Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?  (gelezen 15871 keer)

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 828
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #90 Gepost op: 08 januari 2017, 09:57:55 »
Dreig even off topic te gaan maar hoop dat dit door de vingers wordt gezien daar het over het in dit draadje besprokene gaat.
Het zou aan de organisator van de beurs in Houten te overwegen zijn dat hij in dit soort omstandigheden de beurs kan afgelasten. Nu hebben zowel klanten als handelaren grote risico's gelopen. Voor hen die er wel waren zal de beurs niet het aanbod en de omzet geboden hebben wat men er normaal van mag verwachten.
Voor de organisatie zijn er mogelijk wel kosten en geen inkomsten. Dat is echter middels een goed contract, verzekering en mogelijk beroep op overmacht mogelijk een oplossing voor te vinden. Verder is het in de huidige tijd ivrij eenvoudig iedereen tijdig op de hoogte te brengen.
Als reactie op de opmerking van Falcon: zowel in België als in Duitsland is het gebruik van Winterbanden meer gemeengoed danwel wettelijk voorgeschreven in deze omstandigheden. Je opmerking over spray is nu net de essentie van het typisch Nederlandse probleem. In Nederland gebruiken we veel ZOAB (zeer open asfalt beton). Buiten Nederland wordt ZOAB vrijwel niet toegepast. ZOAB heeft als goede eigenschap dat het meer water opneemt en zo tot minder opspattend water en dus beter zicht en grip leidt. Nadeel is echter dat het oppervlak bij ijzel veel gladder wordt en ook veel  moeilijker schoon te krijgen is.
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3388
    • modulebaan.nl
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #91 Gepost op: 08 januari 2017, 10:20:25 »
Naar mijn idee waren de omstandigheden gisteren niet zo slecht dat de beurs afgelast moest worden. Een aantal handelaren zal ook al op vrijdagavond aangekomen zijn, en in Houten overnacht hebben.
Het wegdek in Nederland is gebouwd voor hier normale omstandigheden: regen. Dan is het heel prettig als er geen opspattend water is. Ik vermoed dat dat de verkeersveiligheid ook ten goede komt.
Voorzover ik begrepen heb, moeten we rekening houden met gemiddeld twee dagen per jaar dat de omstandigheden echt slecht zijn door ijzel. Waarschijnlijk is dit in onze omstandigheden de situatie die het minste aantal verkeersslachtoffers veroorzaakt. Ondanks het grote aantal aanrijdingen met blikschade van gisteren.
In de loop van de dag werden de omstandigheden vanuit het westen beter, zoals ook voorspeld.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #92 Gepost op: 08 januari 2017, 10:29:23 »
Ja, regen is een stuk normaler in Nederland dan sneeuw en ijs (in België ook denk ik). Het voordeel van ZOAB bij regen is heel goed te merken bij een overgang tussen ZOAB en klassiek asfalt. Echt een wereld van verschil, vooral wat betreft het zicht.
Of het allemaal veel ongevallen scheelt is wat anders. Denk wel dat het scheelt, maar mensen rijden bij regen harder op ZOAB net als ze doen op sneeuwbanden bij sneeuw en ijs.

Overigens gisteren niet naar Houten geweest, omdat ik niets nodig had. De fiets met sneeuwbanden had het wel gered.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #93 Gepost op: 08 januari 2017, 10:30:14 »
Als reactie op de opmerking van Falcon: zowel in België als in Duitsland is het gebruik van Winterbanden meer gemeengoed danwel wettelijk voorgeschreven in deze omstandigheden.
In Duitsland overigens wèl verplicht. Er wordt uiteraard niet op gecontrolleerd maar na een ongeval krijg je problemen.

Anyway On Topic. Ik ben uiteindelijk niet gegaan gezien de meldingen. Ik ben bij dit soort omstandigheden altijd banger voor mijn medeweggebruikers dan voor mijzelf. En zeker in het weekend zit er weer ander volk op de weg. Voor een zak zeeschuim en wat autotjes is mij dat het risico niet waard.
No dress rehearsel, this is our life.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #94 Gepost op: 08 januari 2017, 10:31:33 »
Je weet toch dat iedereen beter rijdt dan gemiddeld Marc?  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #95 Gepost op: 08 januari 2017, 10:34:47 »
Vooral ik.  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #96 Gepost op: 08 januari 2017, 10:44:48 »
Is degemiddelde duitser niet meer gewend aan winters weer
En met zoab is het slecht strooien,omdat het zout in het zoab zakt en dan geen werking meer heeft
En wat de meesten NIETkunnen ,is aanpassen
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2017, 14:03:36 door Reinout van Rees. Reden: Tag gefixt »

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #97 Gepost op: 08 januari 2017, 18:28:05 »
Heb zelf winterbanden omdat ik veel kilometers doe, maar hou er rekening mee : winterbanden zijn alleen nuttig voor regen en sneeuw. Waarbij je bij deze laatste ok niet als een gek door de sneuuw moet sjeezen. Op ijzel, glij je even goed/slecht ( hoe je't bekijkt ) met winterbanden als met zomerbanden. Ijzel is gewoon een kwestie van rijstijl aanpassen, en dat wil in sommige gevallen effectief wel zeggen : minder dan 50 rijden.
Want heb het gisteren onderweg naar Houten mogen ondervinden rondom Breda : ook al rij je 50 daar zoals de borden boven de autostrade toonden, je glijdt van hier naar daar, ook al rij je gewoon rechtdoor aan een slakkegangetje. Gewoon kwestie van rustig blijven, geen bruuske maneauvres maken, en als je zulk weer niet gewoon bent, gewoon thuisblijven, zobiezo al genoeg brokkenpiloten op de baan ( waar ik ook niet mee ga zeggen dat ik een superchauffeur ben :) )

Maar de beurs er om aflassen .... dunno. Je gaat zobiezo mensen voor de deur hebben staan, die niet dagelijks hun mail/internet checken voor ze vertrekken etc, en die staan uiteindelijk ook voor een gesloten deur.
Ondernemen = risicos nemen, en dat wil wel eens zeggen dat je een beurs organiseerd, of als standhouder naar een beurs gaat, waar weinig opkomst is.