Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
US diorama in H0
door
basjuh1981
Vandaag
om 14:39:25
Einde Koemo ballast ???
door
Dave.......
Vandaag
om 14:39:24
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?)
door
Jeroen Trainz
Vandaag
om 14:12:50
ACME 2024 met NS ICNG!
door
Daan!
Vandaag
om 14:09:36
"Nederlandse" modellen
door
ArjanB
Vandaag
om 14:07:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
4020 281-4
Vandaag
om 14:01:37
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 13:41:33
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 13:31:53
Openen Lima Hondekop
door
Pauldg
Vandaag
om 13:08:22
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
tothebeach
Vandaag
om 11:11:37
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant
door
JeroenM.
Vandaag
om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:02:44
25 jaar geleden
door
Willem1951
Vandaag
om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Frans
Vandaag
om 09:27:24
Baan in Los Angeles
door
Jelmer
Vandaag
om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Jelmer
Vandaag
om 08:48:06
LS Models 2024
door
Martijn193
Vandaag
om 08:02:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 00:35:59
NS 8400 van Werps
door
Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner
door
Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven
door
Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Thom
18 april 2024, 21:24:49
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo
door
renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
DB 01 220 verbeteren en revisie.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: DB 01 220 verbeteren en revisie. (gelezen 6041 keer)
GerardvV
Offline
Berichten: 3505
Enge buur bij de buren
Re: DB 01 220 verbeteren en revisie.
«
Reactie #15 Gepost op:
16 november 2016, 22:41:57 »
Vandaag wat voorbereidingen gemaakt voor inbouw van een Loksound en wat kabels getrokken.
IMGP8179
by
G. van Vliet
, on Flickr
Om de kabels onder het machinistenhuis door te krijgen moest een stukje uit de bevestigingsplaat voor de Symoba worden gesneden maar het geheel ligt nog pas onder het machinistenhuis.
IMGP8180
by
G. van Vliet
, on Flickr
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
GerardvV
Offline
Berichten: 3505
Enge buur bij de buren
Re: DB 01 220 verbeteren en revisie.
«
Reactie #16 Gepost op:
16 november 2016, 22:44:30 »
Citaat van: charp op 16 november 2016, 22:40:27
Dit zijn serieuze ingrepen ! Petje af. Hoe krap zijn die bogen die nog haalbaar zijn ?
Peter
Op de foto staat het geheel op een R415 maar er is nog lucht tussen tender en lok.
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
jerrytrein
Offline
Berichten: 5806
Re: DB 01 220 verbeteren en revisie.
«
Reactie #17 Gepost op:
16 november 2016, 23:48:56 »
Gelogd
GerardvV
Offline
Berichten: 3505
Enge buur bij de buren
Re: DB 01 220 verbeteren en revisie.
«
Reactie #18 Gepost op:
14 december 2016, 23:23:30 »
Weer een paar dingetjes kunnen doen;
Wat SMD ledjes en weerstandjes op een stukje styreen gemaakt om de originele gloeilamp te vervangen, door het verwijderen van de rookgeneratorhouder is hier nu plek voor. Nu ok de mogelijkheid voor sluitverlichting gemaakt. Hiervoor halfverwege het styreenplaatje een scheiding tussen toplicht en onderste lantarens gemaakt zodat rood niet doorschijnt naar boven.
IMGP8197
by
G. van Vliet
, on Flickr
en het geheel afgedekt met een plaatje zodat er geen licht naar onderen doorschijnt, de lichtgeleiders worden al door de originele kast afgeschermd.
IMGP8198
by
G. van Vliet
, on Flickr
IMGP8200
by
G. van Vliet
, on Flickr
Hetzelfde in de tender gedaan.
IMGP8199
by
G. van Vliet
, on Flickr
In de ketel is genoeg ruimte voor een Loksound met een speakertje van rond 20 mm. De klankkast van de speaker is net iets te groot dus deze naar 19,5mm gebracht.
Loksound en gewicht in de ketel gelegd en de hele handel bedraad.
Volgende stap is de zaak weer inelkaar zetten en alles aansluiten.
IMGP8203
by
G. van Vliet
, on Flickr
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
GerardvV
Offline
Berichten: 3505
Enge buur bij de buren
Re: DB 01 220 verbeteren en revisie.
«
Reactie #19 Gepost op:
26 december 2016, 18:37:14 »
Afgelopen dagen Loksound ingebouwd en ingeregeld en de hele handel inelkaar gezet.
DB 01 220 kan dienst doen op de baan in aanbouw al denk ik niet dat geluid altijd aan zal staan.
Origineel wordt spanning alleen via de drijfwielen opgenomen, dat heb ik zo gelaten maar door het stijve frame is er toch niet altijd contact met de rail waardoor de lok af en toe stilvalt. Daar had je,voor de verbouwing van 3rail~ naar twee rail digitaal geen last van omdat er altijd wel een van de wielen contact met de rails had. Hier moet dus nog wat op verzonnen worden. Via alle loopwielen stroom afnemen of toch een vorm van vering in de drijfassen maken of zo. Nog over nadenken.
Alle drie de koplampen branden gewoon, alleen op foto en film zie je er maar twee. Waarschijnlijk de lichtinval.
Filmpje met het binnenkomen van de lok na verbouwing;
PC260166
by
G. van Vliet
, on Flickr
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
V200-G2000
Offline
Berichten: 2713
Re: DB 01 220 verbeteren en revisie.
«
Reactie #20 Gepost op:
26 december 2016, 19:17:57 »
Het probleem met stroomafname had ik met mijn analoge 01 220 ook. Ik heb de voorste loopassen ook van stroomafname voorzien waarmee het probleem opgelost was.
Gelogd
Richard
Dieselstadt:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,215.0.html
Opeldorf:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=58539.0
114*, 41 G2000'en, 36 V200'en, 3 D800'en
GerardvV
Offline
Berichten: 3505
Enge buur bij de buren
Re: DB 01 220 verbeteren en revisie.
«
Reactie #21 Gepost op:
26 december 2016, 19:51:27 »
Dat ga ik, denk ik, ook proberen, ik neem dan meteen de achterste loopas mee.
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9859
Re: DB 01 220 verbeteren en revisie.
«
Reactie #22 Gepost op:
26 december 2016, 23:25:30 »
Neem dan heel soepele slepertjes want stilstaande spaakwielen is een nogal dom gezicht...
Wat me in dit filmpje ook weer erg opvalt is die enorm dikke tender van de fleischmann. Om een of andere reden is die te hoog gemaakt, meer nog dan voor de gebruikelijke wat te grote fleischmann-schaal nodig geweest was. Ik heb hier nog een fleischmanntender staan waar ik gewoon om eens te proberen de kap van een piko 01-tender op gezet heb, die is wel op schaal en die past met vrij weinig moeite, aan aandrijving en gewicht hoef je niks te vijlen, alleen de kliknokjes zitten natuurlijk op een andere plek en de bufferbalk en dus de gereedschapskist achter zijn bij fleischmann breder dus daar moet je wat hakken.
Kijk maar eens wat ik bedoel: de bovenste lijn van de waterbak gaat hier door de onderkant van de ramen van het machinistenhuis...
https://i.ytimg.com/vi/tO3s7KfNXSs/maxresdefault.jpg
en bij fleischmann ongeveer door het midden of zelfs iets hoger, dat scheelt toch al gauw 3 mm.
http://i.ebayimg.com/00/s/MTA2OFgxNjAw/z/casAAOSwZ8ZW3ZcI/
$_1.JPG
Omdat de aandrijving en het gewicht gewoon keurig in zo'n wel op schaal gemaakt kapje passen lijkt het er naar mijn idee op dat er laat in het ontwerp besloten is die tender uit verhouding te trekken, al heb ik geen idee waarom.
Mocht je dus zin hebben om meer te knutselen, regel een piko-kapje, zet de gereedschapskist van de fleischmann-kap over op de piko-kap en je hebt de 01 zoals ie door de fleischmannconstructeurs bedoeld is destijds.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
charp
Peter
Offline
Berichten: 1894
werken met de aaiket
Re: DB 01 220 verbeteren en revisie.
«
Reactie #23 Gepost op:
27 december 2016, 00:26:23 »
Ben ik dus een jaar of dertig verliefd geweest op de "bullige" tender van mijn Br 01 220, lees ik nu dattie niet klopt.
Het valt niet mee om een heel leven lang gelukkig te zijn als modelspoorliefhebber.
Peter
Gelogd
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9859
Re: DB 01 220 verbeteren en revisie.
«
Reactie #24 Gepost op:
27 december 2016, 08:30:30 »
Nou, dr is niks mis mee om een flinke derrière te waarderen hoor.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
GerardvV
Offline
Berichten: 3505
Enge buur bij de buren
Re: DB 01 220 verbeteren en revisie.
«
Reactie #25 Gepost op:
27 december 2016, 16:48:02 »
Omdat het erom ging mijn oude Fl 3rail~ 01 220 om te bouwen naar 2 rail digitaal en meteen wat kleine verbeteringen aan te brengen zal ik de tender niet verbouwen, het moet natuurlijk wel mijn oude Fl 01 220 blijven, eigenlijk te groot voor H0 met een te dikke kont.... die boven al het andere materieel uit blijven steken.
Bovenop het tweeassige bogiestel aan beide zijden een reepje van 1 mm pertinax printplaat geplakt (ruimte zat en valt niet op) en op het koperlaagje hardgetrokken staaldraad 0,3mm gesoldeerd. Het staaldraad netjes tegen de loopwielen aan gebogen zodat de loopwielen met minimale druk geraakt worden (aan het eind van de draad een mooi boogje).
Draden door het frame met de stroomafnemers van de drijfwielen verbonden.
Hetzelfde gedaan met het achterloopwiel en zo een basis gecreëerd welke over zes assen stroom afneemt.
Loopt nu als een zonnetje en stopt nergens meer (zonder opdracht
).
Klaar
«
Laatst bewerkt op: 27 december 2016, 16:58:45 door GerardvV
»
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
DB 01 220 verbeteren en revisie.