Maar waarom wil je de boot van de nodes dan zo exact bepalen? Of die nu wel of niet eerder klaar zijn dan de delay-Arduino maakt toch niet uit? Ergste wat kan gebeuren is dat de nodes dus al gestart zijn zonder 5V maar aangezien je de positie uit EEPROM laadt en de tongen dus niet hoeven te bewegen is dat ook niet erg.
En hoe doe je dat "in software aanpassen"? Is dat gewoon in de Sketch? Want zelf lijkt me draadjes omdraaien onder de baan nog steeds makkelijker dan een PC aansluiten...
En waarom wil je zo nauwkeurig het midden kalibreren? Dat is toch gewoon het midden tussen de twee uiterste?
Ten eerste, als je de servo op 90 zet (het theoretische midden), en je prikt de arm op de servo, dan staat die arm nooit precies recht.
En voor het tweede probleem, ipv de servo in het midden te willen zetten door 90 graden uit te sturen kan je hem natuurlijk ook gewoon zelf in het midden zetten met plaatsen. Daarna eindpunten afstellen en tada!!, je weet het midden
maar misschien zijn er situaties waarbij je toch het echte midden wilt hebben, en de linker uitslag grote is dan de rechter etc. Ik kan niks verzinnen maar ja
Zo kan ik me ook voorstellen dat de kracht die de servo arm afgeeft afhankelijk is van de stand... als je de servo dan heel assymmetrisch zou laten werken, bijv. lnks is 180, rechts is 120 en midden dus op 150, niet alles echt lekker werkt...
Ja ik probeer nu alles te verzinnen om mijn beslissing te rechtvaardigen hoor
Maar eigenlijk beschouw ik de middenstand dus als een fysieke stand tov de servo zelf, en jij beschouwt de middenstand relatief, tov beide uitersten.
Moest alleen wel hard je code in om te vinden dat ik de c in moest drukken En dat ik Putty moet gebruiken omdat je terminal commando's gebruikt.