Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 07:07:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Niekleair
Vandaag om 06:09:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ingenium
Vandaag om 03:59:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
Vandaag om 01:35:43
Piko BR 78 tenderloc door Harold34
Vandaag om 01:27:25
Initiatief Tramweg Stichting voor behoud SUN-tramstel (Ut) scoort eerste succes door Ascona
05 juni 2020, 23:49:25
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door Harm Boer
05 juni 2020, 23:38:19
Welke rijtuigen achter NS 1100 door Harold34
05 juni 2020, 23:25:39
Welke Duitse rangeerseinen bij eindstation door Wim Hesselink
05 juni 2020, 23:24:40
Raadplaatje door GerardvV
05 juni 2020, 23:22:34
Wat voor decoder is dit door 008200
05 juni 2020, 23:14:37
Steiner BR 81 in spoor 1, geweathered door VictorPM
05 juni 2020, 22:52:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 juni 2020, 22:39:13
Maïsveld n spoor maken, tips? door MOVisser
05 juni 2020, 22:21:47
Verschil in aansluitrail Roco Line met bedding door Klaas Zondervan
05 juni 2020, 22:04:38
Artitec 2020, nieuws van de fabrikant. door 5166
05 juni 2020, 21:41:57
Projekt 083-338 door 44
05 juni 2020, 21:21:18
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door St00mboy
05 juni 2020, 21:07:43
Holland Rail NS DE-II verbeteren door Blausee-Mitholz
05 juni 2020, 20:48:48
Baanbouw Bosje77 door bosje77
05 juni 2020, 20:39:24
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
05 juni 2020, 20:35:14
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
05 juni 2020, 20:22:27
Marklin H0 trein rijdt alleen maar achteruit door Te 2/2
05 juni 2020, 20:13:23
De terugkeer van het Eiland Waan door Tulpendaal
05 juni 2020, 20:11:49
BMB 00-modulebaan, Beveiliging door bask185
05 juni 2020, 19:57:04
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 juni 2020, 19:50:32
Problemen met Cobalt IP Wisselaandrijving. door BrightonBelle
05 juni 2020, 19:49:32
Smalspoor trammetje (H0e 9mm) door JurS
05 juni 2020, 18:48:20
NL baan: Frotterdam in h0 door mardig23
05 juni 2020, 18:12:41
DR5000, problemen met hoge locomotiefadressen door Bert_Apd
05 juni 2020, 17:29:00
  

Auteur Topic: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)  (gelezen 10793 keer)

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Gepost op: 12 november 2007, 21:34:33 »
Goedenavond,

Ik zie dat LSM het NS Buffetrijtuig (met gele baan) heeft uitgeleverd. Teven zie ik dat LSM een setje heeft met Bcvmh Couchette rijtuigen heeft. Is dit toevallig te combineren?


Bron:  www.hobby-trains.fr (bedankt Erwin)


Bron: www.tecnomodel-treni.it

En wat zijn de gebruikelijke combi’s die met de LSM rijtuigen te maken zijn. (Alpen Expres, Grill Express, Autoslaaptrein, bedevaarttrein ect)

Ik heb namelijk geen flauw benul hoe die treinen zijn samengesteld. Op LSM staat wel een pagina met treinencombi’s maar helaas loopt bij mij de boel vast als ik erop klik. (Treinen combi's nadat NS en NS cargo gesplitst is omdat ik met een 1800 wil gaan rijden)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk
« Laatst bewerkt op: 12 november 2007, 22:05:10 door Jon van Dijk. Reden: Knipper foto verwijderd »

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5131
    • grootspoorfoto's
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2007, 21:36:07 »
Je onderste foto knippert is dat de bedoeling?
Voor grootspoorfoto's zie site

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2007, 22:02:29 »
Je kan alle kanten op. Ik heb ooit eens een foto gezien van een of andere dinertrein met maar liefst 5 Buffetrijtuigen er in!

Je kan heel goed een Lourdestrein maken. Neem één buffetrijtuig, één fietsenrijtuig (Sächsenmodelle 14639 of 74515) en een stuk of 12 LSM Bcvmh's. Op zich heb je dan wel een vrij saaie trein, je kan er ook een aantal Bcvmh's door Franse ambulancerijtuigen aan vervangen.

In autoslaaptreinen reed normaal gesproken nooit een buffetrijtuig mee, alleen restauratierijtuigen (Allegro, Andante etc.).

Het buffetrijtuig kan je wel in een Ardennen-Expres stoppen. Men neme één buffetrijtuig, één fietsenrijtuig (plan E Df of de bovengenoemde Sächsenmodelle), één ICR A, één ICR BKD en een stuk of drie ICR B's.

Verder kan je een Alpenexpress maken. Hier kan je naar mijn mening de bonste treinen maken. Denk aan samenstellingen van 9 tot 15 rijtuigen, één buffetrijtuig per trein, een stuk of 4 slaapwagens (MU of AB30 bijvoorbeeld), een paar zitrijtuigen Avmz, enkele Bcm's en de rest Bcvmh. Stoer toch? 8)

Dit zijn de belangrijkste samenstellingen met vooral Nederlands materieel. Sommige treinen bestonden uit alleen NL-mat, anderen waren grotendeels samengesteld uit buitenlandse rijtuigen.  :)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6522
  • Spoor N
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2007, 22:25:14 »
Het buffetrijtuig kan je wel in een Ardennen-Expres stoppen. Men neme één buffetrijtuig, één fietsenrijtuig (plan E Df of de bovengenoemde Sächsenmodelle), één ICR A, één ICR BKD en een stuk of drie ICR B's.
Volgens mij kunnen ze zelfs nog wat langer, nog een A en een stuk of 2 B's erbij moet wel kunnen.
Of je gaat voor de incidentele samenstellingen: een IC+ A is een keertje meegeweest naar Luxemburg, een andere trein reed met couchette en buffetrijtuig. De mooiste is nog met achterop de trein een DDM rijtuig plus mP ;D (uiteraard gingen die niet verder dan Maastricht).

Tot zover de amper voorkomende samenstellingen. :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #4 Gepost op: 12 november 2007, 23:01:54 »
Dat was geen couchetterijtuig, maar een zitrijtuig type Avmz. ;)

Het kan inderdaad een stuk langer gemaakt worden door 1x A en 2xB er bij te doen.

Heb je nu een goed antwoord op je vragen Jon, of wil je ergens meer van weten?

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #5 Gepost op: 12 november 2007, 23:19:16 »
Ontzettend bedankt! De keus gaat waarschijnlijk voor de Alpen-Express houd wel van bonte treinen. (Al valt die Ardennen Expres ook erg in de smaak)

Ik wacht nog even tot Artitec met een df uitkomt.

Nu op zoek naar Bcvmh en Avmz rijtuigen. (Lees dat de set die ik op ogen had (44 011) overal uitverkocht is, helaas)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

Edit: Voor een 2e trein wil ik graag een Autotrein, zijn daar weer de CNL wagons voor te gebruiken?

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #6 Gepost op: 13 november 2007, 07:20:03 »
Edit: Voor een 2e trein wil ik graag een Autotrein, zijn daar weer de CNL wagons voor te gebruiken?

Ja en nee. De autoslaaptreinen reden/rijden op zich met hetzelfde materieel als de hierboven genoemde treinen (WR, Bcm, Bcvmh, WLAB30, MU, etc). De rijtuigen die CNL-kleuren hebben (2xWR en 6xBcvmh) rijden bij EETC wel in de autoslaaptreinen, maar dan zonder CNL-opschriften. Een van deze "CNL-Bcvmh's" is inmiddels al weer verkocht door EETC.

Martijn

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 678
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2007, 07:30:40 »
Hey John,

Als je die set van heris/LSM cat.nr. 44011 graag wil hebben, dan moet je even naar ebay.de gaan en mee gaan bieden.
Op dit moment is er 1 bieding(eindigt over ruim 4 dgn) , maar komen regelmatig voorbij.

Succes,

Mvg, Marcel
Mvg, Marcel

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #8 Gepost op: 13 november 2007, 12:39:33 »
Martijn ontzettend bedankt!

@marcel: Ik probeer eerst nog wat winkels want heb het niet echt met kopen via internet. (Hoor dat het te vaak fout gaat)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

zal het resultaat hier plaatsen

Edit: Buffet met gele baan is besteld, nu de rest nog  ;D
« Laatst bewerkt op: 13 november 2007, 13:50:23 door Jon van Dijk. Reden: 1e besteld »

WagonsLits

  • Offline Offline
  • Berichten: 23
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #9 Gepost op: 13 november 2007, 19:00:34 »
Je zou ook kunnen denken aan een gecombineerde goederentrein en reizigerstrein: de overnight expres (ONE) van Amsterdam naar Milaan.
Deze bestond onder andere uit het eerder genoemde Buffetrijtuig, een 1e klas zitrijtuig type Avmz (Toekomstig Roco?) één of twee couchettes type Bcvmh (LS models), het nieuwste type slaapwagen "MUn (of MUs- met de s van suite). Deze staat als project op de lijst van LSM. Verder nog vrachtrijtuigen type DM en een sleep containerwagens..

De ONE bij Remagen:

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #10 Gepost op: 13 november 2007, 21:47:57 »
Dat is inderdaad ook leuk, vooral omdat ik eerst van plan was alleen goederen te rijden. Alleen ik zie achteraan (voor de container wagons beginnen) 2 Dm rijtuigen. Zijn deze al in model verkrijgbaar? (Bij LS zie ik ze in ieder geval niet)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #11 Gepost op: 13 november 2007, 22:01:26 »
Sächsenmodelle 14639 of 74515 kan je hier volgens mij voor gebruiken. Moet je hem wel zelf nog omspuiten, want zo ver ik weet heet SM deze variant nog niet uitgebracht.

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #12 Gepost op: 13 november 2007, 22:36:08 »
Goedenavond Erwin,

Heb niet goed gekeken, dacht dat het een Df fietsenrijtuig was. Maar is inderdaad zeer geschikt om omtebouwen. Ga eens kijken of Kleinspoor transfers heeft.

De container wagons, iemand enig idee wat voor wagons dat toevallig zijn?(Sgmmrs 90's of Sgns?)
En zijn deze van de NS zelf?

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #13 Gepost op: 13 november 2007, 23:20:37 »
Welk type die containerwagens zijn weet ik nie, maar deze waren geschikt voor 160km/u. Daar waren geloof ik in het begin ook wat problemen mee. Het zijn in iedergeval gelede 8 assige wagens met lage laadvloer.

Groetjes Michiel

Edit als ik de samenstelling uit de zomerdienst van 2001 bekijk staat er als type voor de containerwagens Sgss bij en de max snelheid van de trein 120km/u

Bij het reizigers deel staat:
D208; WLABm-Bcvmz-Bcvmz-WR-Avm-Avm, dan 7 keer dei Sgss, maar de gesloten wagens mis ik ff erin.

D209; Avm-Avm-WR-Bcvmz-Bcvmz-WLABm, en dan het zelfde goederen deel.

Dit haal ik uit zugbildungen van www.fernbahn.de, zomer dienst 2001.
« Laatst bewerkt op: 13 november 2007, 23:43:13 door neudalhausenstadbahn. Reden: verandering 3, bron aangepast »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #14 Gepost op: 13 november 2007, 23:59:34 »
Bedankt Michiel,

Ik weet toevallig dat Hupac een 8 assige lage wagon heeft:
Weet alleen niet welk type dit is.


Bron: www.railfaneurope.net


Bron: www.railfaneurope.net

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk