Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 10:43:36
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Baan in Los Angeles  (gelezen 363288 keer)

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #900 Gepost op: 14 maart 2019, 03:14:31 »
De afgelopen week aan het stoeien geweest met de electronica van de baan.

Zo nu en dan krijg ik meldingen die ik niet kan plaatsten, maar ja, ik ben gelukkig niet de enige, heb ik vandaag onder vonden op het BIDIB forum. Tja, er staan ondertussen 50+ treinen op de baan, en dan willen dingen nog wel eens niet lekker lopen.

Dat wordt dus nog even puzzelen de komende weken/maanden, maar ja, we gaan er waarschijnlijk wel weer uitkomen. De eerste extra onderdelen zijn besteld om de stress uit de baan de halen.

Dus maar eens even verder gegaan met het uitpakken van de koffers, want ja, die zijn nog steeds niet allemaal leeg.

Naast bier in het klooster is het wel interessant om wat versnaperingen te leveren. Mars uit Veghel heeft aangeboden de bevoorrading te toen van het snoepgoed, en het eerste materiaal voor de leveringen is zojuist aangekomen.




Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5476
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #901 Gepost op: 14 maart 2019, 03:46:14 »
Leuk om die Mars wagons te zien Andre. Ik heb ze zelf ook, maar dan om een bijzondere reden  (y)

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22187
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #902 Gepost op: 14 maart 2019, 11:53:08 »
Leuk en mooi Andre!

En dan te bedenken dat Mars mijn favoriete candybar is  ;)
Met vriendelijke groet,
Wim

Sandopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #903 Gepost op: 14 maart 2019, 12:19:35 »
André,

Welke onderdelen zijn onderweg? Ik ben momenteel spullen aan het inslaan. Kan ik hier rekening mee houden.
Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.



OpenDcc GBMBoost16T master, GBM16TS, GBMBoost16T cliënt, OneControl en LightControl, iTrain.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #904 Gepost op: 14 maart 2019, 18:57:39 »
@Ed, Wim, het blijft me verbazen dat hier alleen Snickers en Milky Way goed te verkrijgen zijn, een Mars of Bounty is echt zoeken.

@Rinus, in het schaduw station heb ik 8 parallel sporen van 5 blokken. ik heb in het begin de fout gemaakt om in het schaduw station de 8 opstel sporen parallel aan te sluiten. Wat ik eigenlijk had moeten doen is per 2 sporen alle blokken op 1 bezet module te zetten. Nu heb ik te veel overgangen van 1 bezetmeldmodule naar andere. (Tja, hoe leg je dat eigenlijk snel in een paar woorden uit). Dus ik ga er twee modules bij plaatsen zodat er per bezetmeldmodule maar 2 overgangen zijn naar anderen. Hierdoor kan ik storing die kunnen onstaan als een trein op de overgang zit tussen twee modules oplossen. Het gaat hierbij om BiDiB nodes.

Sandopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #905 Gepost op: 14 maart 2019, 21:03:43 »
André,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik dacht even dat het iets anders was.
Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.



OpenDcc GBMBoost16T master, GBM16TS, GBMBoost16T cliënt, OneControl en LightControl, iTrain.

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #906 Gepost op: 14 maart 2019, 21:42:42 »
@Ed, Wim, het blijft me verbazen dat hier alleen Snickers en Milky Way goed te verkrijgen zijn, een Mars of Bounty is echt zoeken.

Zijn er in LA geen speciaalzaken die Europees voedsel verkopen? B.v. een Holland of British shop? Daar zou je ze makkelijk moeten vinden.
Walmart verkoopt als het goed is ook mars. Maar het is inderdaad opvallend; Mars is een mega groot bedrijf, en het product waar het bedrijf naar genoemd is, lijkt inderdaad ondergesneeuwd te zijn.
Oeps!

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #907 Gepost op: 14 maart 2019, 22:32:13 »
het blijft me verbazen dat hier alleen Snickers en Milky Way goed te verkrijgen zijn, een Mars of Bounty is echt zoeken

In Canada geen Milky Way maar Mars, Bounty etc bij elke benzine pomp te Koop. Vanmiddag nog eentje gekocht bij de pomp met de schelp.

Maar goed beetje off topic 😬

Arjan

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #908 Gepost op: 14 maart 2019, 22:35:45 »
Citaat
Zijn er in LA geen speciaalzaken die Europees voedsel verkopen?

Je, die zijn er wel, maar zoals gezegd: Is dat zoeken. Er zitten er hier twee, maar is altijd weer een eindje rijden. Ga ik dus 1 keer per 3 maanden heen om m'n Hollandse voedsel aan te vullen. Maar in de tussen tijd is het 'zoeken'.

....en om nu voor een Mars en Bounty naar Canada te verhuizen.... ;D

Verder kreeg ik wat PBtjes over het schaduw station issue.
Het gaat dus om 8 parallele sporen, en 3 blokken per spoor (heb niet alle blokken getekend, die mag je erbij denken)
Iedere bezetmodule stuurt dus 1 roze stuk aan.

Bij parallel heb je dan voor het middelste blok 16 overgangen met buurtblokken van/in een andere module, de buitenste 9.
Serieel slechts 4 bij alle blokken.

Het eerste plaatje van hoe ik het (ongeveer) nu heb opgelost: parallel:



Wat ik had moeten doen: serieel:



En ja, ik zou het opnieuw kunnen bekabelen. Maar daar gaat aardig wat tijd in zitten. Dan kan ik beter aardbeien gaan plukken, en het geld dat ik daarmee verdien dus twee extra modules kopen ;-)

Het gaat er dan als volgt uitzien, waarbij ik nog 1 module had liggen, en er dus twee meer bij nodig heb. Nog steeds niet optimaal. Maar het proberen waard.



Aldoende leert men  ;D

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #909 Gepost op: 15 maart 2019, 00:45:11 »
Dat dat zoveel invloed heeft..... Ik zou het ook zo gedaan hebben als jij het hebt gedaan, beter nog ook zo ga doen ...maar ja ik heb geen bidib dus zal minder erg zijn.....

Maar toch vaag vind ik het het is toch alleen maar detecteren en melden....


Gr. bjorn

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #910 Gepost op: 15 maart 2019, 00:54:46 »
@Bjorn, het heeft te maken met het feit dat dit 'booster' overgangen zijn.

Dus als een loc met de voorkant in het blok van de ene booster staat, en met z'n kont in de andere, dan kun je daar even een soort van sluiting krijgen (wil het niet direct kortsluiting noemen). Dit is bij de nieuwe BiDiB modules opgelost door gebruik te maken van wat spoelen. Dan gaat het al veel beter.

Maar ja, dan heb je het over 1 lok. Stel dat je dit nu voor 2 loks hebt, dan krijgen de spoelen het al zwaarder te voorduren.
En dan heb ik het over het uitrijden van de blokken van 1 booster naar 1 andere. Maar nu komt er ook nog een lok via het vorige blok binnen rijden, dan maak je eigenlijk sluiting, al is het maar even, tussen 3 boosters. En daar gaat het meestal mis.

Daarnaast maak ik gebruik van RailCom. Dus als staan de loks op twee boosters, dan wil ik nog graag hebben dat het goed gaat.
Meestal gaat dit ook goed, maar ja, ik wil dat het altijd goed gaat. Dus maar eens even kijken of het beter wordt met twee extra modulen. Ben denk ik een beetje veeleisend.  ;D

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5476
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #911 Gepost op: 15 maart 2019, 00:55:07 »
Hi Andre,

Misschien dat ik je een beetje blij kan maken voor wat de verkrijgbaarheid van de Mars reep in U.S. betreft.
Je zult het niet in de BNLS encyclopedie vinden maar gelukkig heb ik wel de kennis in huis  ;D
Mars b.v. was 32 jaar lang mijn werkgever. Prachtbedrijf. Het is een familiebedrijf en de familie Mars bestaat dus echt.
Ik heb het geluk gehad dat ik voor Mars veel heb mogen reizen en dus jobs over de hele wereld heb mogen doen.
Zo ook in Chicago (Illinois). Daar wordt onder andere zoals bij vele andere vestigingen de Mars reep geproduceerd.
Alleen heet het geen Mars in de U.S. maar Milky Way. In Nederland kennen we de Milky Way ook maar dat is een heel ander product.
Hopelijk lukt het je om vandaag nog zo'n "Mars"reep in L.A. te scoren  (y)


AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #912 Gepost op: 15 maart 2019, 01:51:54 »
....onderweg naar de Albertson.....


Nooit geweten, toch maar goed dat we ook voor dit soort dingen we een expert of het forum hebben, de wagons kunnen nu geladen worden met de juiste producten!

Ter info: https://en.wikipedia.org/wiki/Milky_Way_(chocolate_bar)
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2019, 01:55:00 door AndrevdG »

Sandopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #913 Gepost op: 15 maart 2019, 14:25:21 »
Bjorn,

Ik zou het ook zo gedaan hebben als jij het hebt gedaan, beter nog ook zo ga doen

Ik zou als ik jou was zou ik de eerste zin van André eens goed ter harte nemen. Het probleem doet zich alleen voor indien aansluitende melders zich in een verschillend boosterbereik bevinden. In "vak literatuur" (lees hobbybladen) is er in het verleden, en ik spreek over meer dan 10 jaar geleden, al meer dan de nodige aandacht geschonken aan dit onderdeel. De conclusie was (samengevat) : "geen boosterovergang in (schaduw-)station". Altijd op plaatsen waar de treinen met een hogere snelheid rijden, en met zo min mogelijk raakvlakken met de aangrenzende boosterbereiken.

Op zich is er niets mis met de manier waarop André zijn bekabeling heeft uitgevoerd, zolang alles zich binnen een boosterbereik bevindt.

...maar ja ik heb geen bidib dus zal minder erg zijn.....

Dit is niet, per definitie, een BiDiB probeem. Het kan jou ook overkomen. Mocht het jou overkomen, niet klagen. André heeft je gewaarschuwdt.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.



OpenDcc GBMBoost16T master, GBM16TS, GBMBoost16T cliënt, OneControl en LightControl, iTrain.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Baan in Los Angeles
« Reactie #914 Gepost op: 15 maart 2019, 18:13:23 »
@Rinus,

Bedankt voor de aanvulling:

Citaat
De conclusie was (samengevat) : "geen boosterovergang in (schaduw-)station". Altijd op plaatsen waar de treinen met een hogere snelheid rijden, en met zo min mogelijk raakvlakken met de aangrenzende boosterbereiken.

Had ik zit maar 2 jaar geleden geweten, had ik nu alles heel anders aangesloten. Zo herkenbaar!