maar eenmaal als de arduino gestart is, moet je die pullup dus op 1 of andere manier verwijderen...
Even een eerdere opmerking. De weerstand van 4k7 tussen de +5V en de signaal ingang. Deze doet precies wat je wilt. Geen relais geen andere dingen. Wat ging er mis met die test?
... geen voorstander van een extra relais, liefst heb ik iets simpels met een transistor...
Definieer na het opstarten de pin als output dan heeft de pull up geen enkele invloed op het signaal.
Alle arduino signalen worden wel geinverteerd, zul je in de software ws wel kunnen aanpassen
Bij aanzetten van de voeding voorkomt de pullup van de servo signaal pin naar 5V het zwiepen, echter volgt dan weer bij het uitzetten een zwiep... Dat had ik al eerder ondervonden.
Ook daar is trouwens een probleem; als je de arduino uit zet, gaat de io pin daarvan een paar keer van 0-5V en terug
Dat is natuurlijk gewoon een juiste pin kiezen. Maw, niet pin 13.
Met andere woorden, zelfs de brakke SG90 blijft bij mij onder controle met een pull up weerstand. Maw, servo's in de kliko en verder met nieuwe
Het idee was om snel een functioneel prototype te fabrieken maar ik ga er zeker verder mee hoor. Het pakket nodigt helaas niet echt uit. Zit er regelmatig op te vloeken.
Ik krijg het echt niet voor elkaar om de spanning er op te gooien zonder dat de servo's (SG92R!!!) verspringt... ik heb nu de arduino op een aparte voeding, de servo's op een aparte voeding... zodra ik het stekkerblok inschakel, zwiept alles. Tenzij ik inderdaad pas de spanning op een servo zet als ik ze een commando geef, maar dat MOET dus PER servo en alleen als ik die servo daadwerklijk een commando geef, en dan nog zie je een klein zwiepje. Het maskeert het een beetje, meer niet.Wat helemaal ellendig is, is als ik de arduino terwijl ie draait, verbindt met de laptop/usb. Opnieuw krijgt alles een zwiep... als je de usb stekker een beetje tegen de usb poort laat jutteren schieten de servo's alle kanten op... zelfs als je de usb stekker er uit trekt gaat alles bewegen...Ok, op te lossen door eerst alles uit te zetten, usb aansluiten, dan alles weer aan, maar ja...