Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 19:16:30
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 19:16:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 18:49:49
Aachenau West door Overet
Vandaag om 18:47:36
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
  

Auteur Topic: Piko 2017  (gelezen 63764 keer)

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1558
Re: Piko 2017
« Reactie #90 Gepost op: 06 February 2017, 11:36:56 »
Jeroen, kijk eens bij Krüger.


Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5391
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #91 Gepost op: 06 February 2017, 12:33:05 »
Een volledig uitwisselbare bufferbalk zoals bij de Roco 2400 had erg fraai geweest...
Tbinnebarretije…

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #92 Gepost op: 06 February 2017, 12:33:20 »
Wie of wat is Krüger en wat moet ik daarmee als ik de hoop uit spreek dat Piko de bufferbalken dusdanig construeert dat deze dichtgemaakt kunnen worden?  ???

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Piko 2017
« Reactie #93 Gepost op: 06 February 2017, 12:36:07 »
HO982200.01 Pufferbohlenbleche für Dieselloks Serie 2200 der Niederländischen Staatsbahnen (Roco) Neuheit 2017
Die Roco-Modelle dieser Loks haben großzügig dimensionierte Aussparungen für die Kupplung. Wegen des langen Drehzapfenabstands bzw. des geringen Überhangs kann darauf allermeist verzichtet werden. Füllstücke sind zwar materialsparend, liefern aber nicht die Vorteile neuer, vollflächiger Bleche: daß z.B. winzige Löcher für freistehende Rangiergriffe eingeätzt sind, die leicht angebaut werden können.

http://www.krueger-modellbau.de/kmb/index.php?p=main.neu.2017.ho

Wellicht (als het gat blijft) te gebruiken voor de Piko.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5391
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #94 Gepost op: 06 February 2017, 12:56:29 »
Is er überhaupt iemand in NL die Krüger importeert (of gaat importeren) of wordt dat www.....?
Tbinnebarretije…

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Piko 2017
« Reactie #95 Gepost op: 06 February 2017, 13:52:58 »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #96 Gepost op: 06 February 2017, 14:00:19 »
Aha, merci!

We gaan het wel zien dan.  (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Piko 2017
« Reactie #97 Gepost op: 06 February 2017, 14:02:35 »
Ik hoop wel dat Piko gewoon een plaatje erbij doet om de boel dicht te zetten.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5391
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #98 Gepost op: 06 February 2017, 14:39:52 »
Aan de constructie te zien op de foto's die zo her en der te zien zijn  denk ik dat ik het antwoord wel weet... (maar wonderen bestaan nog steeds... :D)

Rob
Tbinnebarretije…

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5391
  • Modelspoor is emotie...
Re: Piko 2017
« Reactie #99 Gepost op: 06 February 2017, 16:52:51 »
Mis je iets/ ben je wat kwijt?
Tbinnebarretije…

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: Piko 2017
« Reactie #100 Gepost op: 06 February 2017, 18:31:06 »
Ik heb de foto's van de Piko NS 2200/2300 bekeken en merk op dat de ramen met meegegoten ruitenwissers komen.
Oei, dat deden de fabrikanten in de jaren 70 tot jaren 90. Maar kom op zeg, anno 2017!?  :-\ Jammer dit. Die dieseltank zit mij ook niet helemaal lekker en lijkt aan de onderkant kaarsrecht te zijn. Dit terwijl daar een lichte knik naar beneden hoort te zitten. Het zou een vertekening van de geschoten afbeelding kunnen zijn. Maar de totale indruk is goed en op en top een NS 2200/2300. (y) Ben reuze benieuwd! We wachten af....

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 06 February 2017, 18:37:22 door Thowra »
We're all riders on this train.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Piko 2017
« Reactie #101 Gepost op: 06 February 2017, 18:36:46 »
Kan je die wissers ook niet kwijtraken. Misschien nog wel ergerlijker. :-*
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: Piko 2017
« Reactie #102 Gepost op: 06 February 2017, 18:38:33 »

Echt niet!  :angel:
« Laatst bewerkt op: 09 February 2017, 02:58:46 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »
We're all riders on this train.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Piko 2017
« Reactie #103 Gepost op: 09 February 2017, 02:26:34 »
Ik heb de foto's van de Piko NS 2200/2300 bekeken en merk op dat de ramen met meegegoten ruitenwissers komen.
Oei, dat deden de fabrikanten in de jaren 70 tot jaren 90. Maar kom op zeg, anno 2017!?  :-\ Jammer dit. Die dieseltank zit mij ook niet helemaal lekker en lijkt aan de onderkant kaarsrecht te zijn. Dit terwijl daar een lichte knik naar beneden hoort te zitten. Het zou een vertekening van de geschoten afbeelding kunnen zijn. Maar de totale indruk is goed en op en top een NS 2200/2300. (y) Ben reuze benieuwd! We wachten af....

Jeroen

Bij de GTW zitten ze ook op het raam megegoten, en het stoort total niet.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Piko 2017
« Reactie #104 Gepost op: 09 February 2017, 05:01:11 »
Het stoort jou niet.  ;)