijk? Oh ja, de taal! Wel zo handig bij t maken van n flyer. 😎
-
Ben benieuwd naar de 7732, is dit het mehano model?
Of compleet nieuw ontwikkeld? (Staat nog geen ac model bij trouwens)
http://www.b-loc.be/fotos%20HLR77.html
-
Is een G1700 (hadden ze al in hun gamma) met aangepaste kleuren.
Marc
-
Er doen wat verhalen de ronde dat Piko Artikelnummer 59662
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=23566
Niet meer zou komen omdat alles al uitverkocht zou zijn.
Echter moet dit model nog gewoon komen. Levering staat voor eind September
bron : PIKO/Scaletrading.
Dit ter info.
-
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=23698
Eerste foto's PIKO NS 2200 in 1:87 geel grijs.
Levering deze week.
-
Dit model is niet inzetbaar na 1993 toch?
-
26 oktober 1992 (http://www.railwiki.nl/index.php/2200/2300_-_Diesel_locomotieven_serie_2200/2300), dat kon je zelf ook wel opzoeken.
-
Had gekund ja, iet aan gedacht
-
Wow, wat een mooie uitvoering. Zelfs met werkende zwaailichten ! (y)
-
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=23698
Eerste foto's PIKO NS 2200 in 1:87 geel grijs.
Levering deze week.
Oei,.. jammer van de ietwat lompe zwaailamphouders. Dat heeft naar alle waarschijnlijk te maken om de bedrading van de zwaailamp te kunnen wegwerken. Nummer front zit iets te hoog. Tevens stoort het mij dat het grote cabineraam een zwarte omlijsting heeft. Geen idee waarom en hoe Piko daar op is gekomen ??? Het waren schuiframen zonder die tierelantijnen. Dus geheel foutief helaas.
Maar afgezien van dat een prima model! De NS kleuren zijn ook goed getroffen. Ik heb de soundversie in bestelling staan. (y)
Jeroen
-
Mooi model, maar bij mij als leek komt de vraag naar boven waarom ik dit model zou kopen als ik er alleen van roco heb? (Zoals velen)
Alleen vanwege een ander nummer of ben ik hier helemaal mis?
Hopelijk mag ik de vraag hier in dit draadje stellen?
-
Het Piko model is geheel ontworpen naar de maatstaven van nu met exacte weergave en juiste schaalverhoudingen van het 1:1 model. Het Roco model daar en tegen stamt nog uit de jaren 70 en mist wat details en oogt wat grover in ontwerp. Het Piko model heeft prachtige rijeigenschappen en komt dus ook met een soundversie op de markt met het originele geluid van een Ns 2200/2300. Kortom hier en daar wat verschillen die voor mij de moeite waard zijn om tot aanschaf over te gaan.
Jeroen
-
Oei,.. jammer van de ietwat lompe zwaailamphouders. Dat heeft naar alle waarschijnlijk te maken om de bedrading van de zwaailamp te kunnen wegwerken.
De houders zijn iets groter omdat daar nou juist GEEN draadjes lopen.
Het is als het ware een lichtsluisje die direct met de print in verbinding staat.
Zo kan je de kap er zonder problemen afhalen zonder je de boel lostrekt :)
-
Ai ai, slim. Ik zie aankomen dat ik geheel tegen mijn gewoonte een tijdperk 4 lok en ook nog een soundversie ga aanschaffen.
-
Oei,.. jammer van de ietwat lompe zwaailamphouders. Dat heeft naar alle waarschijnlijk te maken om de bedrading van de zwaailamp te kunnen wegwerken. Nummer front zit iets te hoog. Tevens stoort het mij dat het grote cabineraam een zwarte omlijsting heeft. Geen idee waarom en hoe Piko daar op is gekomen ??? Het waren schuiframen zonder die tierelantijnen. Dus geheel foutief helaas.
Maar afgezien van dat een prima model! De NS kleuren zijn ook goed getroffen. Ik heb de soundversie in bestelling staan. (y)
Jeroen
Wel even de armleuningen van de vensterbankjes cabine zijramen donkergrijs maken. Maar als dat het grootste ‘manco’ is wat mag modelsporend Nederland dan blij zijn met zo’n prachtig model!
Grtz,
Wim
-
Hoi,
Dus tot 1992 en vanaf welk jaartal?
Zouden er blauwe zwaailichten op kunnen?
Alle ik hoor het wel.
Dave
-
Dank voor de reactie op mijn vraag (y)
Ondertussen enkele detailfoto's ontvangen via de mail, en moet zeggen WOW,
Ga er voor,
poep aan tijdperk en dergelijke toestanden :P ;D
Sorry voor de uitspraak , maar vind hem zeer fraai haha
Zeker voor deze prijs (y)
-
Mooie lok! Nu duimen dat de volgende geel/grijze een gele chassisbalk heeft. 8)
-
Die eind oktober komt heeft een gele stelbalk
-
Eerst nog de 2327 met grijze schorten toch?
-
2342 dus
-
Er kwamen er toch twee: een met en een zonder sound met apart bedrijfsnummer?
-
Yep. Tedo heeft gelijk ;D
Ik zat te ver in de toekomst
-
O ik dacht dat 2342 het 'nieuwe' nummer was (voor wat ooit 2273 had moeten worden)
-
Dus als ik het goed begrijp kan je de zwaailampen er zo afhalen en eventueel een blauwe erop zetten in de toekomst ,als het lichtsluisjes zijn.
Of leveren ze er al blauwe zwaailampen bij,net als destijds de DKM 2400.
Casmir
-
Wel even de armleuningen van de vensterbankjes cabine zijramen donkergrijs maken. Maar als dat het grootste ‘manco’ is wat mag modelsporend Nederland dan blij zijn met zo’n prachtig model!
Armleuningen zijn een rare grijs-blauw-groen kleur kunstleder. Het is niet puur grijs, wil er komende week wel een goede foto van proberen te maken.
Telerail antennes gebroken wit maken en de webasto schoorsteen meer metaalkleurig (ik heb ze nooit in RAL7016 gezien?!) ook niet vergeten, er is altijd wat te pimpen :)
-
Ik lees in de mail van MTE dat de 2200's onderweg zijn naar de winkel.
Weet iemand hoeveel later de versie met sound komt?
Ik dacht dat het allemaal in september geleverd ging worden.
-
Voor de duidelijkheid, want dat blijft fout gaan :
52682 met loknummer 2342 komt nu naar de winkel en heeft vanuit de fabriek GEEN sound. (ook de wisselstroom niet)
52684 met loknummer 2327 komt in november naar de winkel en heeft vanuit de fabriek WEL sound (ook de wisselstroom)
bron, ook de levertermijn van de 2327 : PIKO/Scaletrading
-
Duidelijk. Bedankt Chris. De nummers wist ik maar ik ging er vanuit dat nu ook de digitaal met sound versie bijna leverbaar was.
We wachten november maar af want ik heb toch liever een af-fabriek digitale Piko.
-
Mijn bruine Piko 2200 heeft een bruin cabinedak. Mijn oude Roco-locs hebben een donkergrijs dak.
Op foto's (Diesellocs in Nederland en Google>afbeeldingen) is het slecht te zien danwel hebben de bruine locs een grijs dak, maar dat zijn dan ook foto's van de latere met demper.
Kwamen de 2200'en uit met bruin dak en werd dat grijs ten tijde van het aanbrengen van dempers of was de keur van et dak willekeurig of deed Allan het een en Creusot het ander?
Of heeft Piko het fout? Nee toch.
Groet, Carel
-
...52684 met loknummer 2327 komt in november naar de winkel...
Is het al bekend of bovengenoemde versie een correct seinbeeld gaat voeren op de cabine áf fabriek?
Rob
-
@Carel Ruysink: Piko heeft het goed hoor. Af fabriek waren de daken bruin, en die werden in de loop van de tijd a.g.v de roetuitstoot grijs.
Marco
-
@Carel Ruysink: Piko heeft het goed hoor. Af fabriek waren de daken bruin, en die werden in de loop van de tijd a.g.v de roetuitstoot grijs.
Marco
Dat laatste is niet helemaal waar. Althans het is hoe je het interpreteert. Van Hans Nahon heb ik begrepen, en de info die ik vergaard heb, dat sommige 2200/2300'n na revisie wel degelijk een grijs dak geschilderd kregen dit i.v.m. de roetuitstoot en dus de besmettelijkheid van de lichtere kleuren van de roodbruine daken. Het was ook zo of er genoeg verf in die kleur in de werkplaats voorhanden was. Veelal was dat donkergrijs en dus werd dat er op geschilderd. De oerversie kregen allen roodbruine daken. Dus in die zin klopt het roodbruin voor het Piko model wel. Alleen dien je dan wel de handrail van het dak te verwijderen. Deze kwamen later in de jaren er pas op. Naar alle waarschijnlijkheid gelijk bij het aanbrengen van de demper.
Het bewijs.. ;D
Hier zien we de Ns2302 met een donkergrijs dak. (foto: Hans Nahon)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/dak_2302grijs.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/dak_2302grijs.jpg)
Jeroen
-
Ze hebben het zwaailicht gelijk mee gespoten :D
-
Lekker afgeplakt... ;D
-
Ik bedoelde uiteraard af fabriek voor de eerste exemplaren, dus die zonder demper. Die heeft de Piko immers ook niet.
-
Ik bedoelde uiteraard af fabriek voor de eerste exemplaren, dus die zonder demper. Die heeft de Piko immers ook niet.
Ja, snap um helemaal! Vandaar dat ik ook schreef, hoe je dat stukje tekst interpreteert. (y)
p.s. Heeft iemand hier een poging ondernomen hoe je het interieur uit het machinistenhuis krijgt? ??? Er zit namelijk een aangegoten blokje voor waar de schroef ingedraaid moet worden tussen machinistenhuis en op de onderkant(chassis) van de lok. Krijg 'm met geen mogelijkheid uit. Wie o wie? Help. Jammer is ook dat de lampglaasjes ingelijmd zijn. Weliswaar na te bestellen maar had denk ik niet gehoeven. Ik wil de boel binnenin gaan witten.
Jeroen
-
Bedankt allen voor de erg bruikbare antwoorden.
Ik had toentertijd een van mijn bruine Roco's verbouwd naar de oerversie zoals nu deze Piko. Deze Roco heeft nog wel zijn grijze dak. Dat ga ik dus verbeteren en te gelijker tijd ook maar eens goed vervuilen ahv de desbetreffende uitmuntende draadjes. Dit op instigatie van de wel heel fraaie bovenstaande foto. Dank.
-
Bedankt allen voor de erg bruikbare antwoorden.
Ik had toentertijd een van mijn bruine Roco's verbouwd naar de oerversie zoals nu deze Piko. Deze Roco heeft nog wel zijn grijze dak. Dat ga ik dus verbeteren en te gelijker tijd ook maar eens goed vervuilen ahv de desbetreffende uitmuntende draadjes. Dit op instigatie van de wel heel fraaie bovenstaande foto. Dank.
(y) Graag gedaan en succes met het omspuiten.
Inmiddels heb ik het interieur eruit gekregen. Het is van een buigzaam kunststof gemaakt en kan je dus door te gaan wrikken naar beneden trekken. Uiteraard met de nodige beleid.
Pfieuww heejh....
Jeroen
-
...52684 met loknummer 2327 komt in november naar de winkel...
Is het al bekend of bovengenoemde versie een correct seinbeeld gaat voeren op de cabine áf fabriek?
Rob
Ik denk het niet, volgens mij pas vanaf de 2018 modellen....
-
Piko gaat de Uacns VTG (http://www.piko.de/DE/index.php/de/news/861-h0-expert-silowagen-uacns-vtg-vi-58430.html) uitbrengen. Wat vervoeren deze?
Ik neem aan dat er geen verschil is met deze (https://www.youtube.com/watch?v=YnmJ8QL8gYI) wagens?
-
Die UACNS zijn aktueel. Ik zag ze vorige week hier door Twente komen.
Ik heb ergens gelezen dat het een aluminiumoxide transport betreft, maar of dat klopt kan ik niet beoordelen.
Wel heb ik gelijk s'avonds internet geraadpleegd en kwam ik ook op de nieuwe uitgave van Piko terecht.
In mijn geval was het een DB 189 met erachter zeker 20 (waarschijnlijk meer) van deze wagens, dus met een enkele uacns tussen bijvoorbeeld ketelwagens ben je er niet...
-
Ik ga er stiekem vanuit dat Piko in de aankomende jaren er steeds meer op de markt gaat brengen zodat je een mooie trein kan maken.
-
ik heb veel respect voor Piko die het aan heeft gedurfd om een oer Nederlands model op de markt te brengen, gebeurt niet meer vaak, ga zo door PIKO
-
Die Uacns is niet typisch Nederlands :P
HansKarel heeft gelijk, bloktrein van 20 wagens van Botlek naar Ziad nad Hronom in Slowakije. Rijdt 2 x per week als het goed is.
NME brengt dit type wagens overigens ook uit.
-
Daarnaast worden ze ook gebruikt voor vervoer van kunststofkorrels van de fabriek in Geel (België) naar verschillende klanten in Duitsland. Als ze vol zijn gaan ze rechtstreeks als bloktreinen van Geel via Montzen naar Duitsland. Maar de lege wagens komen via gemengde treinen naar de Kijfhoek, waar ze wisselen in de dagelijkse gemengde trein naar Antwerpen. Dus je kan ze ook in kleinere groepjes in gemengde treinen inzetten op een Nederlandse baan. Toen Crossrail dit vervoer nog reed, reed men de bloktreinen vaak door Nederland met een class 66, dus inzetmogelijkheden genoeg voor Nederland! Ik ga even wachten tot ze er zijn en dan eens vergelijken met de wagens van NME om te beslissen welke ik ga aanschaffen.
Mvg, Peter
-
Alleen heb ik me laten vertellen dat de NME Uacns (https://www.google.nl/search?q=NME+Uacns&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiim5qc3OrWAhWGVRoKHR5TAogQ_AUICigB&biw=1280&bih=900) niet in Nederland inzetbaar zijn.
-
O ja?
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,62471.msg3221758007.html#msg3221758007
-
Misschien de specifieke kleurvariant die NME nu als eerste heeft gemaakt niet, maar NME gaat iedere mogelijke variant maken en daar zullen ook de VTG, EVS, Ermewa en GATX varianten bij zijn die in Nederland komen.
-
O ja?
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,62471.msg3221758007.html#msg3221758007
Ik bedoelde inderdaad de nu uitgekomen varianten van NME. Die zijn bij mijn weten niet inzetbaar in Nederland.
-
Jammer als ze dit nummer kiezen. Deze (186 255) is niet in Nederland inzetbaar, dat is de 186 293.
Hallo iedereen,
Ondertussen heb ik bij hstverhaegen op de site gezien dat Piko begin volgend jaar ook de traxx lineas 186 293 gaat brengen en zoals al eerder vermeld mag deze wel in Nederland rijden.
Weet niet of hij ook in Nederland word uitgebracht of enkel in België.
Groetjes
Peter
-
Alleen heb ik me laten vertellen dat de NME Uacns (https://www.google.nl/search?q=NME+Uacns&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiim5qc3OrWAhWGVRoKHR5TAogQ_AUICigB&biw=1280&bih=900) niet in Nederland inzetbaar zijn.
De GATX versie is regelmatig te zien in bloktreinen en bonte treinen vanaf Duitsland naar de Kijfhoek en dan door naar Antwerpen en Geel. In die treinen rijden verschillende versies mee van deze silowagens.
-
Niet toevallig beelden van die specifieke wagon Uacns met groot GATX-logo in Nederland? Google levert bij mij niet het juiste resultaat.
-
Die met groot GATX logo heb ik zelf nog nooit gezien. Ook niet in Duitsland trouwens. Met klein GATX logo des te meer.
Hier een foto uit Nederland met zowel GATX, Ermewa als EVS varianten.
https://www.flickr.com/photos/arnold50/36290432176/in/photolist-R5ow27-XhRX9u-Si6rCb-VV2Now-XrykE1-Wm41as-WWFC38-SoU49a-ESTgZG-YbCrmr-TbLprp-Y8x2TU-YpHbxf-H5bv1g-W1CnVz-Cjcux5-T85xKq-Xuxtj5-XrA6t8-KjRHCq-KcjZLM-F7oa1L-DbWLdN-WrZaW1-GXK5fU-KKF9eu-DiNAF6-S8D8EB-Dkec7Y-F9751Y-F2xZP8-FiqwBz-ESNPHn-EZf8n3-EGVfQs-eMG2fH-Dk9FrJ-QpT2bM-EUoyQw-c7Pgad-Fg3TTp-F8fTP5-DjzXjm-Ek9JLi-LtGF3r-Mk1MLA-yE33Wh-DuQpuP-NZMD1q-F1ZzHr
Mvg, Peter
-
Hallo iedereen,
Ondertussen heb ik bij hstverhaegen op de site gezien dat Piko begin volgend jaar ook de traxx lineas 186 293 gaat brengen en zoals al eerder vermeld mag deze wel in Nederland rijden.
Weet niet of hij ook in Nederland word uitgebracht of enkel in België.
Groetjes
Peter
Ik meen gezien te hebben dat een treinwinkel uit Vlaardingen hem ook in ze'n gamma/voorbestelling heeft staan ;)
-
Die met groot GATX logo heb ik zelf nog nooit gezien. Ook niet in Duitsland trouwens. Met klein GATX logo des te meer.
Hier een foto uit Nederland met zowel GATX, Ermewa als EVS varianten.
https://www.flickr.com/photos/arnold50/36290432176/in/photolist-R5ow27-XhRX9u-Si6rCb-VV2Now-XrykE1-Wm41as-WWFC38-SoU49a-ESTgZG-YbCrmr-TbLprp-Y8x2TU-YpHbxf-H5bv1g-W1CnVz-Cjcux5-T85xKq-Xuxtj5-XrA6t8-KjRHCq-KcjZLM-F7oa1L-DbWLdN-WrZaW1-GXK5fU-KKF9eu-DiNAF6-S8D8EB-Dkec7Y-F9751Y-F2xZP8-FiqwBz-ESNPHn-EZf8n3-EGVfQs-eMG2fH-Dk9FrJ-QpT2bM-EUoyQw-c7Pgad-Fg3TTp-F8fTP5-DjzXjm-Ek9JLi-LtGF3r-Mk1MLA-yE33Wh-DuQpuP-NZMD1q-F1ZzHr
Mvg, Peter
En al deze varianten zijn te zien in Nederland. Tip: ga eens in het echt goederentreinen bekijken, met name de bonte trein van de Kijfhoek naar Antwerpen, meestal zijn deze wagens daar in te zien.
-
Zoals eerder vandaag (18/10):
(https://farm5.staticflickr.com/4445/37110318263_241127a674_c.jpg) (https://flic.kr/p/Yxj5Hv)
-
De Piko Lineas BR 184 schijnt al rond te rijden:
https://flic.kr/p/E66pqb
Aanvulling: dit schijnt de eerste oplage te zijn die uitgeleverd is en overal is uitverkocht. De tweede oplage wordt Jan. 2018 verwacht.
-
Zal misschien aan de foto liggen maar die strepen op de 186 neigen meer naar blauw ipv groen.
-
Dan past hij wel beter bij mijn ACME Reeks 28, die is ook blauw in plaats van groen ;D
Hier nog een detailfoto: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,12248.3930.html
Edit: hier een paar vergelijkingsfoto's. Het is blijkbaar weer net hoe je de locs fotografeert. Misschien is dat bij het model ook zo?
https://flic.kr/p/Dgyw21
https://flic.kr/p/TCVYRi
https://flic.kr/p/ZrBPd3
https://flic.kr/p/Z9xuaC
https://flic.kr/p/YZef9m
https://flic.kr/p/CzK2ce
https://flic.kr/p/223aj1Z
https://flic.kr/p/ZWJtnL
-
Volgens mij moeten de 3 strepen een stuk meer richting groen en dat groen bij het luchtrooster op het dak moet blauw zijn, want de nieuwe loks zijn bij railpool geleased en die hebben een blauwe baan aan cabine zijde 2.
-
Hallo
Volgens mij hoort de hele lok blauw te zijn.
De piko lijkt gewoon zwart :-\
Bart
-
Appelblauwzeegroen. Blijft een van de meest lelijke, vijna plagiaatachtige kleurencombinatie die er vandaag rond rijdt. Mijn mening he 8).
Ciao Bas
-
Heb hem ook sinds gisteren thuis liggen, en het blauw is dacht ik overal hetzelde blauw.
Nog geen tijd gehad om hem in detail te bekijken, zal voor vanaaf zijn.
Maar het eerste idee bij mij was toch : he, allemaal blauw, ipv appelblauwzeegroen.
Als je deze foto bekijkt : https://www.flickr.com/photos/peter_boere/33892121203/ van Peter Boere,
Dan zie je duidelijk de streep op het rooster in blauw is van railpool blauw, en de rest van het lijnenspel appelblauwzeegroen.
Dus denk dat Piko hier beetje de mist in gegaan is. Vanavend even in detail checken, maar denk dat Piko een flater begaan heeft.
-
Niet te snel conclusies trekken. Veel hangt van de lichtval af. Op de foto van het model heeft het gekleurde vlak op het dak van de lok dezelfde kleur als de strepen op de echte (1:1) loc. Met dat kleine vlak in het rooster is het precies andersom. Omdat vrouwen beter zijn met kleurnuances heb ik dit ook aan mijn vrouw laten zien en ze is het hiermee eens. ;)
-
Dunno, als je deze foto bekijkt (voordat de lokomotieven zelf effectief hun nieuwe paintjob hadden gekregen ) :
(http://www.railwaygazette.com/uploads/pics/tn_be-lineas-loco-graphic.png)
Dan merk je toch duidelijk dat er verschil is tussen het railpool blauw en het Lineas appelblauwzeegroen.
-
Zo, heb mijn Piko Lineas even uitgepakt, decoder erin en op men fotomuurtje gezet :
(http://www.falcon-its.be/brug/08122017.jpg)
Geen idee wat ik er van moet denken.
Maar volgens mij gaat er op de forums nog wel één en ander over gediscusseerd worden.
Het blauw van de Railpool lijn is hetzelfde als het blauw van de horizontale Lineas lijnen, enige verschil is, dat de railpool lijn op het eerste zicht eerder met een verfborstel op de rooster aangebracht is, en de horizontale railpool lijnen geprint/gespoten zijn, met een klein beetje witte "pixeltjes" in, waardoor er min of meer een piepkleine kleurnuanse is, maar het nog wel altijd hetzelfde blauw is. Van appelblauwzeegroen is zeker geen sprake.
De basiskleur van de lok, het zwart, is echt zwart-zwart. Daar waar de paintschema van men post hierboven eerder een soort grijs-zwart is, ik zou durven denken dat er een druppel van dat appelblauwzeegroen tussen gedaan is. De Piko lok, is dus echt pikzwart, en volgens mij ook niet 100% als het model.
Heb het echte model nog niet tegengekomen, dus kan niet echt vergelijken, maar van wat ik denk, heeft Piko hier met de kleuren toch een beetje naast de bal geslagen.
-
Terugkomend op de Lineas blauwe kleur.
Ben er nu voor 95% zeker van dat Piko hier een foutje gemaakt heeft.
Blijkbaar zou de kleurcode die Lineas gebruikt als unieke eigen kleur volgende kleurcodes hebben :
voor het Lineas Green :
CMYK : 100-3-50-0
RGB : 0-165-154
RAL : 5018
voor het Lineas Grey :
CMYK : 78-64-53-44
RGB : 50-63-71
RAL : 5008
Hier vind je de info over Lineas en de kleurcodes die ze gebruiken voor hun branding : http://pavlovbranding.be/klant/lineas/
Ik vermoed echter dat op de kleuren een soort copyright zit, en dat Piko hier eieren voor zijn geld gekozen heeft en ipv het lineas green en grey te nemen voor de lok er gewoon zwart en railpool blauw opgespoten is.
Beetje een dompertje op een verder mooi gelukt model.
-
Zou Piko sowieso al.geen toestemming van Lineas moeten hebben om het model op de markt te brengen? Dan lijkt me hwt copyright op de kleur ook geregeld te moeten zijn.
-
Ik denk eerder dat de kleurentint is aangepast vanwege de weergave op het model.
Doen fabrikanten vaker.
Jos.
-
Hallo
Het is eerder slecht research. Piko is hier eerlijk gezegd helaas niet al te best in
Bart
-
de veel duurdere ACME/LS Models deden ondanks hun duurdere uitvoering niet beter