Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Z21 en het programeren met de Z21App. door n-driver
Vandaag om 20:06:38
Modelspoorbaan van Einte door Bert55
Vandaag om 19:59:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
Vandaag om 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 19:49:01
Pfarrerwinkel bahn door einte
Vandaag om 19:44:05
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:24:37
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:40:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:28:02
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Piko 2025 door Ben
Vandaag om 18:07:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 16:46:28
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
  

Auteur Topic: Een NS 2000 voor de SGB!  (gelezen 196497 keer)

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8603
  • Nooit uitgeklust....
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #540 Gepost op: 08 November 2017, 20:47:41 »
Maar na de foto's van de buitenkant ben ik ook wel nieuwsgierig naar de binnenkant.
Moet je even het filmpje van omroep Max bekijken. Daar word ook een blik aan de binnenkant getoond.

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3355
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #541 Gepost op: 08 November 2017, 20:50:13 »
Klauwkoppeling verwijderd, daarna wagen met z'n buffers tegen de kale bufferplaat van de 2000. Voertuigen met een ketting aan elkaar knopen, en trekken maar.

Koppeling gaf zich overigens niet zomaar gewonnen:

Reinier

hooidonk

  • Offline Offline
  • Berichten: 492
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #542 Gepost op: 08 November 2017, 21:32:10 »
Bedankt voor de informatie, leuk om te weten!

Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #543 Gepost op: 08 November 2017, 21:51:27 »
wel lastig dat er geen nem-schacht op zit! en zo te zien ook geen kortkoppelmechanisme?  ;D
Kwestie van een Symoba setje eronder bakken  ;D
Gr.
Eric

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • check www.roestrijden.nl
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #544 Gepost op: 08 November 2017, 22:52:02 »
Zoiets?




Let ook even op de verwarming, die is gelijk aan die in een bakkie.


Treinen moeten rijden

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re: Een NS 2000 voor de SGB?
« Reactie #545 Gepost op: 08 November 2017, 23:02:00 »
Daarbij: Ik heb de wielen van de loc gisteren zo eens bekeken en ik schat in dat er de laatste decennia ook bijzonder weinig aandacht naar is uitgegaan.
Het ding reed dan ook op een afgesloten industrieterrein. Dan worden er mindere eisen aan de loopvaardigheid gesteld, meer op brute kracht.
Bedankt voor het antwoord. Maar ik denk dat de hol uitgesleten loopvlakken de belangrijkste oorzaak zijn waardoor het een beetje wringt. Als de wielen mooi conisch zijn zal het ook wel rollen, ook al is de hoek niet helemaal goed.
Overigens blijf ik belangstellend naar een tekening van het Amerikaanse wielprofiel. Heb al wat op het internet rondgestruind, maar veel verder dan de mededeling dat de profielen verschillen ben ik nog niet gekomen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8603
  • Nooit uitgeklust....
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #546 Gepost op: 08 November 2017, 23:20:22 »
Mooie foto's Jeroen. Ik ben benieuwd om dezelfde foto's te zien als het eenmaal opgeknapt is. Maar dat zal nog wel een paar jaar duren schat ik zo in. ;)
« Laatst bewerkt op: 08 November 2017, 23:46:30 door Edsko Hekman. Reden: Klaas = Jeroen... »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26779
    • Pagina van klaas
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #547 Gepost op: 08 November 2017, 23:25:08 »
Edsko, even goed kijken van wie die foto's zijn. Ik heb ze niet gemaakt, mocht er (nog) niet bij komen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8603
  • Nooit uitgeklust....
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #548 Gepost op: 08 November 2017, 23:45:49 »
Zucht.. u heeft gelijk. uhm... 't Is al laat... ik had mijn bril niet op... de brug stond open... mijn slapende dochter heeft je naam in getypt... uhm.... Tjsa...  ::) :-X

Ik pas het aan

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7498
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #549 Gepost op: 09 November 2017, 07:47:40 »
Ligt er nou een opgerolde badmat in de cabine?  :o
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11668
    • Mijn fotoarchief
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #550 Gepost op: 09 November 2017, 08:32:44 »
Dat oliekannetje vind ik een geweldig detail. Is gewoon blijven staan tijdens het transport  :D

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4227
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #551 Gepost op: 09 November 2017, 11:05:33 »


Zie ik nu dat de treden naast de bufferbalk verdwenen zijn?
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7498
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #552 Gepost op: 09 November 2017, 11:10:10 »
Ja en er is ook materiaal weggesneden naast het trappetje. De vervangende draaistellen zullen wel een grotere uitzwaaij hebben dan de oorspronkelijke.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12483
    • sleutelspoor
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #553 Gepost op: 09 November 2017, 11:27:28 »
Waar ik benieuwd naar ben, bouten en moeren, Amerikaans of metrisch? Gezien de snijbrander vermoedt ik het eerste :)
« Laatst bewerkt op: 09 November 2017, 11:29:13 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Een NS 2000 voor de SGB!
« Reactie #554 Gepost op: 09 November 2017, 11:32:43 »
Aangezien de loks van na WO II ook uit De VS kwamen, lijkt me metrisch sowieso onlogisch. Maar Amerikaans gereedschap is tegenwoordig ook goed verkrijgbaar..

Gr, Bert