Voor een hondenbot zou het ook moeten werken. Maar eigenlijk is dat hetzelfde als dit wanneer je de wissel open rijdt in deze situatie en dus altijd in dezelfde richting door de lus gaat. Wat je daarvoor moet doen is of:- Beide spoelen aan dezelfde voeding hangen. Immers zal nu (uitgaande van tegen de klok in) nu altijd een verbinding met de blauwe voeding de boel moeten doen schakelen. Uitgaande van tegen de klok in altijd komt de onderste diode te vervallen en sluit je dat ook achter de bovenste diode aan.- Of je moet aan een kant de onderbreking naar de andere spoorstaaf doen. Weer uitgaande van tegen de klok in moet dan de paarse naar binnen.
de grijze sectie moet niet tegelijk beginnen met de andere railstaaf maar eerder. De zaagsnede (tussen blauw en zwart) moet halverwege de grijze sectie zitten. Zelfde natuurlijk aan de andere kant met paars.
- Je schakelt twee spoelen via de wielenNu zullen beide wel werken maar vooral het tweede vraag ik me af hoe erg het vonkt... Zeker omdat er ook nog een condensator wordt opgeladen. Waarom heb je die geplaatst? Aan de andere kant Märklin deed het ook altijd...
Tot iemand daar de deksel vanaf haalt
heb je wel hèèl snelle relais nodig.
Nee, hij gaat niet naar neutraal. Dat is precies wat de print zo simpel maakt. Maar ik zie niet in waarom dit niet bruikbaar is. Waarom MOET de trein altijd hetzelfde door de lus?
Enige "probleem" is dat één relais misschien sneller schakelt dan de andere. En is de snelle R2 dan is er de kans dat R1 fout blijft staan. Maar omdat het twee identieke relais zijn met een condensator acht ik die kans niet zo groot maar het zou kunnen. Probeer al te denken hoe dat anders zou kunnen maar kom er nog niet uit. "Probleem" heb je niet met een 4-polig relais.
Maar het laat inderdaad zien dat het een 4-polige is. Goedkoop zal hij niet zijn denk ik