Maar na de uitzending op de radio hoorde ik dat er, gelijktijdig met Eurospoor, de modelbouwbeurs was in de Blokhoeve in Nieuwegein.
Ik denk niet dat de opzet veel hoeft te veranderen, alhoewel ik denk dat het leuker wordt als het interactief wordt. Dat de bezoeker de baan kan bedienen dmv knoppen bijvoorbeeld.
De aanwas is kleiner en de gemiddelde leeftijd neemt dus toe.
Dat is de eerste keer dat ik jou dat hoor zeggen. Voorheen wees je doemdenkers terecht.
En wil je de modelspoorhobby verder promoten dan kun je dat beter niet op Eurospoor doen. Daar lopen mensen die de weg naar de hobby al gevonden hebben.
Het project kijken spelen leren en maken Is mooi initiatief om de hobby, maar zeker de handvaardigheid en techniek weer onder de aandacht te brengen.
Zal lastig worden om niet continue te willen ingrijpen in de bouwfase, maar het gaat juist om het bouwen.
ik wil niet somber zijn maar ik ben bang dat het over een kleine 30 jaar wel gedaan is met modelspoor hobby,
Klasgenoten (14+) vonden haar eerste lokje zelfs vet.
ik wil niet somber zijn maar ik ben bang dat het over een kleine 30 jaar wel gedaan is met modelspoor hobby, Voor mij geld dat ik 49 ben en ruim 44 jaar met modelspoor hobby bezig ben.
Als je tegenwoordig kijkt bij de NS of DB dan hebben alle locs zelfde kleurstelling en zijn er ook niet meer zo veel verschillende modellen op het spoor zo als in de jaren 60 70 en 80. Dat kan ook nog eens een rede zijn waarom jongeren het spelen met een modelspoortrein niet meer zo aanspreekt.
Bij de introductie van de CD in 1982 op de Firato (wie kent dat nog) ...