Ik heb dit zo toegepast maar op de een of andere manier wordt er toch ergens kortsluiting gemaakt.
In de handleiding van de 4024 zit een tegenstrijdigheid. Zie het laatste plaatje op de laatste pagina.In de aansluittekening links zit het puntstuk aan de middelste klem, maar volgens het schema rechts moet het puntstuk aan één van de buitenste klemmen. Wat is goed?
....Wanneer je de DR4102 onjuist aansluit (verwisseling plus/min en/of onjuiste railaansluiting) dan kun je ook kortsluiting veroorzaken...Hierbij het door mij aangepaste aansluitschema van de DR4102, waarbij je er op letten moet dat je de plus van de OUTx ook op de plus van de DR4102 aansluit en de min van de OUTx op de min van de DR4102.Het puntstuk van het wissel sluit je aan op de middelste aansluiting van de DR4102 en de rails op de linker en rechter aansluiting. Wanneer er dan toch kortsluiting via het puntstuk optreedt dien je de railaansluitingen op de DR4102 om te wisselen.OPM: Dit schema geldt voor de DR4102 met een OMRON G5V-1 RelaisSchakel je "GROEN (Wissel Recht)" bij instelling Preset 1 dan wordt uitgang OUTx actief (AAN), waardoor het relais geactiveerd wordt en de verbinding C naar NO (Normally Open) schakelt.Schakel je "ROOD (Wissel Afbuigend)" bij instelling Preset 1 dan wordt uitgang OUTx niet actief (UIT), waardoor het relais in de ruststand komt en de verbinding C naar NC (Normally Closed) schakelt.
Ik heb die krengen ook onder de baan zitten, ...