Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Koploper: Functies uitgebreid en geluid / Loksound 5 door Ben
Vandaag om 06:50:43
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 06:30:46
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
19 August 2025, 23:29:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
19 August 2025, 22:53:06
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
19 August 2025, 22:31:06
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
19 August 2025, 22:24:58
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
19 August 2025, 22:19:58
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Benelux795
19 August 2025, 22:12:37
Oersik NS100 schaal 1:16 in lasergesneden hout door decauville_nl
19 August 2025, 22:09:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door klusser
19 August 2025, 22:09:22
Station Roodeschool door Torikoos
19 August 2025, 22:07:05
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
19 August 2025, 22:03:00
US diorama in H0 door jan47
19 August 2025, 22:00:31
RhB H0m, Albulisch door Boertje
19 August 2025, 21:56:58
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
19 August 2025, 21:53:28
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
19 August 2025, 21:34:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
19 August 2025, 21:06:49
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 August 2025, 20:58:45
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Ronald69
19 August 2025, 20:22:57
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 August 2025, 20:10:10
Trix DXI van DC naar AC door grossraumwagen
19 August 2025, 19:37:22
Raadplaatje door grossraumwagen
19 August 2025, 19:23:27
Is het normaal dat een digikeijs booster af en toe de gele led flitst? door Dirk
19 August 2025, 19:18:59
Deining in Dönsdorf door Basilicum
19 August 2025, 19:00:39
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door Ben
19 August 2025, 18:34:13
Rijnstraat door Gerco van Beelen
19 August 2025, 18:09:11
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
19 August 2025, 18:08:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
19 August 2025, 17:35:18
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door AlbertG
19 August 2025, 16:56:46
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
19 August 2025, 16:40:43

Auteur Topic: Aannemersbedrijf Poly & Styreen  (gelezen 15228 keer)

Bert Sprinter

• Gast
Re: Aannemersbedrijf Poly & Styreen
« Reactie #15 Gepost op: 21 October 2016, 11:20:54 »
Deel III

Naar aanleiding van vragen van andere forumleden zal ik een en ander verduidelijken. Ik heb dus twee van die sets huizen gekocht, en deze opgedeeld in de vier huizen die met de achterkant en dus ook met de binnenplaats naar de kijker staan gericht, en de overige vier huizen staan aan de overkant van die straat. De huizen met de blokken in de gevel vond ik wat minder mooi, en dat zijn die vier grijze huizen van deel I, hier A en C. Het laatste huis rechts in dat rijtje is Faller 130906 en zit dus niet bij de set huizen Goethestrasse.

Foto: Faller

De ander huizen zijn een stuk mooier en staan aan de overzijde van de straat, waar je ze wél goed kunt zien, dit zijn de vier okergele/lichtgrijze huizen, hierboven aangeduid met B en D. Daar heb ik de binnenplaats weggelaten, want je ziet er toch niks van en het kost ook extra ruimte. Ik heb er nu drie gedaan. Daar moet er dus nog één van gebouwd worden.

Aan de linkerkant staat een hoekhuis van Kibri, die met dat torentje. Aan het eind, rechts, staat het Faller hoekhuis 130906, die nog vervangen gaat worden door Faller 130918, waar ik nu aan werk.

Aangezien ik nog zo’n set ga kopen, komen er dus bij elk rijtje nog twee huizen bij. Daar wil ik weer andere kleuren voor gebruiken, maar hoe of wat, daar ben ik nog niet helemaal uit.

[imgwidth=800]https://images.beneluxspoor.net/bnls/Goethestrasse_067.jpg[/img]

Ik ben hier nu zo’n twee jaar mee bezig, ik heb ook nog twee blokken met Kibri huizen gebouwd, ook die komen aan de beurt. Ik zal eens foto’s maken van hoe het geheel er uit moet gaan zien, maar omdat mijn camera (binnenshuis) van veel licht houdt, moeten jullie dus nog even wat geduld hebben.

Mvg,

Bert.
« Laatst bewerkt op: 21 October 2016, 11:24:11 door Bert Sprinter »

Bert Sprinter

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 21 October 2016, 19:09:20 »
Nog wat nieuwe aanwinsten: twee pakketjes van Preiser, de rechtse was lange tijd niet leverbaar maar wordt nu weer geproduceerd. Deze zijn voor mijn oude verffabriek die later nog aan bod komt. De verpakking is nieuw, zo ook die van de stoeltjes en tafeltjes, waar ik al een setje van had, helaas zijn ze ook zo’n drie euro per stuk duurder geworden.

En dan nog twee maal Humbrol lichtgrijs 147 o.a. voor het nieuwe hoekhuis dat ik hier binnenkort zal posten,

Mvg. Bert.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #17 Gepost op: 21 October 2016, 19:21:00 »
Bijzonder fraai allemaal.  (y) Hele mooie plaatjes allemaal.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

barani517

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 21 October 2016, 20:01:45 »
Mooi die interieurs. Met name dat restaurant, die flesje olie op tafel, perfect!

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #19 Gepost op: 21 October 2016, 20:22:09 »
Je kunt met simpele afvalstukjes karton en styreen ook prachtige interieurs maken.
Voor een fractie van de prijs.
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54292.msg3221499267.html#msg3221499267
Tenminste, zo deed ik dat.
Als budget geen item is, kun je natuurlijk gewoon kant-en-klaar kopen.

Als kleinzoon van twee bakkers, vind ik die Konditorei er smakelijk uitzien (y)

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Bert Sprinter

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 21 October 2016, 21:19:35 »
Hallo Hendrik-Jan

Mooi gedaan, ik heb de keuken met die blauwe stoelen en barkrukken van styreen restjes gemaakt. Is niet te koop dus dan moet je het wel zelf maken. Stoelen en tafels zijn van Preiser en de barkrukken waren over van een Faller gebouw.

Het is een hoop werk maar dan heb je ook wat zeggen ze altijd. Ik ga je draadje zo eens bekijken, ziet er leuk uit  (y)

Mvg. Bert

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #21 Gepost op: 21 October 2016, 22:10:27 »
Stoelen zelf gemaakt :o
mooi gedaan man (y)

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #22 Gepost op: 21 October 2016, 22:26:47 »
Wow! Wat een prachtige bouwsels! Echt geweldig (y)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Bert Sprinter

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 22 October 2016, 12:19:19 »
Stoelen zelf gemaakt :o
mooi gedaan man (y)

groeten
Hendrik Jan

Nee, de keuken inrichting Hendrik Jan, niet de stoelen, die zijn van Preiser.  ;)

Mvg. Bert

Bert Sprinter

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 22 October 2016, 13:26:52 »
Deel IV

Ristorante Portobello I

Zoals eerder gezegd ben ik momenteel bezig met het grote pand van Faller: Stad Endhaus 130918, wat perfect bij deze rij huizen past. In de benedenverdieping komt een Italiaans restaurant, Ristorante Portobello, met uiteraard een kompleet interieur. De keuken zal enigszins zichtbaar blijven omdat er een transparante muur in komt. En omdat dit huis toch wel een blikvanger is, heb ik een Tams verlichtingssetje gekocht, LC 11, bewoond huis.

Bij de bouw van deze ga ik echt helemaal ‘los’, dit moet een juweeltje worden, qua inrichting, maar ook qua verlichting.

We beginnen met de grondplaat, het gat moet dichtgemaakt worden om de vloer van het restaurant te creëren, dus wordt er een plaatje polystyreen in gelijmd. Daarna worden de onderste gedeeltes van de gevel in elkaar gezet en geschilderd. De deuren worden blauw en met een plat penseel en witte acrylverf worden wat highlights aangebracht.

Van de afscheidingen die eigenlijk voor de winkels bedoeld waren heb ik de binnenmuren van het restaurant gemaakt, de muren worden wit, dat reflecteert het licht beter, de vloer grijs en in de keuken komt een tegelvloer. Ook komt er een bar, met spiegelwand natuurlijk. Het is de bedoeling dat het bovenste gedeelte afneembaar wordt, zodat iedereen een kijkje in de keuken van het restaurant kan nemen.

Als test heb ik aan één kant de ramen en gordijnen gedaan volgens de methode ‘Basilicum’. Daarmee krijgen de ramen meer diepte - die krijgen ze inderdaad - maar het is wel veel werk. Ik heb het vandaag uitgeprobeerd met verlichting, en dan ziet het er echt fantastisch uit. Voor het gemak heb ik 2,5 x 1 mm polystyreen strips gebruikt, en geen karton, omdat dat weer wit geschilderd moet worden. Later ga ik nog wat meer trucjes van Basilicum gebruiken.

Kijk hier eens naar zijn welbekende prachtige werk, en hoe hij de ramen doet:

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,15353.465.html

De man is een perfectionist en ik kan nog veel van hem leren (y).

Inmiddels ben ik na drie schilder beurten hier aangeland, de volgende stap is de vloer grijs schilderen, en de deuren aan de binnenzijde moeten ook blauw worden geschilderd, dat doe ik vandaag.

Zo, nu moet ik dus aan het werk,

Mvg. Bert.
« Laatst bewerkt op: 23 October 2016, 16:24:29 door Bert Sprinter »

ivanzon

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 22 October 2016, 14:15:17 »
Nog een kleine tip naar aanleiding van de foto's van het afgeronde bouwwerk: Als je mooie klassieke lantaarns nodig hebt kan je het beste die van Auhagen gebruiken. Het is een priegel klus om die te bouwen (mini boortjes zijn een aanrader) maar ze zien er een stuk beter uit met het transparante glas

Bert Sprinter

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 22 October 2016, 14:58:16 »
Kijk eens even:

Goedkoop zijn ze niet maar ik hoef er natuurlijk niet meteen 20 van te kopen, ik koop er bij naar mate het project vordert.

Mvg. Bert.
« Laatst bewerkt op: 22 October 2016, 14:59:54 door Bert Sprinter »

Bert Sprinter

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 24 October 2016, 18:33:58 »
Deel V

Ristorante Portobello II

Vandaag weer wat kunnen doen aan het restaurant, de binnenmuren en vloer zijn nu netjes geschilderd, de keuken krijgt nog een tegelvloer, en dan is het restaurant helemaal klaar voor de inrichting. Die ga ik eens op mijn gemakje maken, maar ondertussen ga ik al wat aan de gevels doen.

Deze worden ook okergeel met lichtgrijs, hieronder is de bouw van de rechtergevel te zien. Wat vooral opvalt is het aantal onderdelen dat geschilderd moet worden. Links de raamkozijnen en gevelversieringen, ik plak ze met dubbelzijdig tape op een latje en dan worden ze geschilderd, alles moet ook nog twee keer gedaan worden, want de verf dekt niet altijd even goed. Dan moet de overtollige verf weggeschraapt of weggeschuurd worden. Daar ben ik nog wel even zoet mee, want hierna moeten er nog twee van die gevels gedaan worden.

Ook nog even een bliksembezoek aan de lokale Aktie winkel gebracht, waar ik o.a. weer vier van deze zelfklevende LED strips heb gekocht, ze zijn 1,49 per stuk, per set zitten er 30 warm witte LED’s in. Deze gebruik ik voor de verlichting van mijn huizen.

Ik gebruik veel van die zelfklevende LED strips die je gewoon op een wand of plafond kunt plakken, maar ook LED’s uit kerstverlichting. Het grote voordeel is dat dit allemaal high-efficiency LED’s zijn, omdat ze op twee of drie AA batterijen werken en maar heel weinig energie mogen verbruiken.

Voordeel hiervan is weer dat je niet een hele zwik zware trafo’s nodig hebt, maar ook gewoon een 5 Volt trafo kunt gebruiken. Dat scheelt ook een hoop in de kosten.

Dat was het weer voor vandaag, veel knutsel plezier deze week!

Mvg. Bert.

ddv

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 25 October 2016, 21:48:53 »
Hoi sprinter;

Hoeveel ledjes zet je zo achter elkaar ... ergo welke weerstand komt ervoor ?
Verder lees ik hier wat van telefoonladers en USB-gevalletjes, graag wat input voor een elektronische leek [spreek Digibeet]  :).

Groet Dieter

Arjen52

• Offline Offline
  • Oude meuk in h0
« Reactie #29 Gepost op: 25 October 2016, 21:55:21 »
Hallo Bert,
Van mij dezelfde vraag. Ik heb die Action-ledjes (30 stuks) ook gekocht voor mijn geplande overdekt station.